Wat is er nieuw

formaat aquarium t.o.v. capaciteit filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter robert14
  • Startdatum Startdatum
R

robert14

Guest
Dag alles.

zal me eerst even voorstellen. Ben Robert, woon in drenthe en ben aquariaan. op het moment heb ik een 60cm bak staan met intern filter (eheim 60) en een kleine aqua 40 ingericht voor de jongen. voornamelijk tropische vissen (corydoras, gouramies en neon tetra's) in het verleden ook cicliden gehad maar die brachten elke keer zoveel jongen voort dat ik ze niet meer kwijt kon.

Nu ben ik toch wel zover dat ik een stapje groter wil gaan. nu kan ik van een kennis een 80cm bak overnemen van 30cm diep en 40 hoog. Omdat ik de bak zo natuurgetrouw mogelijk wil inrichten kom ik dan toch op een extern filter uit. Nu kan ik een fluval 303 extern filter goedkoop (en nieuw) overnemen. Deze zou 840liter per uur doen. Is dit goed te doen voor een bak van dit formaat of word dat te heftig. Heb al even gezocht maar zo snel geen vuistregel kunnen vinden qua verhouden van inhoud en filter. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

840 liter per uur is niet echt weinig, maar kun je de stroming van dat ding niet instellen?

zoals ik begrijp is het gewoon een 1stand pomp, dus vol of uit. Ik had meer het idee dat 840 liter aan de hoge kant zou zijn. Maar eventueel stroming deels belemmeren door kleinere doorvoer of slang afklemmen zou misschien een optie zijn?

Toch maar filter opgehaald. Was 1 nieuwe compleet en er zat nog een gebruikte bij voor onderdelen.
_PeyFPDjx9q2QzjRZPt43YpzZLYIJ52d.jpeg

Zitten ool kraantjes op om de stroming te regelen dus gaat wel lukken. Direct maar nieuwe kast opgehaald waar het filter in kan staan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan