Foto's Ciano100 van Rubz


Week 8
Alweer 8 weken verder, aquarium draait heerlijk. Drijfplanten zijn al verdrievoudigd en de vissen doen het top. Volgende week weer even onderhoud, rechtsonder even aanpassen want het grote stuk hout fungeert als een glijbaan voor poep :juggle: . Binnenkort nog een paar Serpae's halen, wat een baas visjes zijn dat!
Week 8.jpg
 
Geweldig die week updates! Kan je mooi het proces zien.
Zo te zien is alles mooi in balans. Tot bak!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Geweldig die week updates! Kan je mooi het proces zien.
Zo te zien is alles mooi in balans. Tot bak!
Dankje!! Ja gaat goed. Ik heb dus wel wat groene puntalg op de stenen. Hoop dat het niet verder uitbreid zodra mijn drijfplanten het oppervlak hebben bedekt. De alg die er nu zit vind ik wel mooi.
 
Weer even wat plaatjes van de oranje poepfabriek. Vandaag wat onderhoud gedaan. Leuk om te zien dat de ancistrus holen graaft tussen de stenen en hout.
IMG_20191125_171154864.jpg
IMG_20191125_171200100.jpg
IMG_20191125_171214161.jpg
IMG_20191125_214559588.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuke man, maar die heeft het niet naar zijn zin alstie holen graaft, dat gaat je op termijn je planten en je bak kosten. L-nummers (ancistrus is ook een L-nummer) hebben een eigen plekje nodig in de vorm van een dicht holletje waar maar 1 opening in zit, daar voelen ze zich veilig en geborgen. Nu istie gestressed opzoek naar zo'n plekje (daarom graaftie zoveel) maar kan het nergens vinden, dit put d evis enorm uit en bezorgd hem onnodig veel stress. De enige goed oplossing is 2 legholen erin doen (hij moet wat te kiezen hebben) zodatie een eigen plekje heeft, eenmaal een gekozen leghol zal die die blijven bewonen tot aan zijn dood en kan je het andere leghol weer eruit halen.
Op www.legholen.com staan voorbeelden van legholen, voor jouw ancistrus moet het leghol een doorsnee hebben van 4 cm
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Leuke man, maar die heeft het niet naar zijn zin alstie holen graaft, dat gaat je op termijn je planten en je bak kosten. L-nummers (ancistrus is ook een L-nummer) hebben een eigen plekje nodig in de vorm van een dicht holletje waar maar 1 opening in zit, daar voelen ze zich veilig en geborgen. Nu istie gestressed opzoek naar zo'n plekje (daarom graaftie zoveel) maar kan het nergens vinden, dit put d evis enorm uit en bezorgd hem onnodig veel stress. De enige goed oplossing is 2 legholen erin doen (hij moet wat te kiezen hebben) zodatie een eigen plekje heeft, eenmaal een gekozen leghol zal die die blijven bewonen tot aan zijn dood en kan je het andere leghol weer eruit halen.
Op www.legholen.com staan voorbeelden van legholen, voor jouw ancistrus moet het leghol een doorsnee hebben van 4 cm
Bedankt voor de tip, maar zoals je de situatie schetst. Zo dramatisch ervaar ik het niet. Ik zal tzt eens kijken voor een leghol. Voor nu slaapt hij nog in een kier in de drakensteen.
 
Leuke man, maar die heeft het niet naar zijn zin alstie holen graaft, dat gaat je op termijn je planten en je bak kosten. L-nummers (ancistrus is ook een L-nummer) hebben een eigen plekje nodig in de vorm van een dicht holletje waar maar 1 opening in zit, daar voelen ze zich veilig en geborgen. Nu istie gestressed opzoek naar zo'n plekje (daarom graaftie zoveel) maar kan het nergens vinden, dit put d evis enorm uit en bezorgd hem onnodig veel stress. De enige goed oplossing is 2 legholen erin doen (hij moet wat te kiezen hebben) zodatie een eigen plekje heeft, eenmaal een gekozen leghol zal die die blijven bewonen tot aan zijn dood en kan je het andere leghol weer eruit halen.
Op www.legholen.com staan voorbeelden van legholen, voor jouw ancistrus moet het leghol een doorsnee hebben van 4 cm
Ik zal ze nu bestellen, https://www.legholen.com/nl/boomhol-12-cm-lang.html Mijn aquarium wordt steeds meer een duinlandschap op deze manier en wil niet dat hij een steen op zijn kanus krijgt.
 
