Wat is er nieuw

fluval vicenza

bengel

Well-known member
Lid geworden
29 april 2010
Ik was laatst bij de boerenbond hier, en die had een heel aparte aquarium staan, een fluval fresh. Na flink op internet gezocht te hebben kwam ik de fluval Vicenza tegen.
Nu vraag ik mij af of hier iemand ervaring met dit type aquarium heeft. Op internet vind ik over het algemeen alleen dingen in het duits en engels, en daar ben ik niet zo goed in.
Ik vind het een heel mooi aquarium, misschien iets voor in de toekomst (al zal ik er eerst voor moeten sparen).

Groetjes Bengel

Bertus bedankt voor je reactie, maar ik zoek eigenlijk iets over het aquarium in het Nederlands, en ervaringen in het Nederlands.

Groetjes Bengel

De Pets Place winkelketen verkoopt hem. Mogelijk kun je er een in de buurt opzoeken en daar naar informatie vragen.

Link naar Webshop

bengel zei:
Bertus bedankt voor je reactie, maar ik zoek eigenlijk iets over het aquarium in het Nederlands, en ervaringen in het Nederlands.
Als er echt weinig in het Nederlands is te vinden zul je het toch moeten doen met wat je wel vindt.
Nu heb ik er begrip voor dat je niet zo goed bent in Engels en Duits, maar met google translate kom je in ieder geval ergens 🙂

https://translate.google.nl/

~ Ivo

Dat is waar Ivo, ik ga me er de komende dagen nog eens aan zetten.

Groetjes Bengel

Hoi Bengel,

Heb je inmiddels ervaring met dit aquarium, of toch voor een ander gekozen? Ik kwam deze bak eveneens tegen bij de Boerenbond. Ik twijfel met name over de led-verlichting (groeien de planten goed) en de buizen voor de pomp door de bodem (risico lekkage).

Hopelijk heb je tijd voor een reactie.
Groet, Arko

Ik heb de 60cm/85l versie staan en die bevalt mij erg goed. Het filter werkt uitstekend en lekt zeker niet. Verlichting is eerder te sterk dan te zwak, want ik heb er vandaag een co2 installatie op gezet om de extra vraag als gevolg van het licht op te vangen.

Dank voor je snelle reply Erik!
Ik heb eerder een Lido 120 gehad, vond dat interne filtersysteem wel makkelijk en daarmee dus vertrouwd. Jewel is ook een bekender merk, heb ik het idee. Maar je antwoord geeft wel vertrouwen.
Is led verlichting "warm" genoeg om planten goed te laten groeien? Dus niet alleen snel en omhoog, maar ook de breedte in.
Groet Arko

Sorrysorry, niet meer aan dit topic gedacht. Ik ben gewoon hard gaan sparen, en ben een paar maanden geleden een andere tegen gekomen, die ik naar mijn zin heb laten maken. Een akvastabil mark 2. Aquaria veldhuis heeft er een bodemafzuigsysteem in gemaakt (ik heb daar nog geen ervaring mee, dus even afwachten), o.a. Wordt as maandag geleverd.
mvg bengel

Proficiat met die bak. Mooie winkel, moet ik ook maar eens naar toe, haha. Ik kijk vooral naar de Fluval omdat mijn vrouw het design fraaier vindt dan jewel. Ik moet hem toch in de woonkamer zien te krijgen. De Akvastabil is er ook met walnut meubel leverbaar. Interessante optie.
Bodemafzuigsysteem, nooit van gehoord. Wat dat betreft ben ik maar een beginner. Nog veel te lezen dus. Dank voor je antwoord.

Die verlichting is uitstekend. Hij is helemaal afgestemd op plantengroei en bij mij doen de planten het prima op. Het geeft zelfs zo'n bak licht dat ik ernstig met algen aan het knokken ben...

Hou er echter wel rekening mee dat je je bestand wel op de bak aan moet passen. Springers zijn in deze bak geen goed idee...

Lecturer in Recent Runes zei:
Die verlichting is uitstekend. Hij is helemaal afgestemd op plantengroei en bij mij doen de planten het prima op. Het geeft zelfs zo'n bak licht dat ik ernstig met algen aan het knokken ben...

Hou er echter wel rekening mee dat je je bestand wel op de bak aan moet passen. Springers zijn in deze bak geen goed idee...

Waarschijnlijk een tekort door teveel licht nu.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan