Foto-album van daniel 82


20201110_172340.jpg


20201110_172331.jpg


De nieuwe bak is gearriveerd....
Incl. 17kg zwart grind en 10kg Dennerle 10 in 1 substraat (Zwart)

Ik ben wat gematst door Auquacompleet.nl.... er was wat mis gegaan met de verwerking van mijn bestelling met het resultaat dat het langer had geduurd en dat de substraat die ik had besteld niet voorradig was.

Ze hebben het goed opgelost in mijn ogen. Ze hebben duurdere substraat geleverd en 20.- contant in een envelop bij de bak gedaan als goedmakertje.

Top gedaan vind ik.

Nu opbouwen! En opstarten! Altijd het leukste gedeelte van de hobby vind ik.
 
Kom er al jaren, zeer gerenommeerde zaak. Lost het altijd goed op.👍👍👍
 
Mooie bak, wij hebben hem in wit. Ik zou inderdaad het interne filter eruit halen en een extern nemen (als de beurs het toelaat). Misschien ook de achterwand even verven met schoolbord verf. Nu is de bak nog makkelijk te verplaatsen.

En natuurlijk veel plezier met opstarten. Wat ga je er van maken?
 
@Nicolientje-W en @Shoto

de filter is er al uit, doe ik eigelijk bij alle juwel bakken. Dit is nu de 6e...
Heb op mijn bak die lek is een JBL externe filter en alles gaat zo over in de nieuwe bak. Scheelt weer een lange opstart.
16050444875068026435949166591894.jpg


Karton er even in voor de hardscape en dan morgen de bodembedekking er in en het hout inweken.
 
@DanielHoogland

Perfect naast de bank, deurtjes kunnen nog ruim open en als je binnenkomt via de achterdeur kijk je gelijk in de bak.

Blij mee dat mijn vrouw dit toelaat :)
 

20201112_231636.jpg



Nu ff een nacht zo draaien, hout kan dan weer ff inweken aangezien deze een tijdje uit het water is geweest daarom ook zoveel stenen om het hout.

Morgen gaan de andere planten er in en dat zal de bak gelijk goed vullen.
 
UPDATE... nog even wachten voordat de vissen mogen. Heb nog wat hout maar weet niet of dat past... :unsure:
20201114_172041.jpg


20201114_172059.jpg
 
@Killerfish

Zo komen ze uit mijn oude aquarium.
Uiteindelijk wil ik ze laten verlopen, voor laag en achter wat hoger. In de oude bak gingen ze zo goed dat ik met 1 begon en nu 6 lotus planten heb. Hoop dat ze het nu ook goed blijven doen.
 
De vissen zitter er in.

waarden van de 2 bakken waren gelijk aan elkaar, had ik na 3 dagen ook wel verwacht. Planten, water en filter zijn van de oude bak aangevuld met voorbereid kraanwater.
20201115_162232.jpg


Even voor de sfeer een filmpje.....



20201115_141734.jpg



20201115_141724.jpg


 

Bijlagen

  • 20201115_144405.mp4
    114.4 MB
  • Leuk
Waarderingen: dvbs
Ziet er heel leuk uit :thumbs:
Prachtig hout, de stenen ben ik minder enthousiast over, maar zal kan persoonlijk zijn.
 
Ziet er heel leuk uit :thumbs:
Prachtig hout, de stenen ben ik minder enthousiast over, maar zal kan persoonlijk zijn.
De stenen zijn nog een beetje bleek, maar de planten gaan het straatje overwoekeren en hopelijk gaat er wat alg op groeien zodat ze een mooi uiterlijk krijgen. Anders zijn ze zo gewisseld met een andere kleur... :giggle:

Als de bak net ingericht is is alles nog een beetje gemaakt als je snap wat ik bedoel. Nu moet de substraat, co2 en Profito plantenvoeding zijn werk gaan doen.
 
Ziet er goed uit! Goed idee van die scharen, ga ik hier ook maar eens toepassen. Heb die klemmen nog liggen als het goed is :DD
 

20201115_213712.jpg


Voor nu klaar! Alle componenten van de oude bak en nieuwe materialen kunnen gebruiken met dit als eind resultaat...

De lotus, varen en het mos zijn mooi aan het pearlen.... een goed begin iig! Zit er in elk geval genoeg zuurstof in de bak.

20201115_214304.jpg
 

Terug
Bovenaan