Wat is er nieuw

fluval edge inrichting

• Onderwerp starter Onderwerp starter darkmark
  • Startdatum Startdatum
D

darkmark

Guest
Hallo,

ik ben van plan mij een fluval edge 23L aan te schaffen om eens mee te beginnen.Ik ben een compleet leek op dit gebied maar dit is een beetje het idee wat ik heb omdat ik het mooi vind hoe het mos tussen dit type stenen uitziet:
9y6Xs3TFHKQm_x3FV_S8dETSWz1Zngau.jpeg
show249.html

9y6Xs3TFHKQm_x3FV_S8dETSWz1Zngau.jpeg

*qua visjes wil ik graag de kardinaal tetra, maar vraag is hoeveel kunnen er in de 23L bak.

*moet er iets in de vorm van een anubiassoort plant in of is mos ook genoeg?

*is zand of grind een betere optie?

*is een voedingsbodem noodzakelijk?

*hoe heet het type steen op de foto en is deze ook verkrijgbaar in nano formaat?

alvast bedankt!

Welkom Darkmark.
Zijn mooie voorbeelden.

Is absoluut niet goed voor de vissen om in 23 liter kardinalen te zetten,eigenlijk is zo'n kleine hoeveelheid voor zo goed als geen enkele vis geschikt als je de vissen eigzins in goede omstandigheden wil houden.
Wat betreft de planten is dat allemaal een kwestie van persoonlijke smaak denk ik.
De stenen van de voorbeelden is Seiryu,en is in verschillende formaten te krijgen maar ook heel makkelijk om zelf kleiner te maken.

bedankt voor je reactie John,

een paar kardinaals is dat ook geen optie? zo niet welke visjes dan wel?

darkmark zei:
bedankt voor je reactie John,

een paar kardinaals is dat ook geen optie? zo niet welke visjes dan wel?

Het aquarium is de klein om vissen op een dier vriendelijke manier in te houden.

Kardinalen zijn scholenvissen en zwemmen behoorlijk en dan is het bakje echt te klein om ze te houden helaas. Heel eerlijk zou ik zo snel geen vis kunnen bedenken die geschikt is voor dit bakje. Garnalen kunnen wel en dat zijn ook echt super leuke dieren! 😀

Geen vissen. Waarom geen garnalen en mooie slakken soort.

ok bedankt voor de info mensen.