Fluval fx6 filter


 
Tja das 1 mening
Heb hem zelf gehad er was er zeer over te spreken weg gedaan on dat de vissen bijna uit de bak spoelde bak 150x50x65 en ik het geluids-niveau iets te hoog vond
Achteraf gezien te snel verkocht helaas.
 
Is voor een aquarium van 180x50x60, dus een 540l.
Kan men de stroming ervan regelen ? Komen scalares in.
Dan beter de fx6 voor mij ?
 
Dan kan je idd beter de fx6 nemen. De in en uitstroom zijn te regelen. Let er wel op dat je hem kwijt kan in je onderkast want ze zijn flink aan van formaat.
 
Ok, thanks !
Heb nu reeds een jbl e 1902 staan, goede pomp. Maar als je hem moet opstarten, dikwijls problemen met aanzuiging. Ook het rotorasje breekt gemakkelijk.
En zoek nu een vervanger voor hem, en de jbl als reserve gebruiken.
Maar de fx6 mag dan ook mijn toekomstige Scalares niet omwoelen !?
 
Is voor een aquarium van 180x50x60, dus een 540l.
Kan men de stroming ervan regelen ? Komen scalares in.
Dan beter de fx6 voor mij ?
Nou staat me er iets van bij dat scalares een sterke stroming in de bak niet waarderen
De fx 6 zet uit mijn hooft iets van 3500 liter per uur om das behoorlijk voor een bak van genoemde afmetingen
 
De fx 6 zou men wel de stromingsterkte kunnen regelen. Grtjs
 
de cijfers zijn volgens de fabricant ZONDER filtermateriaal genomen. dus die stroming gaat meevallen,en je kan indien er te veel stroming is wat ik betwijfel als je doet wat vrijwel iedereen doet met deze filter,,,, extra filtermateriaal bijvoegen.
houdt er rekening mee dat met het bijgeleverde filtermateriaal '( twee handjes vol) je filter eigenlijk niet vol zit. zeker als je wat extra bijvoegd zal je pomp al zodanig afgeremd zijn dat je vissen in een 180 bak wel stand gaan houden. is dat extra filtermateriaal nodig? ja en neen, maar het is wel handig die extra ruimte als je bvb turf wil bijvoegen, of het is handig indien je een beetje meer biomassa wil hebben of gewoon wat filterwat om extra fijn te filteren . uiteidelijk is lege ruimte in een potfilter een beetje verloren ruimte voor bacterieen . die flow die een standaard gevuld fluval fx6 levert is waarschijnlijk voor jouw bak / vissen wel wat veel, wat zou jouw voorkeur zijn? de pomp afregelen door de uitstroom te beperken, of een extra pak woonhuisjes voor bacterieen bijvoegen . 2e dus. als je nu deze filter op een bak gaat zetten die groter is dan zal , je standaard filtermateriaal hoeveelheid te weinig zijn of indien wel omdat je bijvult , je uitstroom te laag. Dus voor jouw bak luc is dit een fantastishe filter, de beste.
 
Laatst bewerkt:
De fx 6 zou men wel de stromingsterkte kunnen regelen. Grtjs
ieder filter is te regelen door de uitstroom/instroom te knijpen maar of dat nu zo goed is voor het filter das maar te betwijfelen zowel voor het pompgedeelte als de algehele werking.
 
Uiteindelijk valt de stroming best mee vind ik, ik ga deze dus niet gaan verminderen !
Fx6 draaid nu een dikke week, voorlopig dik tevreden. Opstarten ging vanzelf, pomp vullen en stekker erin. Andere merken gehad, niet te vergelijken !! De pomp maakt zekers niet meer geluid dan mijn vroegere Eheim.
Nu nog wat geduld hebben en laten indraaien,
 
de cijfers zijn volgens de fabricant ZONDER filtermateriaal genomen. dus die stroming gaat meevallen,en je kan indien er te veel stroming is wat ik betwijfel als je doet wat vrijwel iedereen doet met deze filter,,,, extra filtermateriaal bijvoegen.
houdt er rekening mee dat met het bijgeleverde filtermateriaal '( twee handjes vol) je filter eigenlijk niet vol zit. zeker als je wat extra bijvoegd zal je pomp al zodanig afgeremd zijn dat je vissen in een 180 bak wel stand gaan houden. is dat extra filtermateriaal nodig? ja en neen, maar het is wel handig die extra ruimte als je bvb turf wil bijvoegen, of het is handig indien je een beetje meer biomassa wil hebben of gewoon wat filterwat om extra fijn te filteren . uiteidelijk is lege ruimte in een potfilter een beetje verloren ruimte voor bacterieen . die flow die een standaard gevuld fluval fx6 levert is waarschijnlijk voor jouw bak / vissen wel wat veel, wat zou jouw voorkeur zijn? de pomp afregelen door de uitstroom te beperken, of een extra pak woonhuisjes voor bacterieen bijvoegen . 2e dus. als je nu deze filter op een bak gaat zetten die groter is dan zal , je standaard filtermateriaal hoeveelheid te weinig zijn of indien wel omdat je bijvult , je uitstroom te laag. Dus voor jouw bak luc is dit een fantastishe filter, de beste.
 
Ondertussen nieuw rotor besteld voor de jbl e1902, deze wordt dan ook opgestart. Deze steek ik ook vol biomassa & binnekort turfgranulaat.
Hoe laat jij je ph dalen Bart ? Turf / Osmose ? Grtjs luc
 
50% osmose en 50 van de kraan , zodat de kh zakt, en dan krijg ik met wat turf de ph een beetje naar beneden, zonder die lage kh zakt de ph eigenlijk niet met turf of keert hij weer omhoog, schommelen dus. nu kom ik van een lage 8 a 7.5 naar 6.5 Ik wil ook niet te laag want dat is dan weer slecht voor de planten die ik wil houden. ik geef ze vooral zacht water, dus die lagere ph is dan mooi meegenomen.
en ik wil twater ook niet te bruin, het licht word veel meer gedempt door een meter bruin water dan ik gedacht had. dus niet te veel en te vaak turf erin. of ik zie geen vissen meer zwemmen in de koffie.
 

Terug
Bovenaan