Fotoalbum van Leuro: Rio 240


Ik dacht laat ik hem eruit halen en in een bakje doen..... :)

20200213_081403.jpg

.....en zowaar is het nog uitgekomen ook :smitten:


Kwam vanochtend nog meer eitjes tegen, deze er ook bij gedaan.
 
DIY Artemia kweek flessen gemaakt, als het goed is komen morgen de eitjes binnen. precies op tijd om een kweek te starten.

20200214_000720a.jpg
 
Ik heb even een vraagje, vanaf welke grootte kan ik de baby corydoras panda in mijn gezelschapsaquarium terugplaatsen? Ze zijn nu tussen de 1cm - 1.5cm.

20200310_202652.jpg
 
Leuk dat het opgroeien en grootbrengen is gelukt. Ik weet niet welk bestand je hebt maar een visje van tegen de 1,5 cm kan volgens mij vaak prima al in je bak hoor.
 
Leuk dat het opgroeien en grootbrengen is gelukt. Ik weet niet welk bestand je hebt maar een visje van tegen de 1,5 cm kan volgens mij vaak prima al in je bak hoor.


Dank je voor je reactie.
Ik heb:
- 17 kardinaal tetra's,
- 10 otocinclus
- 3 Sewellia lineolata's
- 8 corydoras panda.

Dit bestand zal het probleem niet zijn maar het gaat mij erom dat de baby panda's wel voer kunnen vinden in zo'n grote bak (Rio240).
Zou het niet leuk vinden als ze verhongeren doordat ze geen voedsel kunnen vinden of niet kunnen concurreren. :S
 
Ja dat snap ik en ik heb geen ervaring met de kweek maar heb zelf ook wel Panda s gekocht in maat S en die waren ook ik denk zo tegen de 1,5 cm en dat mag dan denk ik geen probleem zijn. Maar wellicht heeft er iemand meer ervaring om hier iets verder van te zeggen.
 
Ja dat snap ik en ik heb geen ervaring met de kweek maar heb zelf ook wel Panda s gekocht in maat S en die waren ook ik denk zo tegen de 1,5 cm en dat mag dan denk ik geen probleem zijn. Maar wellicht heeft er iemand meer ervaring om hier iets verder van te zeggen.
Dank je wederom. Ik wacht het nog even af en anders neem ik in een paar dagen gewoon de gok. Hou ik ze goed in de gaten en dan zien we het vanzelf toch :))
 
Erg leuk dat kleine grut hoor en veel plezier ervan.
 
Leuke bak zeg. Idd aanrader om filterzand te nemen. Ik heb die van wildkamp de middelmaat, de corydoras doet het hier prima op.
 
Zien er leuk uit die corys!
 
Zomaar even wat foto's van mijn Panda's en de kleintjes :)):))

Panda8.jpg
Panda7.jpg
Panda.jpg
Panda6.jpg
Panda5.jpg
Panda4.jpg
Panda3.jpg
Panda2.jpg
Panda0.jpg
Panda1.jpg
 
Die groeien goed!

Groeien echt als kool....:love::love:

De kleintjes zijn verschillende "generaties" vandaar dat ze variëren in formaat. ;)):))
 
Jonge Panda even aan het poseren voor de camera.... :love::love::love:



20200421_213603.jpg
 
Zie dat er toch meerdere het gewoon in de bak hebben overleefd. Tel er al een stuk of 4 a 5 :love: :love:


20200421_213034.jpg



...... bij z'n grote broer :)):))
 
Moest wel even goed kijken bin de laatste foto. Lang leve mobiel ?
 
Ziet er goed uit hoor!
Leuk dat een paar kleintjes het overleefd hebben.
 
Vandaag wat plantjes vervangen, ben beneiuwd. :)):))


20200430_184609.jpg

Alternanthera reineckii "Red Ruby"
 
Heb sinds een paar weken de Juwel Helialux Spectrum 1200. Helemaal tevreden mee, kan het iedereen aanraden. :)):))

Screenshot_20200612-162301_Chrome.jpg
20200622_232623.jpg
20200622_231346.jpg
20200703_003042.jpg
 
HS Aqua - Artemia Pellets :chef::chef:



 
Mooie groep Panda s zo hoor.
 
Mooie groep Panda s zo hoor.

Dank je wel, mijn eerste kweek was ook een daverend succes. Maar nu komen er ook steeds meer kleintjes bij die gewoon in de bak uitkomen en opgroeien.
Heb afgelopen week een drietal kleintjes uit mn externe filter gehaald, overleven daarin ook prima.

Zelfs al twee groepjes, van 10 en 16 stuks verkocht :giggle::giggle:

Zal er mss binnenkort een paar uit moeten halen als ze zo door gaan met eitjes leggen. Wil enkel niet steeds mn bak overhoop halen,
nog een manier aan het zoeken hoe ik dat het beste kan doen. :rolleyes::unsure:

iemand suggesties..??
 
Ik heb jaren een groepje van 6 in een 60cm gehad maar geen eitjes.
 
Wat een heerlijke groep panda's :smitten:

Wellicht dat je ze een beetje 'tam' kunt maken door voedertabletten te geven in een visnetje? Ik gaf hier aan mijn vorige bak het diepvriesvoer altijd via een netje. De vissen koppelde het netje dus aan voer. Vangen ging dus veel makkelijker.
 
Wat een heerlijke groep panda's :smitten:

Wellicht dat je ze een beetje 'tam' kunt maken door voedertabletten te geven in een visnetje? Ik gaf hier aan mijn vorige bak het diepvriesvoer altijd via een netje. De vissen koppelde het netje dus aan voer. Vangen ging dus veel makkelijker.

Dank je wel, had ik nog niet aan gedacht. Ga ik zeker proberen. (y)(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Ik heb jaren een groepje van 6 in een 60cm gehad maar geen eitjes.

Misschien 2/4 erbij doen dat je een iets grotere groep hebt, voelen ze zich meer op hun gemak.
En wat ik merk is dat als ik ze veel voer dat ze dan eitjes gaan afzetten.
Als je ze apart hebt kun je ze vaker voeren, 4 a 5 keer per dag, en daardoor het eieren leggen "triggeren".
 
Gisteren de slangen van m'n filter ingekort, schoongemaakt en de in- en uitgang aan dezelfde kant geplaatst. Het schoonmaken was zeker geen overbodige luxe, wat een viezigheid kwam eruit. :sick::sick:

20200728_171725.jpg



 
Wat ga je kweken?

Ik heb in mn gezelschapsbak een groepje volwassen panda's die maar door gaan met eitjes leggen. En de kleintjes groeien gewoon op waardoor ik nu steeds meer, te veel panda's, in mijn gezelschapsbak heb. Ik wil de volwassen panda's gaan uitvangen en naar de kweekstelling verhuizen en een groepje jonge panda's behouden voor mijn gezelschapsbak zodat ik niet om de paar maanden mijn bak overhoop moet halen om panda's uit te vangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mn gezelschapsbak een groepje volwassen panda's die maar door gaan met eitjes leggen. En de kleintje groeien gewoon op waardoor ik nu steeds meer, te veel panda's, in mijn gezelschapsbak heb. Ik wil de volwassen panda's gaan uitvangen en naar de kweekstelling verhuizen en een groepje jonge panda's behouden voor mijn gezelschapsbak zodat ik niet om de paar maanden mijn bak overhoop moet halen om panda's uit te vangen.
Leuk plan, bedenk wel dat ook de nakweek die je in je gezeldschapsbak zit, weer zal gaan kweken, als je dat wil voorkomen kun je beter de temperatuur omlaag brengen van die bak
 

Terug
Bovenaan