Fotoalbum Michaela & Maliek Juwel Rekord 120 (Michaela)


M

Michaela

Guest
Vandaag een nieuwe 2de handse bak aangeschaft.. al helemaal schoon gemaakt en de bodem en 1 stuk Kienhout staan er al in :D

Morgen eerst even een achterwant kopen en plakken zodat het water er in kan :)

20170529_214350.jpg


Dan 1 maandje laten draaien en ondertussen verfraaien ;) daarna kunnen de garnalen en colisa chuna gold van mijn andere bakken hierin en dan maar rustig aan kijken waarmee ik mijn bestand mee kan vergroten
 
Net een nieuwe lamp gehaald maar niet tevreden over de kleur.. wat vinden jullie beter.. Komen vuurgarnalen en Colisa Chuna Gold in
1496145643215.jpg


Onderste lamp is nieuw.. toch een wat wittere/gelere lamp halen?

of zal het gewoon wennen moeten zijn omdat ik een andere kleur in mijn kleine bak gewemt ben?
20170530_140416.jpg
 
Een nieuwe bak, leuk!




Die andere kleur komt mischien ook wel door de drijfplanten en het hout;)
 
Een nieuwe bak, leuk!




Die andere kleur komt mischien ook wel door de drijfplanten en het hout;)
Vond die andere te klein worden :oops:

Heb de nieuwe lamp terug gebracht.. kon er niet aan wennen en dezelfde die erin zit weer gehaald.. ik vond de planten er ook mooier en groener uit zien :)
 
Das een Juwel bak en wat zijn je afmetingen Michaela gaat wel iets moois worden en ben benieuwd naar je achterwand waarschijnlijk ook van Juwel.
 
Das een Juwel bak en wat zijn je afmetingen Michaela gaat wel iets moois worden en ben benieuwd naar je achterwand waarschijnlijk ook van Juwel.

Dit is een Juwel Rekord 120 met de afmeting 101x31x46
De achterwand is gewoon LFS eigen merk.. zwart aan de ene kant blauw aan de andere. Ik heb die er gewoon met plakband achter op het glas geplakt.. kan ook aan de binnenkant maar dat had niet mijn voorkeur :)

Hoop dat hij mooi gaat worden.. moet nog even bedenken wat ik er straks naast mijn vuurgarmalen en Colisa Chuna Gold in ga doen.. denk een schooltje maar weet nog niet wat..
 
Nieuwe bakken altijd leuk :D . EN het licht is ook nog zonder water gevuld zal het anders zijn
 
Nieuwe bakken altijd leuk :D . EN het licht is ook nog zonder water gevuld zal het anders zijn

Heel leuk :D

Alleen de eerste foto is zonder water.. de andere 2 zit er al wel water in :)

Van de 2de foto heb ik voor de bovenste lamp gekozen.
 
Dit is de bak op dit moment
20170530_193939.jpg


De lamp blijft nu ook zo.. kan hem wel dimmen als dat nodig is en nog iets veller zetten :)
 
Hahaha ja zie het nu pas :sorry: Je zou het later altijd nog kunen aanpassen met een andere tl. Maar ziet er goed uit toch niks mis mee
 
Hahaha ja zie het nu pas :sorry: Je zou het later altijd nog kunen aanpassen met een andere tl. Maar ziet er goed uit toch niks mis mee


haha geeft niks :)

Ja ben ook wel tevreden.. nu nog wat meer beplanting maar wil ook wat overzetten uit mijn andere bak maar wil daar nog niet te veel uithalen anders hebben ze een lege bak wat volgens mij ook niet bevordelijk is..
 
Zou net weten of het veel zou uitmaken. Maar het zal ook snel genoeg wel gaan groeien
 
Net even wat plantjes gekocht.. begint er al wat meer op te lijken :D laat nu alles maar mooi groeien ;)

Op de lege plek recht (achterin) komt straks de kokosnoot met javamos en javavaren maar die zit nu nog in mijn andere bak.

20170601_144736.jpg
 
Ziet er gezond uit. Leuk!

Misschien een suffe vraag, hoe hou je de drijfplanten een beetje op z'n plek? Ik heb ze (nog) niet, maar mijn bovenstroming is best fors...
 
Mooi, stukje voller!:thumbs:


Je kunt ze met visdraad, en zuignapjes op een plek houden:)

Dank je Ruben! :D


Ik had het niet geweten want bij mij drijven ze alle kanten op.. ik heb dan niet zo sterke stroming ivm de Colissa Chuna Gold die er niet van houden.. dus ik heb de uitstroom nu tegen de zij want gezet en nu blijven ze meer op hun plek..


Ruben met dat visdraad en zuignappen dat is een geweldig idee :! die moet ik even onthouden :)
 

Terug
Bovenaan