Fluval flex 123l Visbestand

L

Laskoe

Guest
Hoi allen!

Waarschijnlijk gaat er een Fluval Flex 123l bij komen (80 cm). Nu ben ik aan het nadenken over een potentieel visbestand. Ik wil dit graag met jullie delen en ben benieuwd naar jullie meningen & ideeën.

Optie 1:
Een 3 tal carinotetraodon travancoricus. (Dan ga ik ook een slakkenkweek opzetten). wellicht combineren met enkele bodembewoners voor het opruimen van voedingsresten van de slordige eters.

Optie 2:
Een koppel apisto's
15 - 20 x Nannostomus beckfordi
Plus een klein blijvend l -nummer

Optie 3: Tanganyika
6 x Lamprologus Multifasciatus
2 x Julidochromis transcriptus

Ik vind het vooral leuk wanneer de vissen interessant gedrag vertonen. Wat zouden jullie doen?
 
Ik heb met alle opties geen ervaring :(
Op basis van filmpjes denk ik dat die lamprologus wel heel erg leuk gedrag vertonen! Apisto's ook wel. Een kogelvis is sowieso bijzonder..
Als je het aan mij overliet zou ik de opties door elkaar gooien. Maar volgens mij kunnen lamprologus en kogelvis niet samen vanwege de hogere pH die de eerstgenoemde wil. Apisto's en kogelvis wel. Maar misschien vind je dat helemaal niks.

Andere leden die wel wat zinnigs te zeggen hebben?
 
Geen ervaring. Maar optie 1 lijkt me geen goed idee als ik dit zo lees.


Optie 2
Apisto ligt een beetje aan de soort, maar ik lees toch bijzonder vaak min 1.5 meter voor een koppel. (zijn wel soorten die in kleinere kunnen dus dat goed opletten).

Optie 3
Ik lees dat de Lamprologus Multifasciatus leven in een colonie van 10 tot 15 vissen ik weet niet of je ze tekort doet door er maar 6 te houden.

Verder moet je bij deze optie kijken hoe je je ph omhoog krijgt. Want water met een ph van 8.5 komt niet uur de kraan.
 
Optie 2
Apisto ligt een beetje aan de soort, maar ik lees toch bijzonder vaak min 1.5 meter voor een koppel. (zijn wel soorten die in kleinere kunnen dus dat goed opletten).
Vele apistogramma soorten kunnen prima in 80 cm.