Foto’s van mijn Betta

Na met veel geduld bij het aquarium gezeten te hebben zijn er toch zeker een paar mooie foto’s van Bubbel uitgerolt. Heeft er iemand nog tips hoe je overal in het aquarium kunt fotograferen? Ik heb nu namelijk maar een paar plekken waar het licht genoeg is, en flits tegen het glas aan werkt natuurlijk niet.

6D316981-79D1-4746-8B60-C75661B7BEB6.jpeg

C7B65249-13A4-407C-9F4D-FDC3A74565CF.jpeg

EC808D61-4D9A-4A49-A656-A83704CCA044.jpeg

788EE139-E8A6-4FBD-96D4-DE0BB4165885.jpeg

FD746F8A-0505-4E96-9A5F-2C306A86DE88.jpeg

Bubbel (wat een fantastisch naam! :D) is echt prachtig!
De foto's lijken mij ook zeer goed gelukt. Toch een stuk beter dan mijn foto's

flits tegen het glas aan werkt natuurlijk niet
Met hoge ISO waarden fotograferen zorgt ervoor dat je langer zonder flits kunt fotograferen. Je verliest daarmee wel meer detail dus let daar wel op! Daarbij, hoe groter de sensor van je camera hoe meer licht hij pakt. Een telefoon zal dus sneller hogere ISO waarden hebben dan een fullframe camera, om maar twee uitersten te noemen.

Als laatste kun je bij camera's waarmee je lenzen kunt verwisselen (systeem- en spiegelreflexcamera's) kiezen voor lichtsterke lenzen. Het F getal wat op de lenzen staat is dan je referentie. Hoe lager dat getal, hoe lichtsterker. Je achtergrondonscherpte neemt ook sneller toe met dit soort waarden. Het voordeel daarvan is dat je onderwerp (in dit geval Bubbel) beter "uitkomt".

Als je met hoge ISO waarden fotografeert zou ik zelf ook altijd de witbalans in de gaten houden en die eventueel ook handmatig instellen (dit heeft met de kleuren te maken en niet met de belichting).

Ik vind je foto's trouwens ook helemaal niet verkeerd, Bubbel staat er prima op! Waarmee heb je ze gemaakt?

Heelerg bedankt voor de tips! @Saibot

Deze foto’s zijn gemaakt met mijn iPhone xr, dus geen speciale foto apparatuur. Heb wel een spiegelreflex camera maar daarmee heb ik nog niet geprobeerd foto’s te maken van bubbel.

Heelerg bedankt voor de tips! @Saibot

Deze foto’s zijn gemaakt met mijn iPhone xr, dus geen speciale foto apparatuur. Heb wel een spiegelreflex camera maar daarmee heb ik nog niet geprobeerd foto’s te maken van bubbel.
Zelfs met een telefoon kun je handmatig instellen, maar ik zou altijd de SLR aanraden! Mocht je meer over techniek willen weten, ik geef cursussen fotografie en verwijs daar vaak naar de website van Laura Vink voor nog meer diepgang. Zij legt alles heel duidelijk uit.

Over een kleine maand mag ik ook eindelijk een Betta verwelkomen in ons huis en zal ik ook foto's plaatsen :)

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • TonHageraats:
    Anderkleurtje gebruikt :D
    Link
  • NicoleE:
    Ja ik zie wit op donkere achtergrond, en jij? Toch niet wit op wit?
    Link
  • TonHageraats:
    Ik zie jouw teksten als wit op wit, pas als ik selecteer kan ik het lezen.
    Link
  • NicoleE:
    Hmmm hoe zet ik dat terug naar standaard?
    Link
  • TonHageraats:
    Via settings, kleur aan klikken en het gummetje gebruiken.
    Link
  • NicoleE:
    Ik ga proberen, zoefkes... en bedankt!
    Link
  • NicoleE:
    Test test
    Link
  • TonHageraats:
    Prima zo :thumbs:
    Link
  • NicoleE:
    Dank je Ton
    Link
  • TonHageraats:
    Ik ga weer even wat doen. laters.
    Link
  • jessicapilon:
    Ja op de donkere ondergrond zag ik het wel goed :D :D
    Link
  • jessicapilon:
    avond allemaal
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    avond Stevy
    Link
  • Hoogheid:
    Een hele goede avond allemaal!
    :koffie:
    Link
  • jessicapilon:
    avond Hoogheid
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    Het is al wat aan het afkoelen gelukkig
    Link
  • Hoogheid:
    Ja, het begint eindelijk dragelijk te worden buiten. Wij hebben praktisch de hele dag volle zon in onze tuin, heerlijk maar vandaag wat warm. Dus ik heb de schaduw opgezocht onder een boom waar een koppeltje duiven een het bouwen is aan een veilig nestje vermoed ik. Het was een fijne dag vandaag.

Hoe zag jullie dag eruit vandaag?
    Link
  • jessicapilon:
    zoals elke dag zo ongeveer maar dan doen we alles een tandje langzamer met die warmte
    Link
  • jessicapilon:
    moge allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    middag allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    avond
    Link
  • DenDaFF:
    Hey, ben even niet actief geweest op het forum. Update ziet er goed uit! Paar puntjes die ik wel gemerkt heb hier: forum reageert hier opmerkelijk trager? Via smartphone krijg ik steeds (na enkele sec al) doorverwijzing naar reclame pagina. Nog mensen die dit hebben?
    Link
  • DenDaFF:
    verder, toppie ! :-)
    +1
    Link
    DenDaFF: verder, toppie ! :-) +1
    Bovenaan