Wat is er nieuw

Fotoalbum jerre050978 Indragiri-biotoop

jerre050978

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2005
Hier komt mijn fotoalbum van mijn Indragiri-biotoop van 145*50*70.

Het aquarium wordt gefilterd door een bioloog van zo'n 150 liter.

Dit is mijn eerste min of meer afgewerkte aquarium uit mijn kamer. Het stelt een oeverzone van een zijstroom van de Indragiri-rivier in Sumatra voor, tijdens het regenseizoen. Op dat moment trekken geslachtsrijpe Chromobotia van de hoofdstroom naar de kleinere stroompjes om kuit te schieten. Daar komen ze samen voor met o.a. Trichopodus leerii. Binnenkort komt een groep van 7 diamantjes de clowntjes vervoegen. Wanneer de planten zijn aangeslaan, ga ik nog meer twijgen en bladeren op de bodem doen, om het geheel natuurlijker te doen overkomen.

indragiri.jpg

Prachtig, apart biotoop.
Heel erg mooi ingericht Jerre!
Stroomt het niet te snel voor de Leeri's in jouw stukje rivier?

Groetjes John.

Bedankt,

De stroming in het aquarium valt goed mee. Het stelt een overstromingsgebiedje voor van een uit haar oevers getreden rivier die op zich al een bijrivier is van de Indragiri. Daar valt de stroming in principe reuze mee.

Mijn gegevens zijn afkomstig van het koppelen van de resultaten van verschillende onderzoeken. Spijtig genoeg zijn er geen onderwaterbeelden te vinden. Voor zover ik begrepen heb worden vooral in droogseizoen onderwaterbeelden gemaakt.

Net zoals bij de Nederlandse rivieren dus.
Zou Het water in de regentijd niet erg troebel zijn?

Groetjes John.

Mooi! Wat heb je als bodemmateriaal gebruikt? Vind het erg mooi tegen de donkere achtergrond!

John. zei:
Net zoals bij de Nederlandse rivieren dus.
Zou Het water in de regentijd niet erg troebel zijn?

Groetjes John.
Ik denk het wel inderdaad. Maar in de overstromingsgebieden zal het iets beter meevallen. Daarvoor zal al behoorlijk wat afgezet zijn en sowieso minder stroming.

Klaske zei:
Mooi! Wat heb je als bodemmateriaal gebruikt? Vind het erg mooi tegen de donkere achtergrond!
Ik heb de bruine kwartzbolletjes van Dennerle gebruikt.

Ziet er goed uit.

Zijn dat takken van een beuk? Heb je daar nog iets speciaals mee gedaan of gewoon zo erin vanaf de boom?

Dargine zei:
Ziet er goed uit.

Zijn dat takken van een beuk? Heb je daar nog iets speciaals mee gedaan of gewoon zo erin vanaf de boom?
De takken zijn Manzanitahout. Je zou t kunnen doen met allerlei takken van loofbomen. Gewoon de afgevallen takken en bladeren oprapen van de grond. Alles laten drogen, overgieten met kokend water en de bak in :-D

Komt nog 🙂. Chromobotia groep uitgebreid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan