Wat is er nieuw

Flair of imponeergedrag van betta's

• Onderwerp starter Onderwerp starter m1l4n
  • Startdatum Startdatum
M

m1l4n

Guest
Hallo allemaal,

Het leek me leuk om een forum te openen waarbij het flair/vechtgedrag van jullie betta's wordt vastgelegd en hier gepost door middel van een foto waarin die poseert of een filmpje.

Ik zelf ben onder andere in het bezit van een mooie halfmoon plakat betta, en heb met mijn telefoon op de 'selfie' stand mijn betta naar zichzelf laten kijken en daarvan een kort videotje opgenomen, en dat is een leuke shot, en zie hoe agressief die wordt. hierbij de link: http://youtu.be/1Rqxfj8bNnU

Misschien komt het door m'n leeftijd maar vind dit zelf onder de categorie vis opzettelijk zitten narren vallen en niet echt iets wat een vissen liefhebber zou moeten doen of leuk vinden maar kan aan mij liggen natuurlijk...

Je kunt ook een mooie foto van een pronkende Betta hebben die de vinnen helemaal laat zien aan de vrouw of een andere vis.
Hij probeert hiermee iets aan te tonen, maar het hoeft denk ik niet altijd vechten te zijn.
Een Betta kun je ook vastleggen op momenten waarop hij erg mooi is zonder dat er iets van een gevecht aan te pas komt.
Ik neem aan dat de TS niet alleen vechtende Betta s wil zien in het topic.
Ik zie liever een mooie Betta die pronkt in een spiegel dan een Betta die in een gevecht is verwikkeld.
Maar dat kan natuurlijk ook aan mn leeftijd liggen 😉.

@Seabait

Dit is niet iets wat ik constant doe, begrijp mij niet verkeerd. En het is niet bedoeld om de vis te narren, maar om de betta even te laten denken alsof er concurrentie is, want voor de rest ziet mijn vis geen concurrentie en het is denk ik goed om zo nu en dan even zijn testosteron kwijt te raken als ik het goed uitleg. En dat doe je maximaal een minuutje, een paar x per week. Om geen ingedutte betta te krijgen, maar dat is wat mij is uitgelegd door een paar betta kwekers. Je houdt je betta af en toe actief.

Groetjes

@jessicapilon

Ja dat is mijn bedoeling ook, misschien is de benaming van de topic verkeerd. Het is meer even zijn pronkgedrag laten zien.
En als er meer mensen foto's of eventueel een filmpje hebben is dat gewoon leuk om te zien..

Groetjes

Ik heb ook 4 betta s en ik doe het nooit maar ik had die wetenschap dan ook niet.
Ik hoor het ook zelf voor het eerst maar ja zolang heb ik ze ook nog niet.
Ik vond je filmpje best meevallen moet ik zeggen. Het wordt anders als er een filmpje wordt gepost met 2 vechtende mannen.
Dat is niks voor mij dus.

m1l4n zei:
@jessicapilon

Ja dat is mijn bedoeling ook, misschien is de benaming van de topic verkeerd. Het is meer even zijn pronkgedrag laten zien.
En als er meer mensen foto's of eventueel een filmpje hebben is dat gewoon leuk om te zien..

Groetjes

Ik begrijp je en ik vind dat pronkgedrag ook mooi om te zien hoor.
Hier doet de man het al vaak uit zichzelf omdat naast hem een bak met Multi s staat en daar reageert hij al zo op namelijk.

@jessicapilon

Haha nee natuurlijk geen vechtende betta's dat is dierenbeulerij. Voortaan let ik op de titelnaam!!
Ja mijn betta ziet dus verder niks, en om af en toe even zijn testosteron op te wekken doe ik dit, zodra ik het spiegeltje wegha houdt die ook op en gaat verder met scharrelen alsof er niks is gebeurd. Er zitten ook kleine boraras brigittae's bij maar daar heeft die niks naar te pronken, veel te klein en snel.

