Wat is er nieuw

Fluval 240 nieuwe bak (RayRietmeijer)

• Onderwerp starter Onderwerp starter RayRietmeijer
  • Startdatum Startdatum
R

RayRietmeijer

Guest
Vorige maand een nieuwe bak gekocht van MP. Het is een Fluval 240. De vorige eigenaar deed alles weg omdat hij naar een zoutwateraquarium wilde overstappen. Pomp van Fluval die met de slangen door de bodem heen gaat. Ideaal lijkt mij, tijd zal het leren. Ieder geval geen slangen in het zicht meer.
De achterwand was er op geplakt door de vorige eigenaar. Verder verwarming, luchtpompjes, slangen, timers etc etc.
Foto-M7M8EKAH-D.jpg

Eerst de voedingsbodem erin op de plekken waar ik ongeveer de beplanting wilde. Daarna het grind erover heen.
Ook al vast een klein beetje hoogte aangebracht.
Foto-3OUCOVE6-D.jpg

Uitstapje naar het tuincentrum waar ik uren heb lopen graaien naar de juiste stenen. Keuze maken tussen grote kleur en wat er wel niet bij elkaar past.
Dacht ik even snel op te halen maar dat viel vies tegen.....
Foto-6K4KYCSQ-D.jpg

Tegen deze opstelling een hele avond aangekeken om uit eindelijk alles er nog 8x uit te halen en opnieuw in te richten...
Uit gekomen op dit resultaat.
Foto-LJQRQL6M-D.jpg

Hierna online gaan zoeken naar planten. Van de vorige eigenaar wel wat planten gehad maar wilde toch schoon beginnen.
Planten besteld bij Aquariumplantenshop.nl En binnen 2 dagen alles binnen. Alles zat perfect verpakt met een sinterklaas letter en extra vissenvoer als bonusmateriaal..!!!
Foto-X8Z68XOB-D.jpg

achtergrond: Echinodorus paniculatus - Vallisneria spiralis- Rotala species.
midden: Hydrocotyle verticillta - Cryptocoryne wendtii.
voorgrond: Glossosstigma elantinoides.

Heel langzaam het water in laten lopen. Las bij de meeste dat het vaak daar als eerste fout gaat bij het inrichten van een nieuwe bak. (snap het ongeduld nu wel🙂
Plantjes waren allemaal stevig en goed door wortelt en sommige dus ook nog een keertje in twee�n gehaald.

Foto-FLXH4YSY-D.jpg
Foto-XVGYSYET-D.jpg
Foto-PNX6NE3F-D.jpg
Foto-RU86A6XA-D.jpg

Ben erg tevreden over het resultaat. Nu een flinke tijd laten indraaien voordat de vissen erin gaan.
Heb mij al meerdere malen staan vergapen bij Discus-mania in Berkhout voor een 5 tal mooie Discussen.
Voor als nog wil ik graag de Solid Fire Red.
Sparen dus......

Eindresultaat voor nu:
Foto-W8KNWH3X-D.jpg

Oh ja cursusje fotograferen misschien......
😳

Ziet er goed uit vindt vooral je achterwand erg mooi nu lekker laten groeien heb je een mooie bak :thumbs: .

De bak draait nu 2 maanden. Alles groeit tegen de klippen op. Zowel de vissen als de planten.
Jammer genoeg begint nu ook de alg. Er zit behoorlijke baard alg in.
Ik heb de licht tijdsduur naar beneden geschroefd en ben gerichter gaan voeren.
Enkele probleem wat eeuwig blijft in elke bak is de slakkenplaag

Foto-3ABYLRRB-D.jpg

Foto-FB7MBJLU-D.jpg

Foto-L4VAOP7R-D.jpg

zijn verdorie wel hele mooie vissen zeg

wat je slaken betreft misschien een kijken naar Botia heb zelf twee van deze visjes en die houden de zaak aardig slak vrij
weet niet het samen gaat met je mooie discus vissen

groet

jaap

Youtube

Laatste wijziging na veel gedoe met baardalg en massa's aan slakken. Het roer omgegooid en er meer een echt Discus aquarium van gemaakt.

Mooi hoor.

M.v.g. Bengel

Ziet er wel mooi uit maar Discusvissen vinden het prettig als ze onder hout kunnen schuilen.
Plaats 1 or meerdere kienhout die tot de wateroppervlakte uitsteken.
Kijk maar eens op youtube op filmpjes over Discus habitat.

lekkere frisse bak. Maar zie op 20 sec 27 sec en op 50 sec een vis schuren( niet dezelfde) doen ze dat veel vaker?

Update van de bak
Na heel veel algen-ellende in de bak, gekozen om het roer eens om te gooien.
Ook na het vele surfen op internet is mijn interesse voor de hardscapes-look steeds meer gaan groeien.
Nu met een nieuwe indeling een totaal ander uiterlijk.
Discussen groeien nog altijd zeer goed en alles is gezond.

V0XIKb_17XuiM1kWYcdHC3JzR22qzeGD.jpeg

Het is een begin maar het gaat er steeds meer op lijken.
Het fotograferen vind ik nog steeds een hobby apart en erg lastig om het op de juiste manier op gevoelige plaat vast te leggen.

V0XIKb_17XuiM1kWYcdHC3JzR22qzeGD.jpeg

Zoals deze foto de reflectie is enorm.....

Binnenkort op zoek naar mooie echte aquascape stenen en goed substraat.
Als ik dan weer opstart ook meteen met voldoende Co2 en met de E-Index.
Eerst voorlopig droog oefenen voor een mooie Iwagumi..... althans een gooi erna doen :koud:

Ziet er erg mooi uit!
Wat betreft de reflecties vind ik het heel erg meevallen. De vissen en de inrichting zijn allemaal goed te zien.

7eFvf5xp7R4Lkm6ovMt__gkmayelXazB.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan