Foto-album van daniel 82


Het ziet er erg mooi uit al! Dat belooft wat... gaat dat schors niet heel lang blijven drijven? Of valt dat mee
 
Het ziet er erg mooi uit al! Dat belooft wat... gaat dat schors niet heel lang blijven drijven? Of valt dat mee
Bedankt.
Het schors zit nu aan de halve bloempot gelijmd. En aan de achterkant heb ik 2 stenen gelijmd voor extra gewicht.

20170420_193311.jpg


20170420_193324.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah dat is slim! Nogmaals chapeau, ziet er erg mooi uit, lekker natuurlijk
 
Inderdaad slim opgelost en als je oude filtermateriaal meegaat dan zal dat zeker wel schelen.
 
Ah dat is slim! Nogmaals chapeau, ziet er erg mooi uit, lekker natuurlijk
Mijn laatste bericht had ik nog bewerkt. Je was me te snel. Had nog foto's toegevoegd.

De takken van de klimop lijm ik er aan vast zodat het 1 element gaat worden. Dat is iets beter te onderhouden denk ik.

Achter de bloempot komt alle techniek te hangen. Mooi uit het zicht.
 
Hahaha ach ja ik ben bijna zo snel als het licht :p:juggle: :D


Ik zag ook net dat ik in mijn eerste berichtje al te snel was geweest, had niet goed je berichtje ervoor gelezen waarin je al een foto had dat het op de bloempot kwam:oops:

Wel slim bedacht zo, en inderdaad alle techniek er mooi achter verstopt. Komt er ook een warmte-element achter, en zo ja krijg je dan niet een probleem met temperatuurverschillen binnen de bak? (Kleine verschillen waarschijnlijk maar toch) ik kan me nog herinneren dat ik dat in mijn juwel had vroeger, dat die in het filter zat en daardoor de warmte niet ideaal door het hele aquarium verspreid werd.
 
En zo is het geworden. Alles verlijmd, nu weer geduld hebben.

20170420_204953.jpg


20170420_205152.jpg


20170420_205211.jpg



Wel slim bedacht zo, en inderdaad alle techniek er mooi achter verstopt. Komt er ook een warmte-element achter, en zo ja krijg je dan niet een probleem met temperatuurverschillen binnen de bak? (Kleine verschillen waarschijnlijk maar toch) ik kan me nog herinneren dat ik dat in mijn juwel had vroeger, dat die in het filter zat en daardoor de warmte niet ideaal door het hele aquarium verspreid werd.
Ik verwarm mijn bak niet echt. Heb het alleen maar aan voor het geval de CV uitvalt als we weg zijn. En zo komt de temp niet onder de 19c.
Normaal is de bak 21c warm.

Maar de aanzuiging zit ook achter de schors. En hoop genoeg stroming te hebben. Maar niet teveel omdat de vissen dit niet waarderen.
 

Bijlagen

  • 20170420_204953.jpg
    20170420_204953.jpg
    162.1 KB · Weergaven: 95
  • 20170420_205152.jpg
    20170420_205152.jpg
    154 KB · Weergaven: 96
  • 20170420_205211.jpg
    20170420_205211.jpg
    153.2 KB · Weergaven: 116
De kit was al droog dus heb het even in de bak gezet. De boom is 56cm hoog en 40cm breed.

Lijkt misschien niet maar het geeft de bak een mooie hoogte en diepte. En er is zoals de bedoeling is genoeg ruimte om alle techniek achter te verstoppen. En het geeft de vissen veel vestop plekken.

20170421_061149-1_edit_1492748098756.jpg
 

Bijlagen

  • 20170421_061149-1_edit_1492748098756.jpg
    20170421_061149-1_edit_1492748098756.jpg
    340.4 KB · Weergaven: 78
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ziet er goed uit!
 
20170422_233514.jpg


Het begin is gemaakt. Techniek voorbereid en de wand vandaag zwart geschilderd.

Zand zit er in en morgen met water vullen. De vrouw vond het niet zo'n strak plan dat ik om 23:30 via de voordeur met een tuinslang de bak ging vullen
:cool:

20170422_233542.jpg
 

Bijlagen

  • 20170422_233514.jpg
    20170422_233514.jpg
    166.4 KB · Weergaven: 105
Jullie hebben het maar zwaar, met die vrouwen ook. :engel:
 
Ze weet ook nog niet dat de 60L blijft staan voor de vrouwen Betta's.
Dus ik moet het even subtiel gaan brengen. Hahahahaha.
 
Jullie hebben het maar zwaar, met die vrouwen ook. :engel:
Het was makkelijker geweest als je een partner hebt die de hobby met je deelt.

Ik denk dat vrouwelijke hobbyisten hetzelfde denken over hun man. Al moet ik zeggen dat de vrouwen hier toch makkelijker hun zin krijgen. Hahahahaha.
 
Nou hier echt niet hoor, ik heb 25 jaar moeten wachten voordat ik een aquarium mocht. En nu wil ik eigenlijk groter en dat mag ook niet, dus wat dat betreft is het echt niet sexegebonden.
 
Nou hier echt niet hoor, ik heb 25 jaar moeten wachten voordat ik een aquarium mocht. En nu wil ik eigenlijk groter en dat mag ook niet, dus wat dat betreft is het echt niet sexegebonden.
Die vent van jou is streng.
Mijn vrouw koopt eerst iets voor mij, om daarna iets heel groots voor zich zelf te kopen. Misschien werkt het andersom bij jou ook wel.
;)
 
Ik zou natuurlijk een aquarium voor hem kunnen kopen! :thumbs::D
Maar nu verdwijn ik weer uit je topic, met mijn offtopic-gebeuren! ;)
 
Laatst bewerkt:
De eerste 2 dagen zitter er op.
Het hout is nog lang niet ingewerkt. Dus heb een hele contructie bedacht om de boomstronk op zijn plek te houden.

Het hout heeft veel afgegeven en er zijn verschillende insecten uit het hout gekropen, die helaas zijn omgekomen.

Na alle dode insecten te hebben verwijderd en al het andere zweefvuil. Vandaag een flinke waterwissel gedaan met aquarium water van de ander bak. En een gedeelte filtermateriaal overgezet.

De bak voorzien van de eerste dosis Easy-life middeltjes. Alleen morgen kleibollen halen voor de wortelende planten.
Ook zet ik morgen de Bio Co2 over naar de nieuwe bak.

Ik had de afgelopen 2 weken flink wat planten gestekt en deze vandaag in de nieuwe bak geplant.

Nu is het weer even geduld hebben. Lastig maar wel verstandig.
 
Wauw je idee is heel gaaf, ben benieuwd hoe het er straks uitziet!
 
Toffe inrichting zo!
Is het niet wat om her en der nog wat kleinere keien te gebruiken? Oogt wat natuurlijker :)
 
Toffe inrichting zo!
Is het niet wat om her en der nog wat kleinere keien te gebruiken? Oogt wat natuurlijker :)
Bedankt.

Er komen zeker nog kleine keien bij.

Vanavond zou ik de eerste foto plaatsen met een setup van de eerste inrichting.

Het is nog erg lastig omdat alle stenen, resterende hout en planten uit de andere bak moeten komen. Maar deze verhuizen mee als de bewoners ook verhuizen. Zo voorzie ik de garnalen en slakken ook gelijk van algen omdat de stenen en het hout wat mee verhuisd al mooi begroeid zijn met algen.

Wauw je idee is heel gaaf, ben benieuwd hoe het er straks uitziet!

Nog even gedult hebben, als de vissen overgaan naar hun nieuwe onderkomen dan kan ik ook pas de resterende stenen, hout en planten verhuizen.

Helaas is geduld niet mijn beste kant
:stom:
 
Hierbij de beloofde foto's.

De stenen liggen nog vooral tactisch ivm het drijven van het hout.

20170425_204136.jpg


20170425_204230_edit_1493148434094.jpg


20170425_134958.jpg



De oude bak staat er nog zo bij.

Beetje leeg.

20170425_213248.jpg
 
Vandaag nog iets meer filtermateriaal tussen de nieuwe en de oude bak uitgewisseld. En een 30% waterwissel gedaan ook 10% water van de oude bak aan de nieuwe toegevoegd.

De waterwaarden van de nieuwe bak voor de wissel waren:

PH- 7
KH- 6
GH- 11
No2- 0.2
No3- 35
Po4- 0.5
No3- 0
Cl- 0
Co2- 25

Volgende test voer ik zaterdag uit.

Heb vandaag 2 Zebraslakken verhuisd naar de nieuwe bak.
Ik zag dat de schijfslakken en torenslakken die met de planten mee waren verhuisd het goed deden.
Hopelijk wordt de filter hiermee iets extra gestimuleerd.

Heb ook al een liter of 50 oud aquariumwater gebruikt in de afgelopen 5 dagen. Samen met oud filter materiaal.
Hopelijk kan ik zo een Nitriet piek en/of een Nitraat piek vermeiden.
 
Sprookjesboom 2.0


20170428_232454_edit_1493415339126.jpg
 
Veel mooier dan ik had gedacht hoor. Nu maar hopen dat al het materiaal zich goed gaat houden in de bak. het oogt inderdaad net echt moet ik bekennen en had dat niet verwacht. Dat heb je dus erg mooi gedaan:thumbs:
 
Veel mooier dan ik had gedacht hoor. Nu maar hopen dat al het materiaal zich goed gaat houden in de bak. het oogt inderdaad net echt moet ik bekennen en had dat niet verwacht. Dat heb je dus erg mooi gedaan:thumbs:

Bedankt voor het compliment! Ik ben ook blij dat ik dit zo heb gedaan.

De rockzolid wand zou toch niet perfect zijn geweest met mijn visbestand. Dit is veel natuurlijker.

Misschien maar een Lido 120 erbij nemen en dan alleen wat stenen en vallisneria. Met passend visbestand :D

Maar voor nu zeer tevreden. De waterwaarden zijn ook oke. Nu even wachten tot de Nitriet helemaal weg is en dan gaan de eerste visjes over.

Ik begin met de Betta man. En de vrouwtjes blijven in de rekord 600.
Dan kan de man eindelijk tot zijn recht komen.
 

Terug
Bovenaan