Wat is er nieuw

Fluval 206 lekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter MartinC
  • Startdatum Startdatum
M

MartinC

Guest
Dag allemaal.

Morgen komen de plantjes, dus ik dacht vandaag het aquarium maar eens te vullen en de pomp e.d. aan te sluiten.

Ik heb alles vorige week 2de hands gekocht (2 jaar oud).

Punt is dus dat ik al de hele middag bezig ben om de pomp aan te sluiten. Hij blijft maar lekken!
Er zit niet teveel filtermateriaal in, de rubber afdichtring zit op zijn plaats en ik doe alles zoals de handleiding aangeeft, d.w.z. ik sluit de pomp leeg aan, instroom en uitstroom staan onder water (aquarium is geheel gevuld) en dan pomp ik een paar keer (3 � 4) met dat witte ding bovenop de pomp, zodat het water in de pomp stroomt en de lucht eruit.
Echter, na deze laatste handeling begint de pomp dus te lekken.
Ik weet het echt niet meer. Iemand ervaring met dit apparaat?
Bij voorbaat dank.

Als de pomp langere tijd droog heeft gestaan, kan het helpen om een beetje vaseline op de rubber afdichting te smeren. Dat hielp bij mijn Eheim pompen destijds ook goed die langere tijd droog hadden gestaan.

Ok, dat ga ik proberen. dat moet het zijn. Vaseline op, kut. Anders morgen maar ff nieuwe ring kopen. Dank je.

https://youtu.be/qHs7O0FawPA

Kijk of je onder de aandruk clips wat kunt leggen, dat die strakker aantrekken.

Strookjes fietsband?
Zet hem in een teiltje. als voorzorg.

Bedankt Bertus. Ga ik doen. Ik ben vandaag naar Veldhuis geweest voor een nieuwe ring, maar moet (natuurlijk) besteld worden. Kan wel ff duren. Oude met vaseline ingesmeerd, maar hetzelfde resultaat helaas.
Vandaag kwamen mn plantjes, gelukkig had ik nog een Eheim 2213 staan, dus die er zolang aan gehangen. Wel onhandig ivm indraaien, maar ja, de plantjes overleven voorlopig in ieder geval.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan