Fluval 3.0 planted led - Hoge pieptoon op volle sterkte (coil whine)

F

Fluo

Guest
Heeft er iemand ervaring met de Fluval 3.0 planted led verlichting?

ik heb deze nu een paar dagen en ik merk dat als alle kleuren (behalve blauw) op 100% staan tussen 12 en 3 ik een hele hoge pieptoon/fluittoon hoor
mijn moeder zei vroeger altijd al "jij met je Sony oren" maar vraag me nu af of dit aan mij ligt of dat er iets mis is met de lamp

meer mensen met dezelfde ervaring?
 
Hmm tsja Coil whine komt meestal uit de voeding he. Is volgens mij niet per se verkeerd of gevaarlijk, maar wel erg irritant natuurlijk....
Denk dat er niet echt iets aan te doen is.
 
dan hoor ik het nog, maar als er 1 naar de 80 gaat is het weg

je hoort het ook alleen als de tv uit staat.
 
Hmm, je kunt het eens proberen met een andere voeding. Misschien dat je LED's (ongeacht specs voeding) toch net iets te veel vragen op de gewenste percentages.
 
Nou het geluid is 'normaal' en geen teken van overbelasting ofzo. Het komt veel voor bij voedingen. Het zijn koperen spoelen die heel hard gaan trillen waardoor een soort fluittoon ontstaat.
Het is op te lossen met nagellak of iets anders er op aan brengen, maar dan moet je wel goed weten wat je doet.
 
Nou het geluid is 'normaal' en geen teken van overbelasting ofzo. Het komt veel voor bij voedingen. Het zijn koperen spoelen die heel hard gaan trillen waardoor een soort fluittoon ontstaat.
Het is op te lossen met nagellak of iets anders er op aan brengen, maar dan moet je wel goed weten wat je doet.
ik weet dat een beetje erbij hoort maar dit is echt te hard.. heel doordringend geluid .

dus net maar ff contact met fluval duitsland gehad,
die zeggen dat de lamp geen geluid mag maken en dat het waarschijnlijk een transformator issue is.
ik moet hem dan ook omruilen voor een nieuwe.

helaas komt i van amazon.nl vandaan dus uit duitsland en zal ik wel even kunnen wachten op mijn nieuwe :(
 
Een fluittoon komt inderdaad veelal uit de voeding. Hoewel dit in enkele gevallen anders kan zijn, bij JMB bijvoorbeeld wanneer je dimt niet via de de gele "dimdraad" maar via de min komt het wel eens uit de leds. Maar in dit geval zal het dus de voeding wel zijn. Alles op een maximum van 98% zetten wil wel eens helpen. Maar het hoeft niet in de maximum lichtsterkte te zitten. Ergens in het PWM signaal zit het, weet je dit dan kan je er rekening mee houden. Zelf heb ik een voeding die wanneer ik een balk zo rond de 45% zet begint te fluiten. Dat was er niet uit te halen, iedere keer als s'avonds het licht dimde en bij die 45% kwam was het hoorbaar. Ook ik heb mijn voeding moeten wisselen.
 
Een fluittoon komt inderdaad veelal uit de voeding. Hoewel dit in enkele gevallen anders kan zijn, bij JMB bijvoorbeeld wanneer je dimt niet via de de gele "dimdraad" maar via de min komt het wel eens uit de leds. Maar in dit geval zal het dus de voeding wel zijn. Alles op een maximum van 98% zetten wil wel eens helpen. Maar het hoeft niet in de maximum lichtsterkte te zitten. Ergens in het PWM signaal zit het, weet je dit dan kan je er rekening mee houden. Zelf heb ik een voeding die wanneer ik een balk zo rond de 45% zet begint te fluiten. Dat was er niet uit te halen, iedere keer als s'avonds het licht dimde en bij die 45% kwam was het hoorbaar. Ook ik heb mijn voeding moeten wisselen.
nou zit bij de fluval de voeding in de lamp, ofwel op zijn leek "er komt een stekker uit" en meer niet :)
fluval zegt telefonisch dat de transformator (voeding denk ik dan) niet goed zal zijn

ik hoor al snel dat soort geluidjes (vapona bijvoorbeeld .. die kolere dingen in je stopcontact.. die kan ik dus horen vanaf de andere kant van een kamer)
maar dit klinkt een beetje als een gesprongen condensator.

* heb net alles eens terug gezet tot ik niets hoor
dit is als een van de schuiven (maakt niet uit welke) onder de 83% komt met blauw op 11
als blauw ook op 100 staat dan moet een schuif terug tot 0

bij fluval werkt dit via een app op je telefoon
 
nou zit bij de fluval de voeding in de lamp, ofwel op zijn leek "er komt een stekker uit" en meer niet :)
fluval zegt telefonisch dat de transformator (voeding denk ik dan) niet goed zal zijn

ik hoor al snel dat soort geluidjes (vapona bijvoorbeeld .. die kolere dingen in je stopcontact.. die kan ik dus horen vanaf de andere kant van een kamer)
maar dit klinkt een beetje als een gesprongen condensator.

* heb net alles eens terug gezet tot ik niets hoor
dit is als een van de schuiven (maakt niet uit welke) onder de 83% komt met blauw op 11
als blauw ook op 100 staat dan moet een schuif terug tot 0

bij fluval werkt dit via een app op je telefoon
Je vertelde dat je deze lamp nog maar een paar dagen hebt. Dan zit er nog garantie op? Terug naar de leverancier en omruilen, dat ding. Want dit gaat niet over. Diegene die je dat ding verkocht heeft moet je voort helpen. Laat je dus niet verwijzen naar de producent. Dat moet diegene die het ding aan jou verkocht dan maar weer doen.
 
Je vertelde dat je deze lamp nog maar een paar dagen hebt. Dan zit er nog garantie op? Terug naar de leverancier en omruilen, dat ding. Want dit gaat niet over. Diegene die je dat ding verkocht heeft moet je voort helpen. Laat je dus niet verwijzen naar de producent. Dat moet diegene die het ding aan jou verkocht dan maar weer doen.
ja idd.

de lamp is inmiddels verpakt en klaar voor verzending naar duitsland
hun zijn zo aardig geweest om meteen vandaag al de nieuwe lamp op te sturen zonder dat ze de oude al hebben ontvangen om dit process te versnellen

dus hooguit heb ik het hele weekend en maandag mijn oude lamp er weer op
vinden mijn plantjes niet heel leuk maar dood zullen ze niet gaan denk ik.
 
Dat gaat wel goed idd.
 
Ik heb deze lamp ook maar geen last van piep
 
Terug
Bovenaan