L
Lucsken
Guest
Iemand ervaring met de Fluval fx6 filter ?
Nou staat me er iets van bij dat scalares een sterke stroming in de bak niet waarderenIs voor een aquarium van 180x50x60, dus een 540l.
Kan men de stroming ervan regelen ? Komen scalares in.
Dan beter de fx6 voor mij ?
ieder filter is te regelen door de uitstroom/instroom te knijpen maar of dat nu zo goed is voor het filter das maar te betwijfelen zowel voor het pompgedeelte als de algehele werking.De fx 6 zou men wel de stromingsterkte kunnen regelen. Grtjs
de cijfers zijn volgens de fabricant ZONDER filtermateriaal genomen. dus die stroming gaat meevallen,en je kan indien er te veel stroming is wat ik betwijfel als je doet wat vrijwel iedereen doet met deze filter,,,, extra filtermateriaal bijvoegen.
houdt er rekening mee dat met het bijgeleverde filtermateriaal '( twee handjes vol) je filter eigenlijk niet vol zit. zeker als je wat extra bijvoegd zal je pomp al zodanig afgeremd zijn dat je vissen in een 180 bak wel stand gaan houden. is dat extra filtermateriaal nodig? ja en neen, maar het is wel handig die extra ruimte als je bvb turf wil bijvoegen, of het is handig indien je een beetje meer biomassa wil hebben of gewoon wat filterwat om extra fijn te filteren . uiteidelijk is lege ruimte in een potfilter een beetje verloren ruimte voor bacterieen . die flow die een standaard gevuld fluval fx6 levert is waarschijnlijk voor jouw bak / vissen wel wat veel, wat zou jouw voorkeur zijn? de pomp afregelen door de uitstroom te beperken, of een extra pak woonhuisjes voor bacterieen bijvoegen . 2e dus. als je nu deze filter op een bak gaat zetten die groter is dan zal , je standaard filtermateriaal hoeveelheid te weinig zijn of indien wel omdat je bijvult , je uitstroom te laag. Dus voor jouw bak luc is dit een fantastishe filter, de beste.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.