Foto album Aquatlantis 120x50x70 (Dion)


Blijf het een mooie bak vinden, veel plezier ook met je zee-aquarium. Ben benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Ondanks dat er veel tijd besteed wordt aan het nieuwe project, mag deze bak ook niet vergeten worden natuurlijk!
Dit weekend was het weer eens tijd voor een opfris/snoeibeurt:

20210321_141119.jpg


Totaaltje (algjes blijven een probleem, maar ach...) :
20210321_220424.jpg
 
Lekker groen en die Manen zijn nog vrij jong zeker?
 
Lekker groen en die Manen zijn nog vrij jong zeker?
Zijn nog steeds dezelfde maantjes :) (op de 2 na die later toegevoegd zijn)
Ik geef ze redelijk gevarieerd voer maar ze worden niet héél groot ofzo. Dus wellicht dat dit een wat kleinere 'variant' is. Ze zien er verder gezond uit en ze zijn ook actief zat dus volgens mij gaat het prima met ze.
 
Heb je een reden om zonder drijf planten te werken?

Mvg ronald
 
Heb je een reden om zonder drijf planten te werken?

Mvg ronald
Had ze er even uitgehaald i.v.m. onderhoud/plantjes snoeien en inmiddels ligt er weer een klein deel in (schep dit er regelmatig uit aangezien het heel hard groeit). Ik gebruik hiervoor Salvinia Natans.
 
Hoe gaat het hier nu mee? Manen nog lekker aan het groeien?
 
Hoe gaat het hier nu mee? Manen nog lekker aan het groeien?
Ja gaat zeker prima met ze! Zijn echte vreetzakken en eten letterlijk uit de hand.
Qua bak zelf blijf ik baardalg houden op verschillende plekken (v.n.l. waar de stroming er direct op staat). Planten groeien wel gewoon goed. Ben nu voorzichtig kleine hoeveelheden water aan het verversen met RO water om te zien of dit wellicht zin heeft. Het kraanwater is erg hard en heeft een hoge silicaatwaarde waar ik woon dus wie weet ...
 
Het viel me al op dat de antennebaarsjes nog een stuk territorialer waren als normaal... bij het water verversen bleek waarom.
Spotten jullie hem?
20210416_165954.jpg

Nu dan...
20210416_204236.jpg


Ben sinds kort begonnen met het gebruik van een gedeelte osmosewater, wellicht dat ze het nu beter naar de zin hebben :)?
 
Ik zie enkel de antennebaars, wat valt er dan te zien op de foto?
Goed kijken op het blad onder het visje, weet dat het slecht zichtbaar is, hij heeft het goed verstopt haha
 
Beetje laat voor Pasen, dan hoor je ze te verstoppen. Niet nu nog 😝
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Ook dit bakkie draait nog goed, zeker sinds ik een tijdje terug op 50% osmose ben overgestapt voor het verversen.
Alles groeit de bak uit (moet helaas veel weggooien) en de javavarens lijken nog groener.
Fotootje vóór het onderhoud:
20210504_221643.jpg
 
De bak zat me al een aantal weken niet lekker, de planten (voornamelijk javavarens) groeiden simpelweg te hard. Dus maar eens flink aan de slag gegaan vandaag en bijna alle planten eruit gehaald en een stukje zandbodem vernieuwd. Werd ook wel eens tijd.
De bak draait nu ca. driekwart jaar:

20210704_195738.jpg

Master(s) of disguise (en in mijn geval dé oplossing voor de baardalg heb er vrijwel geen last meer van) zijn direct aan de slag gegaan:
20210704_195843.jpg

De baa(r)sjes van de bak:
20210704_200031.jpg

20210704_200204.jpg

Natuurlijk ook niet te missen:
20210704_200457.jpg

20210704_200510.jpg

"Zou ie ons gezien hebben?":
20210704_200744.jpg
 
Heel erg mooi Dion. Het ziet er mooi natuurlijk uit.

Worden de japonica’s niet opgegeten door de maanvissen?
 
Heel erg mooi Dion. Het ziet er mooi natuurlijk uit.

Worden de japonica’s niet opgegeten door de maanvissen?
Dankje,

Nee gelukkig niet, in het begin vonden de maanvissen ze wel interessant, maar de japonica's zijn ook wel XL size en ze zijn snel zat dus vooralsnog gaat het nog goed
 
Ja hoor die doen het verder goed en zijn al uitgegroeid inmiddels. Zitten nu bijna op 2 jaar alweer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Prachtige foto s Dion en het smaakt ze zo te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Staat er mooi natuurlijk bij. En mooie scherpe foto’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
De bak draait nu ca. een jaar; aardig stabiel ook, wel met hier en daar een algje maar achja.
Als er iemand ooit javavarens zou kopen, niet doen, ik gooi "kilo's" weg en nog groeit het als een gek dus kom maar halen :)
20211107_172639.jpg

De cory's gooien tot m'n ontevredenheid steeds alle kleikorrels van achter m'n stenen naar voren :)
20211107_172849.jpg

Tot zover geen uitvallers gehad, iedereen heeft het naar z'n zin
20211107_173044.jpg
 
Mooie bak zo Dion. Hoe oud zijn de Manen nu?
 
Echt een schitterende bak. In zo een bak is er altijd wat te zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Op hoeveel procent heb jij de verlichting staan Dion? Ik zo rond de 70 maar volgens mij zit jij hoger.
 

Terug
Bovenaan