Flubenol en garnalen/slakken


RobinNijholt

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2016
Berichten
72
Leeftijd
28
Locatie
Ossenzijl
Hallo,

Ik heb al veel gelezen over planaria en de bestrijding hiervan. Toch heb ik nog een aantal vragen en maak ik daarom dit nieuwe topic aan.
Ik zag vandaag kleine witte platte wormpjes op de ruit, niet veel...ik heb er 4kunnen verwijderen.
Wel zijn binnen een week 2garnalen dood gegaan terwijl de water waardes wel goed zijn.
Nu willen we toch gaan behandelen met flubanol om de planaria helemaal uit te schakelen.

Maar ik heb ook een appelslak, ik heb gelezen dat het schadelijk is voor slakken. Hoelang moet ik Gerrit(de appelslak) ergens anders onderbrengen? Dus wanneer is het gif uit het water.

Gaan de garnalen niet dood door de flubanol? Het is toch gif...

Alvast bedankt voor het helpen :)
 
De garnalen hebben er geen probleem mee maar de slak wel. Ik zou deze een mooi poosje eruit laten want het gaat ook in je bodem zitten. Eventueel over kool filteren erna.
 
hmm oke, dan moet ik een ander onderkomen voor de slak maken. Bedankt voor de tip.

Ik heb op het moment ook baby visjes erbij in zwemmen, van een week oud ongeveer. Zouden die er ook last van hebben?
 
Visjes zullen er normaal gesproken geen last van hebben maar kan wel zijn dat er wormpjes in de appelslak zitten dus zou je aan de gang kunnen blijven als je deze weer terug plaatst.
 

Terug
Bovenaan