Fluval Edge (23liter) licht functioneert niet goed

F

Frank1994

Guest
Ik heb voor een prikkie een Fluval Edge overgenomen. Ik was er van op de hoogte dat er wat problemen waren met het filter en de verlichting. Ik hoop dat ik zelf op kan lossen, maar daar heb ik jullie hulp bij nodig...

381421frank1994_0_82_img_20151223_150252.jpg

De bak is nog niet schoongemaakt... :rolleyes:

954168frank1994_0_82_img_20151223_150313.jpg


442997frank1994_0_82_img_20151223_150341.jpg


434558frank1994_0_82_img_20151223_150354.jpg


Dit is hoe het er nu uit ziet!

Nu ben ik niet echt technisch. Heb inmiddels het een en ander geprobeerd en het is me gelukt om een lampje te laten branden, wat dus betekend dat de bedrading in orde is. Op het moment dat ik de twee pinnetjes van het lampje tussen de schuifjes (onderaan de laatste foto) stop dan gaat het branden. Dit lijkt me echter niet de juiste manier. Niet echt veilig en zeker niet boven een aquarium.

Nu is mijn vraag aan jullie: hoe kan ik ervoor zorgen dat het licht weer op een veilige manier functioneert? Is het mogelijk om de witte dingen te vervangen waar je de lamp in moet doen? Of raden jullie mij aan om een nieuw lichtsysteem te kopen? Moet eerlijk zeggen dat ik dat vrij prijzig vind voor zo'n bakkie.

Om het overzichtelijk te houden heb ik voor de problemen met het filter een ander topic te geopend bij 'filters en pompen': http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1810512



Alvast bedankt!
 
Zou eerst zeggen, weg gooien.
Dat komt toch Boven de open bak te hangen?
 
Zou daar niet meer aan gaan prutsen,zier er goed gaar uit.
Nieuwe unit kost ongeveer 50 euro en is best duur idd.
Zijn ook kleine kant en klare ledbalkjes te koop die wel passen maar kan ff zo snel de link niet vinden.
 
Komt inderdaad boven een open bak te hangen. Vond het zelf ook niet echt veilig. Zal even kijken naar die ledbalkjes. Bedankt voor de tip! ;)
 
Rechter fitting op tweede foto is niet origineel volgens mij. Linker wel. Heb ook zon bakje. Ging op een gegeven moment heel erg naar verbrand plastic stinken. Gelukkig was er iemand thuis. Heb onlangs alles open geschroefd. Das vrij makkelijk. En binnenin was het nog picobello in orde. Als dat bij jou ook zo is kun je misschien alleen de foute fitting verwisselen. Maar ben het met jullie eens, het is geen echt veilig systeem.

Btw. Volgens mij waren bij mij de led-lampen gaan smeulen.
 
is zoiezo zwakstroom die verlichting(12V)
maar de fittingen kunnen vervangen worden.
fitting
 
Heb inmiddels via Marktplaats eentje op de kop weten te tikken inclusief lampen, dus het verlichtingsprobleem is opgelost!
 
Mooi! Veel plezier met dit mooie bakje :)
 
Terug
Bovenaan