Wat is er nieuw

filtratie voor tropisch

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bart_ramakers12
  • Startdatum Startdatum
B

bart_ramakers12

Guest
ik heb bij me huidige aquarium rio 180 2 buitenfilters op zitten.
eentje is een eheim 2213 van 440l/h en de andere is een 500l/h eheim 2224 (staat op het stickertje wat op de pomp zit.
nou is mijn vraag is dit veelste sterk voor tropisch of te veel biologisch vermogen ?
ik heb op de eheim 2224 als uitstroming een venturi en de eheim 2213 heeft als uitstroom een uistroombuisje .
zit te overwegen om op tropisch te gaan vandaar de vraag 🙂
 
Teveel capaciteit heb je volgens mij nooit
Die 2 filters zijn zeer handig omdat je ze om de beurt kan reinigen
Afhankelijk van de vissen die je wil kun be altijd de uitstroom wat knijpen zodat de stroming minder wordt
 
Teveel aan biocapaciteit in de vorm van inhoud (grootte van de filterpot) heb je nooit.
Teveel aan doorstroming kan wel...krijgen de baccies te weinig tijd om hun werk te doen...en je uitstroom verandert je bak in een golfslagbad. Ook de vissoorten die je wil houden bepalen of je veel of minder waterbeweging/doorstroming nodig hebt!
 
roosen zei:
Afhankelijk van de vissen die je wil kun be altijd de uitstroom wat knijpen zodat de stroming minder wordt
peterdenhaag53 zei:
Teveel aan doorstroming kan wel...krijgen de baccies te weinig tijd om hun werk te doen...en je uitstroom verandert je bak in een golfslagbad. Ook de vissoorten die je wil houden bepalen of je veel of minder waterbeweging/doorstroming nodig hebt!
Heel belangrijk voor Bart, want er komen Betta's in - die niet bijzonder blij worden van veel stroming.

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan