Wat is er nieuw

Foto album Patrick32 Superfish 45

• Onderwerp starter Onderwerp starter Patrick32
  • Startdatum Startdatum
P

Patrick32

Guest
Eiiindelijk na ruim 10 jaar weer een ''aquarium'' ! bloed kruipt waar het niet gaan kan zullen we maar zeggen haha.
Na een lang aquarium leven en 2 dierenspecialzaken (van mn ouders) nu 10 jaar verder eindelijk weer wat tropisch water in de huiskamer 🙂

Inmiddels huisje boompje beestje dus een klein ''familie'' aquariumpje aangeschaft. Helaas door ruimte gebrek (en een vrouw die totaal niks met aquaria heeft 😛 ) een 45 liter bakkie die gewoon op de eetkamertafel staat 🙂

bijna 3 weken laten indraaien en nu een visbestandje er in gezet:

- 20 vuurgarnaaltjes
- 4 corrydora's
- 5 sherrybarbeeltjes
- 1 Pangio Kuhlii

Even kijken hoe dit het gaat doen en dan nog een leuk algenetertje zoeken 🙂

superfish-aqua-45-tropical.jpg

20150111_210405.jpg

20150111_210348.jpg

Op zich een leuk bakje maar de stenen kosten wel een hoop liters water.
Ik zie nog een Otocinclus aan het raam geplakt zitten trouwens,mis met de Kuhlii of was je die vergeten? 😉

Ja helemaal vergeten!

2 x Otocinclus 🙂

De stenen zijn wel vrij dun maar gaat inderdaad ten koste van liters.. Het is een beetje ipv een achterwand die anders ook wel de ruimte in beslag had genomen..

E dit kan ik nog eens veranderen 🙂

Je kan ook een plakfolie voor de achterkant nemen bv
Pangio,Corydora en Otocinclus zijn eigenlijk visjes die het beste met een aantal meer kunnen zitten maar is dan toch je bak te beperkt voor helaas.

Ja ik weet het.. Ik wil even kijken hoe dit loopt en bevalt en wie weet ooit weer een stapje groter 🙂

De Pangio wist ik eerlijk gezegd niet dat het een groepsdier was? van de cory wist ik het wel vandaar 4 st. (meer is beter maar dat laat het inderdaad nog even niet toe) Het is wel een soortje die klein blijft.

Maar eerst maar weer eens alle kennis bij lezen en kijken of ik dit bakkie goed draaiend kan houden zonder al te veel poespas 🙂

Zal wel goedkomen en zou bijna durven wedden dat er over niet al te lange tijd een grotere bak bij je staat! 😉
Gevaarlijk (aquarium)virus hoor!

Mooi bakje hoor, mooi rustig ingericht.

Vind de bak persoonlijk te klein voor de vissen die je erin houdt.

Onderbouwing:
Kuhlli's doen overdag niet veel, maar zijn snachts erg actief, levert veel onrust op bij de andere vissen die dan wel 'rusten'. Sherrybarbelen zijn mooie dieren, maar willen toch graag wat meer zwemruimte.

Hoe groot is deze bak? Is dit een 60cm of zo'n 40cm nano bakje?

Zou sowieso stenen eruit halen om wat meer waterbuffer te krijgen, zet er dan een paar grote dikke valliniseria voor, hebben de vissen tevens een goede plek om te schuilen.

Begrijp me niet verkeerd, want bakje is w�l mooi ingericht! 🙂

Leuk ingericht Patrick! 🙂

Intercooler zei:
Onderbouwing:
Kuhlli's doen overdag niet veel, maar zijn snachts erg actief, levert veel onrust op bij de andere vissen die dan wel 'rusten'.
Deze passage heeft volgens mij weinig met de bakmaat te maken. Of hoe moeten we dat zien?
Sterker nog, als het zo problematisch is als het overkomt zou je kuhlii's eigenlijk alleen bij andere nachtactieven mogen houden. Of zie ik dat verkeerd en waarom dan?

~ Ivo

Volgens mij hebben we het hier over een Nano bakje van 45 liter. Met een minimaal bodemoppervlak, heb die kuhlli's ooit met 10 in een grote bak gehad, die beesten rushte 's nachts de hele bak door. Kan me niet voorstellen dat dit echt fijn was voor de rest van de dieren, laat staan in een nano bak. Of ben je van mening dat een kuhlli wel in een nano bak past?

Heb nooit getest of er bij mij toen dieren aan zijn overleden, maar bevorderlijk zal het niet geweest zijn. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan