Foto album. Juwel primo led 70. (Benjamin010)


Thnx jessicapilon.
Volgende stap is dat ik aan de slag ga met wat mos. Iemand suggesties?
Verder ga ik nu sparen voor een grotere bak. Ik heb laatst de akvastabil 100 cm gezien en vond het toch wel een erg mooie bak.
Denk dat ik het ga houden bij 100 cm, Max 120 cm.
 
Ik kan deze gaan aanschaffen. Mooie bak en in de buurt.

B61C30AA-AF90-4937-A23F-64AA444A82A9.png
 
Ja toch een 100 cm
als je moet kiezen tussen een 100 of een 120. dan 120 doen. ik heb 8eraf ook spijt van. had ik toch maar die 20cm erbij gehad.

van 61cm naar 120cm is een mooie stap. van 100 naar 120 is de moeite niet meer om die stap te doen vind ik.

als ik ooit groter ga dan ga ik voor de 150cm.
 
Heb al gevraagd waarom hij deze weg doet. Antwoord was dat hij er geen tijd voor heeft. Hij heeft al 2 bakken.
Vind het wel raar dat hij een jaar geleden deze bak gekocht hebt en nu al te koop zet.
Ik ga morgen kijken en wil hem zeker gevuld zien. Zodat ik geen lekken kan zien.
Verder vind ik het een hele mooie bak en precies de maat dat ik zoek. Ook vind ik de prijs okay.
 
De gourami’s gaan trouwens goed. Galaxies ook.
Ik hou ze op 22 graden.
Planten groei stokt een beetje. Heb er voeding in zitten van Wouter.
Al gaat de cryto nu groeien zie ik

BF167328-3B7F-4186-A3EA-EB61E1CFE1BC.jpeg


86231F47-5199-444E-8140-F755E9924B36.jpeg


15276592-44CE-4C0D-BA14-234ABE5CA597.jpeg


5F911770-8F18-4518-A531-462A7CD5C949.jpeg


B8F1D2EC-3DCB-4F5E-BC59-5CFBD7CC5660.jpeg
 
De crypto's gaan wel goed met wortelbemesting, maar de rest van de planten hebben ook voeding in het water nodig, niet alleen plantenvoeding maar ook Nitraat en Fosfaat, weet je die waardes toevallig?

De Lobelia cardinalis kun je gerust een stukje inkorten hoor, dan ben je dat kale onderkantje kwijt

En de Fusion 100 is een mooie bak hoor, 100 cm is al een hele stap vanaf de 60 die je nu hebt.
Zit er ook een filter bij?
 
Nee ik weet de waardes niet. Ga ze snel meten.
Ik kijk voornamelijk naar het gedrag van mijn vissen.
Toen ik net begon had ik growcaps gekocht bij een LF’s in Vlaardingen. Planten gingen goed toen. Dus ga deze weer halen.
 
Ik vind het lastig wat te doen. De anubias doet het erg goed en alweer nieuwe bladeren.
 
Al een tijd niet meer op het forum geweest dus laat ik maar is een update plaatsen.

Ik ben niet naar het aquarium gaan kijken daar ik onverwachtse andere kosten had aan mijn auto.
Het koppeltje dwerggourami is er ook niet meer.
Paar weken geleden had het mannetje zich klem gezwommen tussen het filter en de achterwand. Ik kwam thuis van werk en zag hem niet tot ik ging zoeken en hem daar vond. Helaas levenloos.

Het vrouwtje heb ik gisteren moeten euthanaseren. Had een erg dikke buik en lag op 1 kant naar adem te happen aan de oppervlakte. Denk toch die klote ziekte.

Appelslakken zijn er ook niet meer. Denk een natuurlijke dood.

De rest van de vissen en garnalen gaan goed.

Drijfbamboo gaat ook niet erg goed. Weet niet waar dat aan licht. Misschien de verlichting?
Heb er 2 weken weer growcaps ingedaan en volgens de LFs moet deze weer even aanslaan.
Tijdens het opstarten van de bak ging het met de planten als een speer met deze voeding. Dus hoop dat het aanslaat.

Bestand nu;
6 cory panda
8 rasbora galaxie
5 japonica garnalen
Nog wat garnalen (kleinere) welke ik van mijn broer gehad heb.

Nu wil ik mijn visbestand toch nog wat uitbreiden.
Ik wil geen dwerggourami meer.
Ik zit zelf te denken aan nog een aantal galaxies. Dat ik alleen maar galaxies houd.

Ik zit ook aan een betta te denken. Kan deze vis bij de rasbora galaxie?

Gr
Benjamin
 
Al een tijd niet meer op het forum geweest dus laat ik maar is een update plaatsen.

Ik ben niet naar het aquarium gaan kijken daar ik onverwachtse andere kosten had aan mijn auto.
Het koppeltje dwerggourami is er ook niet meer.
Paar weken geleden had het mannetje zich klem gezwommen tussen het filter en de achterwand. Ik kwam thuis van werk en zag hem niet tot ik ging zoeken en hem daar vond. Helaas levenloos.

Het vrouwtje heb ik gisteren moeten euthanaseren. Had een erg dikke buik en lag op 1 kant naar adem te happen aan de oppervlakte. Denk toch die klote ziekte.

Appelslakken zijn er ook niet meer. Denk een natuurlijke dood.

De rest van de vissen en garnalen gaan goed.

Drijfbamboo gaat ook niet erg goed. Weet niet waar dat aan licht. Misschien de verlichting?
Heb er 2 weken weer growcaps ingedaan en volgens de LFs moet deze weer even aanslaan.
Tijdens het opstarten van de bak ging het met de planten als een speer met deze voeding. Dus hoop dat het aanslaat.

Bestand nu;
6 cory panda
8 rasbora galaxie
5 japonica garnalen
Nog wat garnalen (kleinere) welke ik van mijn broer gehad heb.

Nu wil ik mijn visbestand toch nog wat uitbreiden.
Ik wil geen dwerggourami meer.
Ik zit zelf te denken aan nog een aantal galaxies. Dat ik alleen maar galaxies houd.

Ik zit ook aan een betta te denken. Kan deze vis bij de rasbora galaxie?

Gr
Benjamin

Een betta zou prima bij rasbora galaxy kunnen :). Zit ik zelf ook aan te denken.
 
Jammer van de Goerami's, maar deze soort is er zwak heb ik vaker gelezen.
Drijfbamboo gaat ook niet erg goed. Weet niet waar dat aan licht. Misschien de verlichting?
Heb er 2 weken weer growcaps ingedaan en volgens de LFs moet deze weer even aanslaan.
Tijdens het opstarten van de bak ging het met de planten als een speer met deze voeding. Dus hoop dat het aanslaat.
Growcaps is toch voeding voor in de bodem? planten die hun voeding uit het water opnemen hebben daar weinig aan, en drijfplanten al helemaal niet :D

Een Betta zou wellicht kunnen, maar de kleine garnaaltjes zijn dan niet meer veilig vrees ik.
Je kunt ook kijken naar honing gourami's, die zijn niet zo zwak als de soort die je had, maar ook die pakken de garnaaltjes.
 
Drijfbamboe vraagt wel wat licht want in de kleine bakjes hier gaat deze ook niet goed.
 
Als je voor een Betta kijkt, zou ik in de dierenwinkel alvast goed kijken naar zijn karakter.
Mijn betta is namelijk helemaal niet zo aggresief als dat de meeste mensen over Betta’s beweren en laat alle medebewoners gewoon met rust.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een vrouwlijke betta nemen, die zijn van nature iets minder aggresief.
 
Als je voor een Betta kijkt, zou ik in de dierenwinkel alvast goed kijken naar zijn karakter.
Mijn betta is namelijk helemaal niet zo aggresief als dat de meeste mensen over Betta’s beweren en laat alle medebewoners gewoon met rust.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een vrouwlijke betta nemen, die zijn van nature iets minder aggresief.
Same here. Al gaan ze beide niet zo goed samen met garnalen, medebewoners laten ze wel met rust.
 
Dank voor jullie reacties en tips.
Ik ga het bestand weer langzaam uitbreiden.
Eerst een aantal galaxies erin want het blijft een leuke en mooie vis.
Fijn te weten dat een betta kan. Als ik een mooie tegen kom zal ik het niet nalaten deze toe te voegen.

De growcaps gaan idd in de bodem maar had begrepen dat ze hun voeding geven aan heel het water in de tank.
Heb planten die gaan erg goed en ook plantjes die doen het wat minder.
De anubias bvb doet het uitstekend en ontwikkeld steeds meer bladeren. De wortels groeien ook erg mooi over de steen waar hij geklemd is.
 
De growcaps gaan idd in de bodem maar had begrepen dat ze hun voeding geven aan heel het water in de tank.
Voor zo ver ik weet niet, misschien heeeeeeel iets maar te weinig voor de planten die hun voeding uit het water halen.
 
Vandaag een mooie betta dragon tail aangeschaft + nog 7 galaxies.
 

Bijlagen

  • 4F02943D-AD5C-4600-A8F1-9316C56A95C7.jpeg
    4F02943D-AD5C-4600-A8F1-9316C56A95C7.jpeg
    146.1 KB · Weergaven: 113
  • 049B1D65-A97D-4D0E-BCCB-E96C9A5FF522.jpeg
    049B1D65-A97D-4D0E-BCCB-E96C9A5FF522.jpeg
    124.2 KB · Weergaven: 114
Dank je. Ik zag hem gisteren bij de LFS in Vlaardingen en was spontaan verliefd.
Ik heb hem Bill genoemd. Hahaha
 

Terug
Bovenaan