Wat is er nieuw

Fluval Gravel Cleaner Kit A370 oplossing

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
In onze huidige situatie maken wij het aquarium schoon door de bodem/water af te zuigen m.b.v. eheim opvoerpomp.


Het werkt op zich wel prettig alleen moeten we van tijd tot tijd de filter voor de rotor schoon maken. Nu hebben we ook een fluval gravel cleaner welke een filterzak heeft en daardoor hoeven we de pomp niet telkens stop te zetten.
fluval afzuig1.png


In de oude situatie stoppen we de afzuigmond in het water en passen we de overhevel techniek toe, totdat de slangen vrij van lucht zijn. Daarna zetten we de pomp aan.

In de nieuwe situatie hebben fluval, zie foto, aan de snelkoppelings kant een slang zitten welke aangesloten wordt op de eheim. Het probleem hierbij is echter dat toepassen van overhevelen en daarna pomp starten niet toegepast kan worden omdat de totale lengte tussen aanzuig/filterzak/slang te lang is.

De pomp zelf kan dit geheel ook niet zelf aanzuigen. Het inkorten van de slang is geen optie omdat we er anders niet bij kunnen.

Iemand een idee hoe we dit probleem op kunnen lossen
 
Ik heb een 12/16 buisje van 50 cm en daaraan een meter of anderhalf slang.
Daarmee hevelen we het vuil af.
Dit doen we voor het water wisselen dus dat blijft dan mooi binnen de 25% die ik werkelijk ik ververs.
 
Ook ik heb zo’ n buis maar het idee achter het gebruik van een filterzak sprak mij erg aan
 
Ook ik heb zo’ n buis maar het idee achter het gebruik van een filterzak sprak mij erg aan
Ja je kan het altijd proberen.
Deed ik het verleden ook hoor maar val steeds meer terug op de meeste eenvoudige oplossingen.
Bij mijn lfs doen ze het precies het zelfde alleen het water verversen werkt anders.
 
Ik doe het ook eenvoudig met de slang tijdens het verversen en als ik al eens in de bodem wil zijn dan neem ik gewoon de simpele buis van Sera dacht ik met een anderhalf meter slang eraan.
 
Wat een toestanden met dat apparaat ,

Lijkt me een hoop geklieder. Maar nu willen jullie het met een opvoerpomp gaan doen begrijp ik.

Het lijkt mij het makkelijkst om alles zoveel mogelijk aan de kraan te vullen met water (zover dat al gaat) .Dat in je bak droppen en dan onder water aankoppelen.

Maar wat ik begrijp is alles vol zetten met water en dan aankoppelen al lastig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan