Fotoalbum Kevink


KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Berichten
509
Na een tijdje met mijn eerste bak te draaien heb ik nu ook besloten een foto album te starten :) Er is vanaf het begin redelijk wat veranderd in de inrichting van mijn bak, vooral planten aangezien ik daar redelijk wat problemen mee heb gehad.

Deze bak heb ik gekregen van mijn neef welke over is gegaan naar een 1,50m bak. Het is overigens ook mijn eerste aquarium.

Hieronder een foto geschiedenis van mijn bak, ik zal natuurlijk ook regelmatig nieuwe foto's plaatsen :)

615732_0_82_img_0606.jpg


De JBL filter, bodem en eerste plantjes :)

124299_0_82_img_0611.jpg


Zelfgemaakte aquarium kast, jager verwarming, grind bodem, jbl filter, digitale thermometer en nachtverlichting.

242534_0_82_img_0616.jpg


aquarium voor het eerst vullen

185362_0_82_img_0617.jpg

Haast vol

479934_0_82_img_0621.jpg


aquarium vol en planten geplaatst

367625_0_82_img_0624.jpg


Voor het eerst met licht aan.

774137_0_82_img_0630.jpg


Nachtverlichting aan

112741_0_82_img_0680.jpg


Eerste bewoners

786249_0_82_img_0743.jpg


Rode minors

868215_0_82_img_0763.jpg


Corydoras sterbai

665118_0_82_img_0765.jpg


colisa lalia mannetje

557521_0_82_img_0776.jpg


Goudbarbeelen
 
Ziet er goed uit. :)

PS
Je kan maar 12 afbeeldingen per bericht plaatsen.
 
Aangepast :p wist niet dat je maar 12 foto's per post kon toevoegen :p

638511_0_82_img_0829.jpg


de sterbai lekker bij elkaar

275865_0_82_img_0891.jpg


Hoe de bak er momenteel bij staat.

758799_0_82_img_0894.jpg


Garnaaltje

621729_0_82_img_0898.jpg


Mijn laatste aanwinsten smile
 
Mooie bak!

Vraagje: is de bodem niet te grof voor de Corydoras?
 
Ziet er goed uit!

Vraagje: Zijn dat nou clownbotia?
 
Een mengelmoesje qua temperatuurseisen (van kamertemperatuur tot +27 graden), geen zand voor de Cory's en de Ramirezi's, de P. schuberti zitten met te weinig, de clownbotia's ook en daar is de bak te klein voor, het oppervlak is veel te open voor de Gourami's. Ik ben er niet zo kapot van...

Als je de weg naar het forum al gevonden hebt is het een kleine moeite om een topic te openen bij 'samenstelling visbestand' zodat je de vissen niet tekort doet.
 
De clowns weet ik dat ze te klein zitten, ze zijn momenteel wel gewooon actief en zwemmen rustig rond, eten goed en liggen soms in het hout verstopt. Wanneer ze echt heel groot worden gaan ze uit de bak.

Dat de goudbarbeelen met te weinig aanwezig zijn wist ik echt niet. Deze zijn me ook gewoon als paar geadviseerd.

Het zand verhaal vind ik een beetje vreemd, ik heb gewoon fijn grind. Dit zou betekenen dat cory's en Ramirezi's altijd met zand gehouden moeten worden ? Ik weet dat cory graag altijd in de bodem vroeten en dat doen ze ook gewoon massaal en overigens verliezen ze geen snorharen.

Voor de gourami's ben ik momenteel bezig mer drijfplanten, dit probleem word opgelost.

ps. niet lullig bedoeld maar volgens mij hou je zelf ook cory's met grind / steentjes ? Overigens waardeer ik je advies wel. Het vervelende is alleen dat me in het begin veel verkeerde vissen verkocht zijn. Aangezien ik er zelf geen verstand van had als beginner........
 
Tijd voor uitbreiding :D

542951_0_82_img_1018.jpg


CO2 set aangeschaft :) Moet nog even allemaal aangesloten worden. Zal nieuwe foto's posten zodra alles aangesloten zit :)
 
Dwergcichliden nemen regelmatig een hap zand om er waarschijnlijk eetbare dingen uit te filteren. Doet de naam Mikrogeophagus ds wel eer aan.Maar zou goed kunnen dat ze het ook met fijn grind doen.
 
De CO2 set zit in elkaar en is up and running :)

De set is samengesteld uit de volgende onderdelen :

2 Kilo Fles ( heb er 2 )
HS Aqua Drukregelaar met magneetventiel
Milwaukee Smart PH/Co2 controller.
JBL Proflora Taifun Reactor + Uitbreiding
JBL Terugslag ventiel
JBL CO2 Proflora 3M slang.

296593_0_82_img_1036.jpg


286672_0_82_img_1037.jpg


838654_0_82_img_1040.jpg


763455_0_82_img_1041.jpg


Momenteel verlaag ik de PH waarde rustig dat mijn vissen geen grote klap krijgen door de CO2 toevoer.

Zit alleen momenteel nog wat te klooien met het ventiel voor de bellen hoeveelheid. :p
 
visstisck zei:
Dwergcichliden nemen regelmatig een hap zand om er waarschijnlijk eetbare dingen uit te filteren. Doet de naam Mikrogeophagus ds wel eer aan.Maar zou goed kunnen dat ze het ook met fijn grind doen.

dit grind is wel wat te grof daarvoor. dus doen ze het niet. had dit zelf ook met mijn bak, waar het grind te grof was en zag ik helaas niet het natuurlijke gedrag en waren ze niet helemaal op hun gemak..

temperatuureisen van de vissen ligt wel heel erg uiteen..


Maar leuke bak! en een erg mooi lalius mannetje! :thumbs:
 
Bedankt , doe flink me best op me bak :)

Ja zag eerder al voorbijkomen dat de tempraturen niet echt klopte qua vis. Helaas word je van alles verkocht in een aqua zaak en gezegd dat het wel bij elkaar past.....
 
ja helaas komt dat veel vaker voor. Ik kijk zelf altijd eerst naar welke vissen ik interessant vind en bekijk een aantal sites waar ik alvast info opzoek en zoek zo een bestand uit dat bij elkaar past. ik kijk altijd op meerdere sites omdat sommige informatie verouderd is en soms wordt informatie ook gewoon doodleuk van een andere site gekopieerd terwijl het niet klopt.

zie je er aan af hoor, dat je flink je best doet :thumbs:
 
Ja in het begin was ik hier nog niet op het forum actief en had ik de vis al aangeschaft. Op goed geloof van de zaak waar ik me spullen koop. Maar helaas niett zo goed gelovig zijn :p
 
Flink bezig geweest dit weekend in me bak. Vond sommige planten niet mooi staan in me bak. Dus heb het even flink omgegooid.

917349_0_82_img_1043.jpg

Hoe het er uit zag voordat ik begon.

514168_0_82_img_1054.jpg

De Vallisneria links helemaal weg gehaald, het was niet mooi meer ik krijg deze plant helaas nooit aan de praat. Ook het rode plantje links verwijderd omdat ik deze gewoon weg niet mooi vond. Ook heb ik het enorme bos Belgische groen aangepakt. Deze heb ik in het begin verkeerd gesnoeid waardoor er overal uitlopers kwamen en de onderkant ging rotten. Dus de mooiste toppen er af geknipt en deze herplant. Ook heb ik de echinodorus rechts uitgedund.

513598_0_82_img_1068.jpg

Nieuwe planten geplaatst.

Helemaal links staat nu de Gymnocoronis Spilanthoides, het straatje is gemaakt met Lobelia Cardinalis mini, Rechts naast de Cabomba staat nu Rotala Rotundfolia. Daarvoor geplaatst Rotola sp. Green ( helaas werd dit zo klein aangeleverd dat ik het voorlopig voorin heb geplaatst ). Voor het belgische groen staat een crypto met daarnaast 2x de Ophiopogon Kyoto.


262775_0_82_img_1071.jpg


242527_0_82_img_1072.jpg


878851_0_82_img_1061.jpg

Me kleibollen mix was ook binnen gekomen.

582677_0_82_img_1115.jpg

komkommer tijd :p

Nu maar even afwachten of alles aanslaat en natuurlijk dat het allemaal gaat groeien zodat alles wat voller word :)
 
goed bezig! ziet er in mijn ogen wel een beetje erg strak en gemaakt uit, maar dat kan natuurlijk weer veranderen zodra het gaat groeien
 
Leuke bak! Het is al een heel goed begin. Als ik je een advies mag geven, haal die algenmagneet uit je aquarium, doe een raam open (of niet, mag je zelf weten ;) ) en gooi dat ding weg. Er hoeft maar ��n klein klote steentje tussen te komen en je trekt een hele mooie grote diepe kras in je glas... Ik gebruik altijd een oud pasje en dat werkt perfect. Als daar eensteentje tussen komt zie je hem en kan je krassen voorkomen.
 
Zwits zei:
goed bezig! ziet er in mijn ogen wel een beetje erg strak en gemaakt uit, maar dat kan natuurlijk weer veranderen zodra het gaat groeien

Ja klopt momenteel staat alleen om te groeien, ik kreeg echt enorm kleine stekjes planten. ( was ik ook niet zo blij mee ). Het Rotola sp. green was zo klein dat het net een bodem bedekker leek. Vandaar dat het er niet echt geweldig natuurlijk uit ziet nog maar dat komt goed :)

Joshua1302 zei:
Leuke bak! Het is al een heel goed begin. Als ik je een advies mag geven, haal die algenmagneet uit je aquarium, doe een raam open (of niet, mag je zelf weten ;) ) en gooi dat ding weg. Er hoeft maar ��n klein klote steentje tussen te komen en je trekt een hele mooie grote diepe kras in je glas... Ik gebruik altijd een oud pasje en dat werkt perfect. Als daar eensteentje tussen komt zie je hem en kan je krassen voorkomen.

De algenmagneet ga ik ook verwijderen vind hem super lelijk hangen daarzo :) zelfde geld voor de CO2 reactor, ik ga eens uitzoeken of daar niks anders voor te vinden is :)

ieder geval leuk dat jullie het een leuk begin vinden :)
 
Even een update, gister flink gesnoeid want sommige planten stonden aan de waterrand.

875577_0_82_img_1167.jpg

Vooraanzicht zoals het er nu bij staat

143687_0_82_img_1165.jpg

Linkerkant van de bak

699568_0_82_img_1166.jpg

Rechterkant van de bak.

Hoop dat me Rotala Rotundifolia opschiet met groeien en onderwater bladeren gaat aan maken dan word het contrast al een stuk beter :)
Me Cabomba, Echinodorus Bleheri en Crypto doen het super qua groeien en zijn mooi groen. Het belgische groen doet het momenteel wat minder maar dat komt denk door het weinige kalium. Ik hoefde geen Nitraat en Fosfaat meer toe te voegen waardoor er geen kalium mee kwam. Momenteel voeg ik vloeibare kalium toe dus hopelijk slaat deze weer goed aan :) De laatst geplaatste Pogostemon Stellatus doen het ook redelijk en maakt wel nieuwe mooie bladeren aan dus hoop dat dit door zet.

Momenteel heb ik wel wat last van zweefvuil wat ik niet uit me bak krijg.ga er denk toch maar een extra laagje filterwatten induwen of een extra kleine filter aanschaffen.
 
Ziet er goed uit al! Nu nog ff lekker in laten groeien. Ik heb dinsdag wel wat Rotala voor je als je wil.
 
Leuke bak.!! vraagje waar heb je die kleibollen vandaan als ik mag vragen.!?
 
jeffrey zei:
Ziet er goed uit al! Nu nog ff lekker in laten groeien. Ik heb dinsdag wel wat Rotala voor je als je wil.

Zou wel nice zijn, hij groeit niet zo hard bij mij en onderwater vorm bladeren is hij ook nog niet aan het aanmaken.

Hein..V zei:
Leuke bak.!! vraagje waar heb je die kleibollen vandaan als ik mag vragen.!?

Dit is de Kleibolletjesmix van aquariumbemesting.nl. Echt super spul je hoeft alleen een klein beetje water aan de mix toe te voegen, bolletjes draaien en dan invriezen :)
 
Topp ik heb ook een bolletjes mix besteld en inmiddels ook binnen.! bedankt voor de tipp :D
 
Mooi spul he. Bolletjes werken zeer goed :p
 
Weer eens een update : heb besloten dat ik nu genoeg heb van de 3D wand hij geeft meer nadelen dan voordelen. Enigste waar ik tegenop keek was heel de bak leeghalen maar daar heb ik nu een oplossing voor gevonden.

274656_0_82_img_1279.jpg


Heb een RIO180 aangeschaft om het vis bestand in over te plaatsen :)

Aangezien ik nu toch heel de bak ga leeghalen wil ik het ook gelijk goed doen. Ik vind het grind wat er momenteel in ligt totaal niet mooi. Dus heb een nieuwe bodembedekker gekocht :)

657874_0_82_img_1280.jpg


Zwart zand van de hornbach :) Met als voordeel dat gelijk het grind van de 1.20 naar de RIO 180 kan :)

Het idee is namelijk al het aquarium water, grind en de filter naar de RIO over te zetten zodat deze niet meer hoeft in te draaien. Hierbij zet ik dus ook gelijk de interne filter aan van de RIO 180 dat deze gelijk ingedraaid kan worden met de JBL filter ook actief :)

Na zon 5 weken haal ik de JBL filter van de RIO af en laat ik de Interne Filter alleen draaien, als het goed is moet dan de bacteri�n cultuur wel ontstaan zijn in de filter :)

Als achterwand ga ik denkelijk voor de Juwel Stone granite :

744625_0_82_86930.jpg


Misschien dat ik nog een andere achterwand tegen het lijf loop die ik mooier vind maar voorlopig is mijn keuzen dus op deze gevallen.

Wanneer ik de Achterwand er in heb gekit en de kit gedroogd is, richt ik heel me bak weer opnieuw in en ga ik weer opnieuw indraaien om gelijk met een frisse start te beginnen :)

122741_0_82_img_1281.jpg


Het licht pak ik ook gelijk aan heb nieuwe TL balken gekocht / besteld. Momenteel heb ik de Phillips T8 840 al thuis en de Phillips T8 865 staat in bestelling. Hierop komen ook nog nieuwe reflectoren. Wanneer ik merk dat licht nog niet genoeg is ga ik over op een goed led systeem aangezien ik geen meerdere tl's kwijt kan.

Het visbestand gaat ook omgegooid worden :) Ik ga over op regenboog vissen aangezien ik het schitterende vissen vind :) De hoofd bewoner word de melanotaenia australis voor de rest ben ik er nog niet helemaal uit.

Dit was hem weer voor nu, zodra ik ga beginnen hou ik een foto logboek bij :)
 
Kevin, je koopt een nieuwe Rio 180, met T5 armaturen (staat op de doos). Voor welke bak zijn die nieuwe T8 lampen dan bedoeld? of mis ik iets, excuus dan.

~ Ivo
 
Ja weet dat de RIO180 T5 heeft :) De T8 zijn ook voor de 1.20 bak :D en geen excuus ;)

Die RIO180 word alleen me backup bak :)
 
ah zo! Wist niet dat deze 1.20 lampen van maar 90cm heeft.

Durf te wedden dat over een tijdje die Rio 180 geen backup bak meer is! :D

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
ah zo! Wist niet dat deze 1.20 lampen van maar 90cm heeft.

Durf te wedden dat over een tijdje die Rio 180 geen backup bak meer is! :D

~ Ivo

Nee het is ook echt @#$#$ die 30W 865 is redelijk moeilijk aan te komen + met huidige lampen komt het licht niet goed op de bodem. Hoop dat met deze krachtigere lampen het probleem word opgelost.

Nee klopt :p Hij wordt niet echt een backup, heel me huidige vis bestand gaat over in de 180 :p Alleen me Goerami's moet ik even naar kijken aangezien de RIO daar eigenlijk te klein voor is...

Blijf aan de gang met deze hobby haha.
 
UPDATE :)

Morgen gaat de verhuizing gebeuren ! De Rio 180 is klaar gemaakt voor de visjes.

436733_0_82_img_1299.jpg


Zwarte raam folie voor de achterkant, zitten nu allemaal luchtbellen tussen dus misschien komt er nog een plank zwarte geverfd hout achter.

276725_0_82_img_1300.jpg


resultaat met de folie er op.

858526_0_82_img_1303.jpg

Water er in om te checken of de bak eventueel lek is ( hoop het niet )


337986_0_82_img_1309.jpg


De 865 balk is ook binnen, overigens ook metalen strips gekocht om de kit randen weg te werken aan de zijkanten en een grotere strip om de zand rand niet meer te zien :)

571861_0_82_img_1306.jpg


Hoort niet echt bij me bak maar me leids plantje kweek :p

ps. de rio180 staat in de kelder dus ja het is een beetje een rommeltje :p
 
Weer eens een update, helaas met wat vertraging door een domme fout met het kitten van de achterwand. Hierdoor mocht heel het zooitje er weer uit :(

Maar gelukkig is het resultaat wel daar vind ik persoonlijk :)

373764_0_82_img_1354.jpg


Nieuwe achterwand er in, nieuwe bodembedekker, zijruiten zijn geverfd met schoolbord verf ( moet nog 1x gebeuren ). Hierna kunnen de latten voor het afwerken van de buiten kant er op :) Ook gelijk de nieuwe tl balken er in , vind dit zeker een verbetering ten opzichte van me oude lampen. Wel heb ik nog maar 1 plantje er in, dit komt omdat ik die was vergeten te bestellen bij Aquaplants, dus deze maar even gehaald bij me LFS.

725627_0_82_img_1355.jpg


Aangezien ik nu toch bezig was gelijk alles netjes vastgeschroefd en opgehangen in de kast :)

Zit alleen nog op me bestelling te wachten van aquaplants ( zijn op vakantie :( ) heb een upgrade voor me CO2 set besteld in de vorm van een Aqua Medic 1000 externe CO2 Reactor, vond die taifun echt vreselijk lelijk in me bak, hierbij gelijk een bellen teller mee besteld.

Ook zit bij deze bestelling een flinke lading planten, dus zodra de bestelling binnen is kan ik eindelijk gaan inrichten ! :)

Zal een update plaatsen wanneer ik me bak heb ingericht met planten :)

Maar nu weer sparen voor een mooi led systeem :) !
 
Ik zou de Echino meer vrij zetten van de achterwand en de ruit.Dan wordt hij meer van formaat.
 
Spannend hoor hoe dit gaat worden :D
 

Terug
Bovenaan