Foto-album van daniel 82


Ziet er zeker goed uit en de lotus heeft het dus naar zn zin
 
Bedankt.

Moet me wel inhouden om de bak niet helemaal om te gooien qua inrichting.

Draait nu 8 maanden top maar het plezier zit vaak in het inrichten dus moet me inhouden.
 
Pfff. Groeide dat hier maar zo snel. Komt niet verder dan halverwege mn bak...
 
Pfff. Groeide dat hier maar zo snel. Komt niet verder dan halverwege mn bak...

Ik weet natuurlijk niet welke soort vallisneria jij hebt. Ze worden niet allemaal erg lang.
Met bladeren worden ongeveer 90cm lang. Dus met een bak hoogte van 60cm ziet dat er mooi uit.

Ik gebruik wel Co2 en rootsticks van Easy-Live.
 
Vallisneria wil ook weleens moeilijk aanslaan en je moet erop letten dat je ze niet te diep poot.
 
Vallisneria wil ook weleens moeilijk aanslaan en je moet erop letten dat je ze niet te diep poot.

Dat klopt John, die van mij staan enkel met de witte wortels in de rond. De groene steel zit volledig vrij van de bodem. Zo maakt hij ook zeer snel uitlopers aan.

Ik vind het eigelijk mooi onkruid hahahaha
 
Ik weet natuurlijk niet welke soort vallisneria jij hebt. Ze worden niet allemaal erg lang.
Met bladeren worden ongeveer 90cm lang. Dus met een bak hoogte van 60cm ziet dat er mooi uit.

Ik gebruik wel Co2 en rootsticks van Easy-Live.
Schieten wel uitlopers, maar hebben geen extra voeding nog. Alleen wat nutricaps, plantenvoeding

Dat klopt John, die van mij staan enkel met de witte wortels in de rond. De groene steel zit volledig vrij van de bodem. Zo maakt hij ook zeer snel uitlopers aan.

Ik vind het eigelijk mooi onkruid hahahaha
Blijven leuke planten. Zal even tijd nodig hebben om aan te slaan, zolang staat het hier nog niet. Kom er straks waarschijnlijk ook in om, als het eenmaal gaat :juggle:
 
Schieten wel uitlopers, maar hebben geen extra voeding nog. Alleen wat nutricaps, plantenvoeding


Blijven leuke planten. Zal even tijd nodig hebben om aan te slaan, zolang staat het hier nog niet. Kom er straks waarschijnlijk ook in om, als het eenmaal gaat :juggle:

Ze hebben idd wel een paar maanden nodig om echt goed aan te slaan.

De buitenste bladeren elke 4 weken een beetje verwijderen help ook en bevordert het aanmaken van nieuwe bladeren en scheuten.

Hier staan ze zo.

20180322_180001.jpg
20180322_180026.jpg
20180322_180042.jpg
 
Zo staan ze er hier idd ook bij. Even geduld dis nog van mijn kant:D
1521796827238889592585.jpg
 
Gisteravond flink lopen snoeien.
Merkte dat de doorstroming in de bak toch flink minder werd ondanks de stromingspomp van 580L p/u.

Straks als het donker is even een foto maken, gisteren was de bak te troebel.

Nu alvast even een preview.

20180326_210657.jpg

Een emmer van 20L voor drie kwart gevuld met planten.

20180326_201814-1.jpg


Zo was het oerwoud voor het snoeiwerk.
 
Nou ik was ze wel komen halen hoor hahaha
 
20180402_184148.jpg
20180402_183646.jpg
20180402_183705.jpg
20180402_183811.jpg


De lotus nu 2 weken oud.
En verviervoudigd in grote, hij gaat goed
 
Hele mooie lotus. Van waar heb je die ? Neon?
 
Hele mooie lotus. Van waar heb je die ? Neon?


Die komt idd bij Neon in Heer weg.

Was een klein plantje met 4 kleine bladeren 2 weken geleden en nu al een mooie plant.

Moet wel zeggen dat mijn bodem erg voedzaam is en ik Co2 en Easy-Life plantenvoeding gebruik.

Stiekem niet anders verwacht aangezien de andere planten als kool groeien.
 
20180406_195937-1.jpg

Lekker aan't groeien

De lotus heeft zich in tweeën gesplitste.
2 voor de prijs van 1.
 
Sow gaat goed! Nog even en je hebt een grotere bak nodig ;)
 
Sow gaat goed! Nog even en je hebt een grotere bak nodig ;)

Dat station ben ik al gepasseerd gelukkig.
Ben kleiner gegaan omdat de kids ruimte nodig hadden.

120cm en 100cm bakken gehad. Toen naar 60 cm en nu sinds een jaar de lido 120.
Nog 2 jaartjes en de 120cm kan weer terug dan hebben de kids geen ruimte meer nodig. Hahaha
 
20180415_223608-1.jpg



Weer even een totaaltje.

Altijd mooi om terug te kijken hoe de bak zich ontwikkeld door de tijd.
 
Ik vraag me echt af hoe jij die lotus zo krijgt hoor! Dinsdag eens kijken of neon een lotus er tussen heeft zitten.

Mooi totaaltje!
 
Ik vraag me echt af hoe jij die lotus zo krijgt hoor! Dinsdag eens kijken of neon een lotus er tussen heeft zitten.

Mooi totaaltje!

De plant krijgt bij mij genoeg voeding.
Met rode klei en Co2 kom je een heel eind.

Water is 23 graden en PH 6.5, werkt bij mij vaak het beste omdat de planten die aangeboden worden bijna altijd subtropisch zijn.
 
Ik ben ook blij met het resultaat.

Ziet er nu lekker duister en mysterieus uit.
 

Terug
Bovenaan