Wat is er nieuw

Fosfaat granulaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JoKi
  • Startdatum Startdatum
J

JoKi

Guest
Hai hai,

Iemand die weet waar je phosvec of een vergelijkbaar iets, in een grotere hoeveelheid kan kopen?

Groetjes
 
diakat kan je in 4kg kopen. Zelf gebruik ik nu rowaphos.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoKi
Mag ik vragen wat voor reden er zit achter het verwijderen van fosfaat uit een aquarium?
 
Mag ik vragen wat voor reden er zit achter het verwijderen van fosfaat uit een aquarium?
Om de 1/16 ratio aan te houden met no3. Kraanwater bevat 2mg/l po4. Met phosvec heb ik een mooie 0,5mg tot 1mg op 10mg/l tot 15mg/l no3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
diakat kan je in 4kg kopen. Zelf gebruik ik nu rowaphos.
Die Rowaphos tekkelt ook sio2, 2 vliegen in 1 klap dan. Het kraanwater hier zit er vol mee. Ik meet hier 10mg/l sio2... Weet niet zeker tot wat dit bijdraagt, maar deze waarde staat ver in het rood op de kleurenkaart.
 
2 mg fosfaat op een nitraat van 15mg is prima hoor. Bij de EI voegen we wekelijks al 2 mg fosfaat toe😉
 
2 mg fosfaat op een nitraat van 15mg is prima hoor. Bij de EI voegen we wekelijks al 2 mg fosfaat toe😉
Lees ik indd wel vaker. Maar naar mijn ervaring zijn algen voor een deel verminderd sinds ik het gebruik en na het verhogen van voeding en easycarbo op aanraden van mede forumleden, is er weer een vermindering. Ben dus geneigd om het zo verder door te zetten.
Maar zeker bedankt voor je inbreng.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan