Wat is er nieuw

Foto Album van Maxdate

Oke bedankt voor je uitleg!
Ik was laatst bij ee kweker en die zei tegen mij dat 1 meter goed is ik mocht zelfs niet kleiner van hem! Hij had zelf ook botias!
Voor nu tonen ze nog geen vreemd gedrag en zwemmen ze alle rond heb er nu 5 en 1 van deze is heel klein.
Maar ik neem de tips mee in ieder geval bedankt voor je reactie

Het is even terug maar we zijn er nog steeds. Nu ook met veel toekomst plannen! Wat zijn dit. Afgelopen weekend 2 aquariums opgehaald om deze helemaal op te knappen etc.
Ook mijn eigen krijgt een likje verf en een mooier interieur. Ik heb een schetsje gemaakt in sketchup. Model klopt niet helemaal en de kleur ook niet. Hij wordt wit in plaats van grijs:

817961maxdate_0_82_mijn_eigen_aquarium_1.jpg

Nu ben ik ondertussen ook nog met een ander project bezig. Het opknappen is begonnen. Heel veel verf krabben en wat een vervellende klus is dit. (ligt uitgedrukt is dit):

voor
963353maxdate_0_82_img_2944.jpg

na (bijna af)
792694maxdate_0_82_img_2948.jpg

Mijn eigen aquarium staat er op dit moment zo bij
589533maxdate_0_82_img_3009.jpg

724245maxdate_0_82_img_3014.jpg

Vanmiddag een luchtpomp op gehaald en de luchtsteen laatst besteld op internet. Ook deze erin gezet en er erg blij mee.

Zo nou vandaag het onderstel gemaakt. Hier en daar nog wat kinderziektes, maar het word al beter. Het is de bedoeling om de buitenkant met steigerhout te bewerken. Ik hoop aankomende dinsdag dit af te gaan maken.

Zagen en nog is zagen:
636985_0_82_img_3105.jpg

En na al het zagen/boren en schroeven, krijg je toch resultaat. Let niet op de kinderziektes het wordt beter/mooier.
476189_0_82_img_3113.jpg

Met de bak erop!
581146_0_82_img_3111.jpg

Nou steek ik er veel tijd en energie in. Maar ik heb wel hulp nodig. Aangezien de bak een oude kweekbak is zit er hier en daar wat kit resten. Het lijkt wel een soort van kalk en je kan precies zien waar het andere glas gezeten heeft. Zijn er mensen op dit forum die er verstand van hebben om dit hardnekkige middeltje weg te krijgen. Je kan het tevens zien in het midden van de bak. Daar zie je een witte lijn lopen.

Tevens geldt dit ook voor de verf. Ik ben flink in de weer geweest om het er af te krabben. Nou is het aardig gelukt. Zijn hier ook middeltjes voor om dit weg te krijgen. Ik heb al met keuken azijn iets weggewerkt alleen met weinig resultaat. Elk tipje of topje is meer dan welkom.

Alvast bedankt. Robin

Leuk project, Robin.
Tips wat betreft de lijm en kitresten op het glas kan ik je niet geven.
Hoe groot is de bak nu dan?
En zou je het onderstel niet voor de zekerheid schoren?

Zag op de laatste foto's zo gauw geen clownbotia's meer, dus die heb je in het belang van de vissen een onderkomen van 2 meter geven? Goed bezig!
Let er wel op dat de vuurstaart ook een forse en soms ook qua gedrag felle vis wordt die eigenlijk ook een grote bak prefereert.

Mijn eigen bak is momenteel 100x40x40 deze gaat ook uit mekaar + likje verf. Dat betekend dat mijn visbestand eruit gaat en hopelijk een beter huis krijgen. Dus ja rikkert ze zitten er nog in, maar niet voorlang. Maar wel met pijn in het hart..... ga ik ze wegdoen.

Ja ik denk dat ik de achterkant ga schoren en daar een achterwandje ga plaatsen. Diit is wel zo netjes en steviger.
O jammer dat je geen tip heb haha.

In iedergeval bedankt voor je berichtje! Leuk

Je aquarium staat er goed bij, mooi stuk hout heb je erin. Leuk projectje, een blauwe achterwand heeft ook wel wat vind ik. Heb ik ook in mijn stelling. Maar jij was hier zo te zien niet zo van gecharmeerd 🙂

Dankje wel ludger!!
Nee het is een aquarium van een oude stelling. Ben nu bezig om op te knappen. Dus het blauwe verf moet er vanaf haha

Gr

Zo vandaag was weer een mooi dagje om aan het onderstel verder te gaan.
Er moeten nu nog wat puntjes op de i worden gezet, maar hij is momenteel zo:

315718_0_82_img_3361.jpg

471289_0_82_img_3362.jpg

753786_0_82_img_3363.jpg

523727_0_82_img_3364.jpg

238826_0_82_img_3366.jpg

Ik wil hem verkopen maar twijfel stiekem toch. Is er iemand die nog een leuk kleurtje weet? Tevens ga ik alle schroeven gaten dichten.

Qua details wil ik aan de zijkant, beugels maken om hem vast te pakken en op te kunnen tillen. Ook ga ik haakjes maken om alle spulletjes er aan op te hangen.

Wat vinden jullie er van?

Beetje aanpassen aan de inrichting van je huis misschien? Zoiets ziet er erg solide uit in elk geval.

Ja ik wil de bak verkopen. Me ogen waren groter dan me klushanden haha.

Ja inderdaad ik zal is kijken hoe en wat qua verf. Bedankt voor jullie reactie 😀

even een leuk projectje opgestart na aanleiding van een berichtje van Claudia (ook op dit forum) die met grind/zand op een pvc buisje alles erop plakte. Ik dacht hey, dat is leuk dat ga ik ook aanpakken. Ik heb het alleen even anders gedaan.

Ik heb 2 pvc pijpjes gepakt. Even schoonmaken en even laten drogen. Daarna met siliconenkit speciaal voor aquaria, in stroken ingesmeerd. Daarna begon het priegel werk met het plakken van de steentjes. Nadat gedaan te hebben, heb ik ze 2 dagen laten drogen. Hierna hebben ze nog in een emmer met zout gezeten (Heb het hele bericht van Claudia gevolgd). Nadat gedaan te hebben, heb ik ze eruit gehaald en in de zon te drogen gelegd.

Na dat al gedaan te hebben is dit het resultaat. Ik ga er zeker nog meerdere maken.
773645_0_82_img_4205.jpg

289361_0_82_img_4203.jpg

151587_0_82_img_4322.jpg

591913_0_82_img_4323.jpg

Dit is speciaal gemaakt voor mijn chicliden aquarium die ik wil gaan maken.
Wat vinden jullie ervan??

Dank u.
Zijn er mensen die tips hebben op dit gebied. Waar het nog meer op zou kunnen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan