Fotoalbum Tomg


Top kwaliteit. :r
Zie je niet veel
Bedankt! Ik zie genoeg mooie bakken langskomen op het forum hoor! (Waaronder jouwe natuurlijk:cooll:)Vind mn bakjes zelf al snel saai worden, maar dat is omdat ik er elke dag naar kijk natuurlijk:pp
 
Bedankt! Ik zie genoeg mooie bakken langskomen op het forum hoor! (Waaronder jouwe natuurlijk:cooll:)
Zekers komen er hier op het forum prachtbakken voorbij, maar weinig met zulke intense kleuren als jouw rotala's. Maar dat is een persoonlijke mening.
Vind mn bakjes zelf al snel saai worden, maar dat is omdat ik er elke dag naar kijk natuurlijk
Die ervaring heb ikzelf ook, daarom maak ik ook elke keer een nieuwe :DD
 
Zekers komen er hier op het forum prachtbakken voorbij, maar weinig met zulke intense kleuren als jouw rotala's. Maar dat is een persoonlijke mening.

Die ervaring heb ikzelf ook, daarom maak ik ook elke keer een nieuwe :DD
Zit net een paar weken aan een nieuwe plantenvoeding en ben in de 27L cube overgegaan van diy co2 naar co2 uit de drukfles, deze combi leverde ook veel kleurrijkere plantengroei op:Dk
+ dat de twinstar een top verlichting is natuurlijk
 
Erg fraai Tom en ik zie garnalen en dan vraag ik me af hoeveel co2 je hebt in de bak.
Thnx! Geen idee welke concentratie co2 er precies in zit, wel vrij hoog in ieder geval. Heb bij mij nog nooit gezien dat garnalen of vissen last hebben van een te grote hoeveelheid co2. Als je vrij veel plantmassa hebt waardoor er ook veel zuurstof aanwezig is kan je ook vrij ver gaan met de co2
 
Ok want ja vaak raad men veel co2 af. Overigens staan co2 en zuurstof in zoverre los van elkaar want ze gaan prima samen en zuurstof heeft geen negatieve invloed op de co2 of omgekeerd.
 
Ok want ja vaak raad men veel co2 af. Overigens staan co2 en zuurstof in zoverre los van elkaar want ze gaan prima samen en zuurstof heeft geen negatieve invloed op de co2 of omgekeerd.
Heb al een paartjes garnalen, zowel neocaridina als caridina samen met veel co2 (in elk geval 30+ ppm). En ze kweken er ook altijd op los. Opzich kan je ver gaan met co2 is mijn ervaring, maar er is altijd een té ver. Daarom ook geregeld observeren als je co2 verhoogd
 
De plantjes zijn bijna getransformeerd van emers naar submers en beginnen wat volume te krijgen.
20201114_162618_20201114175646065.jpg
 
Een paar fotootjes van de stand van zaken;
De juwel (middelste foto) is herstellende van een co2 tekort, planten kregen spontaan gekreukelde bladeren en kleine nieuwe toppen. Maar gaat ondertussen weer de goede kant op😁
20201205_162037_20201208180107720.jpg

20201227_123754.jpg
20201205_142318_20201224234913455.jpg
 
Fraaie planten maar zijn dat wormpjes op de ramen of zie ik dat verkeerd?
Bedankt! Neej dat zijn co2 belletjes, maar vanwege de (denk ik) langere sluitertijd van mn mobiel lijken het witte streepjes
 
Terug zeer mooi.
Tevreden van je huidige plantenvoeding en hoeveel doseer je?
Zeker erg tevreden, ik doseer ongeveer volgens de gebruiksaanwijzing (1ml per dag 30L)
 

Terug
Bovenaan