Het is goed hoor, om je betta zo te trainen
Ik zet bij al mijn jongen 10min per dag een spiegel of ik haal het papiertje tussen te potten vandaan 😉
Het is ook natuurlijk om af en toe concurrentie tegen te komen en goed voor de ontwikkeling van de vinnen!!

En er staat ook verchtGEDRAG in de titel, niet vechtende vissen...

En bij vechten heb je ook vechtgedrag, plus je weet hoe door velen over vechtende Betta's wordt gedacht, dus Milans voornemen om de topictitel in het vervolg zorgvuldiger te kiezen juich ik van harte toe.

~ Ivo

@Nick_vis

Danku danku, ja dat is inderdaad wat ik bedoel!
En dat is mij inderdaad dus ook uitgelegd door wat kwekers, en aangezien jij ook een kweker bent, weet je het maar al te goed.

Het is van nature een agressief soortje, en inderdaad in het wild zullen vast nog meer concurrentie tegenkomen.

Das wel waar ja
Heel veel mensen denken bij betta's gelijk aan twee vechtende vissen...

Ik doe precies hetzelfde en train mijn betta's met een spiegeltje. Alleen haal ik op een gegeven mijn spiegeltje weg en zet mijn vinger neer. Dit Is dan ook een middel om ze te laten flirten en ook puur voor de show wedstrijden. Zelf heb ik een mooi voorbeeld van het opzetten van de kieuwen.

https://www.dropbox.com/s/kjol2ai99dl2f ... 6.jpg?dl=0

@Jootje67

Wat een gave foto zeg, een een pracht van een betta!
Ja met dat vingertje ben ik ook al bezig, maar soms Zet die al zijn kieuwdeksels op als ik alleen al voor m'n bakje sta.
Ben ne er veel tijd aan kwijt? Aangezien je behoorlijk wat bettas hebt.

Groetjes

m1l4n zei:
@Seabait

Dit is niet iets wat ik constant doe, begrijp mij niet verkeerd. En het is niet bedoeld om de vis te narren, maar om de betta even te laten denken alsof er concurrentie is, want voor de rest ziet mijn vis geen concurrentie en het is denk ik goed om zo nu en dan even zijn testosteron kwijt te raken als ik het goed uitleg. En dat doe je maximaal een minuutje, een paar x per week. Om geen ingedutte betta te krijgen, maar dat is wat mij is uitgelegd door een paar betta kwekers. Je houdt je betta af en toe actief.

Groetjes

Misschien ben ik wel een zeikerd hoor 😉 en weet ik te weinig van deze vissen af maar vissen in o.a. potten houden en "trainen" dmv een spiegeltje waardoor ze opgefokt raken staat voor mij lijnrecht tegenover de manier hoe we hier op het forum altijd mensen proberen voor te lichten om vissen zo goed en prettig mogelijk te huisvesten.
Ieder z'n hobby natuurlijk en zal verder dit topic niet "vervuilen" met mijn mening maar moest het ff kwijt.

Wat we niet verkeerd moeten zien is dat het flairen vooral ook een teken is van een gezonde betta...

Waarmee niet gezegd is dat een betta niet flairt niet gezond is.

Dat weet ik m&i, maar ik doe het bij de jongen voor de ontwikkeling van hun vinnen 😉

Seabait zei:
m1l4n zei:
@Seabait

Groetjes

Misschien ben ik wel een zeikerd hoor 😉 en weet ik te weinig van deze vissen af maar vissen in o.a. potten houden en "trainen" dmv een spiegeltje waardoor ze opgefokt raken staat voor mij lijnrecht tegenover de manier hoe we hier op het forum altijd mensen proberen voor te lichten om vissen zo goed en prettig mogelijk te huisvesten.
Ieder z'n hobby natuurlijk en zal verder dit topic niet "vervuilen" met mijn mening maar moest het ff kwijt.
+1000, John. Met name over de potten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan