Fluval Fresh & Plant 2.0


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
(jaja, ik weet het...daar gaan we weer....)

Afgelopen weekend kwam ik deze lamp tegen. Deze had ik nog niet eerder gezien.

Ik ben hier wel van gecharmeerd. Hij is (met een extra module) vrij te programmeren. Op de website van Fluval staat hij als "coming soon" maar is online al te koop en op youtube zijn al een aantal reviews te lezen.

Iemand hier ervaring met deze lamp ? Of was deze niet alleen voor mij nog onbekend ?

Vooralsnog hou ik zeker bij mijn verlichting maar dromen mag altijd toch ? :cool:
 
Leuke lamp maar ik ken hem niet. Gelukkig stond er geen prijs bij:D:D;)
 
O jee, ik val weer van mn stoel:D:D
 
Als hij net zo goed is als de Aqualife & Plant, dan heb je er een hele mooie lamp aan. Ik heb op mijn Fresh F60 de 'oude' versie zitten en die geeft een beste bak licht. Wat ik over de 2.0 echter wel heb gelezen (was voor mij ook een optie, vandaar) is dat de bediening via WiFi niet echt ideaal is. Hou er trouwens wel rekening mee dat je de besturing er apart bij moet kopen, dus die 245 die je noemt is nog niet het volledig plaatje.
 
Bedankt voor je reactie! Die wifi-module heeft inderdaad erg lang op zich laten wachten en is pas sinds kort op de markt. Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan maar zouden dat geen kinderziektes zijn ?

Hou er trouwens wel rekening mee dat je de besturing er apart bij moet kopen, dus die 245 die je noemt is nog niet het volledig plaatje.

Klopt hoor! Daar ben ik me zeker van bewust :deal:
 
Zou kunnen en misschien dat de app nog geupdate gaat worden. Je bent echter voor de combi wel ruim 300 euro kwijt en dan zit je niet zo gek veel meer onder de prijs van... ;)
 
(jaja, ik weet het...daar gaan we weer....)

Afgelopen weekend kwam ik deze lamp tegen. Deze had ik nog niet eerder gezien.

Ik ben hier wel van gecharmeerd. Hij is (met een extra module) vrij te programmeren. Op de website van Fluval staat hij als "coming soon" maar is online al te koop en op youtube zijn al een aantal reviews te lezen.

Iemand hier ervaring met deze lamp ? Of was deze niet alleen voor mij nog onbekend ?

Vooralsnog hou ik zeker bij mijn verlichting maar dromen mag altijd toch ? :cool:
De lamp ken ik niet. Dat even vooraf. Met welke module zou hij vrij te programmeren zijn? Ik lees alleen iets over een, "in addition to a new illuminated touch-switch with dimming feature." Eeen aanraakgevoelige schakelaar dus waarmee je je lichtsterkte dus handmatig(!) mee instelt. Er wordt gesproken over, "2,350 Lumens". 32 Watt geven 2350 lumen? Dat is toch nog niet zoveel? De lamp is niet waterdicht maar spat waterdicht (IP67) daar waar veel balken werken met IP 68. (waterdicht) Dan de "kale"prijs: 245 euro?Kortom, ik vind de specificaties nog niet overweldigend.
Voor minder geld heb je balken met betere specificaties!
 
De lamp ken ik niet. Dat even vooraf. Met welke module zou hij vrij te programmeren zijn?

Daar heb je deze module voor nodig.

2350 lumen voor 32 watt is idd niet veel. Goed punt!

Zou kunnen en misschien dat de app nog geupdate gaat worden. Je bent echter voor de combi wel ruim 300 euro kwijt en dan zit je niet zo gek veel meer onder de prijs van... ;)

Hahaha... i know....altijd op zoek naar het schaap met de vijf poten :daisy:
 
Punt is, denk ik, voornamelijk hoeveel lumen je wilt en wat voor design en dim dingen.

Overigens heb je niet de 32, maar de 46 watt nodig voor een 90cm bak. De 32 gaat maar tot 85cm. Als je dan vergelijkt, dan ben je per lumen een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje meer kwijt voor de Fluval set in vergelijking met een Matrix set van 2 modules (=3600 lumen) en met een TC420 uit China.
 
Overigens heb je niet de 32, maar de 46 watt nodig voor een 90cm bak.

Klopt! Hij is er idd in twee uitvoeringen. De prijs die ik eerder vermeldde was ook voor de 46 watt versie.

Ik spaar (en droom) stug door ;-)
 
Had ik ook gezien, dat je die bedoelde. :)

Hij is er overigens zelfs in 3 uitvoeringen, want ik heb hem overwogen voor mijn nieuwe bak, omdat het licht van de Fresh zo goed is. Qua lumen misschien niet maximaal, maar de planten groeien je de bak uit. Kwalitatief echt goede balken. Enige minpunt vind ik echter dat ze vrij veel stroom trekken.
 
Klopt! Hij is er idd in twee uitvoeringen. De prijs die ik eerder vermeldde was ook voor de 46 watt versie.

Ik spaar (en droom) stug door ;-)
Bijna voel ik me schuldig. Schuldig omdat ik je vondsten zo naar beneden haal. Ik vind het goed om even te melden dat het niet mijn bedoeling is om voortdurend negatieve reacties te geven. Wel probeer ik eerlijk te zijn en te vertellen wat ik denk, gebaseerd op wat ik lees, in dit geval. Maar het blijft natuurlijk een mening, niet meer en niet minder. Waarmee je, naar ik hoop, je voordeel kunt doen.
 
Bijna voel ik me schuldig. Schuldig omdat ik je vondsten zo naar beneden haal. Ik vind het goed om even te melden dat het niet mijn bedoeling is om voortdurend negatieve reacties te geven. Wel probeer ik eerlijk te zijn en te vertellen wat ik denk, gebaseerd op wat ik lees, in dit geval. Maar het blijft natuurlijk een mening, niet meer en niet minder. Waarmee je, naar ik hoop, je voordeel kunt doen.

Hahaha! Die opmerking van mij was ook zeker niet bedoeld als dat ik mijn "droom" de grond ingeboord zag worden. Integendeel. Ik vraag hier iedereen open om zijn mening. En de voornaamste reden dat ik het hier plaats is in eerste instantie niet eens voor mezelf maar vooral omdat ik het daarmee ook bij anderen onder de aandacht breng.

Ik heb momenteel genoeg (geïnvesteerd in) verlichting waar ik best tevreden mee ben maar mag wel altijd graag vooruit kijken en mag graag gewoon rondkijken naar dit soort componenten.
Had ik ook gezien, dat je die bedoelde. :)

Hij is er overigens zelfs in 3 uitvoeringen, want ik heb hem overwogen voor mijn nieuwe bak, omdat het licht van de Fresh zo goed is. Qua lumen misschien niet maximaal, maar de planten groeien je de bak uit. Kwalitatief echt goede balken. Enige minpunt vind ik echter dat ze vrij veel stroom trekken.

Wel leuk dat wij zo ongeveer dezelfde route bewandelen. Ik hoor/lees eigenlijk ook alleen maar positieve berichten over deze lamp (op de touch-schakelaar na dan).
 

Terug
Bovenaan