Fotoalbum van blackmoor (Daan)


En lukt alles goed met je zelfbouw CO2? Vind dat namelijk zeer interessant.

Nu kan ik wel zeggen dat de planten goed groeien, alleen is het lastig om het stabiel te houden. Wat ik nu doe is na het verversen (het bakje heeft dan al zijn co2 terwijl hij 'droogstond' verloren, dus als ik de bak weer gevuld heb, dan steek ik een rietje door het water in het bakje, zuig ik de normale lucht weg, en blaas met mijn uitadem weer nieuw co2 in. Zo blijft het hoop ik stabieler!
 
Heeft er iemand tips om mijn Anubias beter te laten groeien?
Door de wortels niet in de bodem te zetten. Ik meen dat je dat wel gedaan hebt? Anubias, net als javavarens, kun je het beste vastbinden op een stuk hout of steen of iets anders, zolang ze maar met de wortelstok (en beste is compleet) boven de grond staan. Ik heb in mijn bak de varens, maar ook de anubias gewoon hoog tussen een stuk hout geklemd. Een deel bleef niet zitten en dat heb ik met visdraad vastgezet. Wellicht dat je plant dan wel aan wil slaan.

Edit; desnoods kun je het op een stukje steen of hout binden en dat op de grond leggen, zo zitten iig de wortels boven de grond. Deze planten nemen namelijk de voedingsstoffen op via het water en niet zo zeer via de bodem
 
Ik kan jammergenoeg toch ook niet.... Had me vergist in de datum.. Proberen om volgend jaar ook te komen!:D
 
Ja, bij mij ligt het ook moeilijk qua datum, omdat de examens er binnenkort aankomen, en er een kampioenenavond komt waar ik werk, .....
Maar hopelijk heb ik daar tegen volgend jaar wel iets op verzonnen, nu kwam het eigenlijk wat laat in mij op om dit jaar naar de beurs te gaan, dus stel ik het nog met een jaartje uit, en dat ik er wel goed op voorbereid ben.
 
Volgend jaar kun je al beginnen aan je rijbewijs! of niet in belgië?
 
Blijkt dat ik a.s. weekend toch kan komen naar de vivariumbeurs! Geen goed nieuws voor mijn spaarpot vrees ik :b
 
Nieuw plukje Hemianthus:

oDopk1fO2TvwP3PZ_DW_SUO7GgJNTN7V.jpeg
 
Daan, jij gebruikt toch de ei kit van planted box en bio co2?
Bevalt dat goed?
 
Daan, jij gebruikt toch de ei kit van planted box en bio co2?
Bevalt dat goed?
Ja, dat bevalt goed, heel goed zelfs. De EI kit van planted-box is geweldig, mijn plantjes schieten uit de grond! Het was ook heel makkelijk zelf te maken, je had alleen wat flesjes nodig om de stockoplossing mee te maken. Bio co2 ben ik nog aan het uittesten en kijken wat nou de beste manier is, ga vandaag maar even een 2e fles aansluiten, en die op woensdag 'activeren' want zo is er regelmatiger co2 toevoer omdat ik er nu een op zondag 'ververs' en straks ook een op woensdag! Hoop dat het gaat werken! (nu heb ik behoorlijk wat baardalg doordat de bio co2 zo onregelmatig is....)
 
Nieuw projectje:

Ik ga binnenkort een nieuw bakje opstarten, eentje van 3L, en ik ga hem opstarten met de Dry Start Methode, zonder voedingsbodem, met alleen garbalenkies 'borneo bruin'. Laagje water erin, en groeien maar. Ik heb van mijn vader een setje ledlampjes van de IKEA gekregen, twee stuks van 0,7 watt per stuk. Dat is dus denk ik wel voldoende voor een bakje van 3L.

Nano bakje van het Vivarium, ledlampjes, en een filter van Superfish uit mijn oude bak:
5-gYtHrMShZ6T_tnF4vc-A-e01apesiH.jpeg


5-gYtHrMShZ6T_tnF4vc-A-e01apesiH.jpeg
 
Ik zit alleen te twijfelen over 't filter, namelijk als ik er grind in doe, dan dan is er nog maar een gleuf over om door te stromen:
xCtLxixZoKFvfsVr049PGjN0Kn5XFAJc.jpeg
 
Da's inderdaad niet zo leuk. Geen idee of het kwaad kan eigenlijk, maar ik denk niet dat het aangeraden wordt omdat het dan toch niet zijn bepaalde capaciteit kan aannemen?
 
Nou ja, misschien hoef ik wel helemaal geen filter in zo'n klein bakje, omdat ik er geen vissen en garnalen indoe, en kan ik alleen de filterkop nemen zodat er goede waterbeweging is
 
Zonder vissen? Ik zou het niet weten hoor, eerst maar eens mijn bak volgroeid krijgen, zonder water.
 
Ik zit alleen te twijfelen over 't filter, namelijk als ik er grind in doe, dan dan is er nog maar een gleuf over om door te stromen:
49zfMoOQ-3uXQJaqooJ_Hy2BtksruS1f.jpeg

Als het grind niet te fijn is, dan is het geen probleem.
Heb je gelijk een bodem filter.:D
 
dan kan ik toch geen garnalenkies nemen?

Kan wel, als je er een stukje filterschuim voor plaatst. Het mooist is dan een stukje zwart schuim.
Alleen het verschonen is wat lastig, maar dat zal niet vaak hoeven in zo'n klein bakje.
 
Eergisteren heeft mijn vader RGB lampjes van de IKEA meegenomen! Er zat zelfs een kleurenpaneel bij en vier strips ban 3,5 watt per stuk. Voor een bakje met drie liter(en dan reken ik het grind, het filter en de stenen) nog niet eens mee is een strip al voldoende, of zal ik twee doen?
 
Eventjes een update:


Misschien een keer snoeien...:D:D

IMG_3247.JPG



Totaaltje:
IMG_3246.JPG
 

Terug
Bovenaan