Week 13
6 x Hyphessobrycon megalopterus – Zwarte Fantoomzalm
9 x Hyphessobrycon eques – Rode Minor
7 x Caridina Japonica - Japonica Garnaal
1 x Ancistrus cf. cirrhosus - Borstelneus meerval
(helaas een slechte kwaliteit, de foto's zijn maar een schim t.a.v. hoe die shined hier in de woonkamer. Tijd voor een betere camera)
Week 13.jpg

Week 13 (2).jpg
 
Week 13 - Rescape, nog wat mist in de bak door gerommel en medicijn behandeling. Ben echter dik tevreden met het resultaat! Zoals beloofd even een fotootje. Let it Grow!
rescape week 13.jpg
 
Heb je er 1 ancistrus in of een koppel?
Ik zit er aan te denken om er in mijn aquarium ook 1 in te doen maar twijfel tussen de ancistrus of de rineloricaria sp red
 
Heb je er 1 ancistrus in of een koppel?
Ik zit er aan te denken om er in mijn aquarium ook 1 in te doen maar twijfel tussen de ancistrus of de rineloricaria sp red
1 mannetje, vind dat gewei er erg mooi uit zien. Hij is 's avonds actiever. Gedrag is erg leuk, ze zijn erg 'bezig' in je aquarium wat heel natuurlijk aan doet. De kweek is geloof ik niet heel moeilijk vandaar maar één. Geen intentie om te kweken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Yes, geen alg (even afkloppen), stroming aangepast en filterwatten toegevoegd toch wat veel zweefvuil. Nu niet meer! Enige dingetje nog is dat de vallisneria niet goed aanslaat. Misschien eens kijken voor wat anders. Ook nieuwe plantjes er bij van Planckje, de Bucephalandra Theia. Hoop dat die hier ook zo gaat bloeien als in haar bak.
 
Als ik een idee mag geven.
Je achtergrond planten zijn allemaal wat zelfde bladerig, wellicht daar wat afwisseling in creëren middels kleur en bladvorm als Limnophila Sessiliflora of ludwigia repens
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Als ik een idee mag geven.
Je achtergrond planten zijn allemaal wat zelfde bladerig, wellicht daar wat afwisseling in creëren middels kleur en bladvorm als Limnophila Sessiliflora of ludwigia repens
Ja tuurlijk, dat was het idee met de vallisneria maar die taait langzaam af. Staat er nu ook al een maand of 2 in. Ik wil eigenlijk niet veel hoeven snoeien. Dus traaggroeiers die met matig licht toekunnen zijn een kanshebber. Verder straalt een aquarium meer rust uit met meer van dezelfde planten. Althans thats what i think.
 
Ja tuurlijk, dat was het idee met de vallisneria maar die taait langzaam af. Staat er nu ook al een maand of 2 in. Ik wil eigenlijk niet veel hoeven snoeien. Dus traaggroeiers die met matig licht toekunnen zijn een kanshebber. Verder straalt een aquarium meer rust uit met meer van dezelfde planten. Althans thats what i think.
Dacht ik ook, maar ben er met mijn bak op aan het terugkomen omdat het bij mij nu enkel erg saai aan het worden is (bedoel ik niet jouw bak mee!)
Ik probeer nu meer kleur afwisseling in te brengen omdat het merendeel van mijn traag groeiers ook donkerbladerig was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Dacht ik ook, maar ben er met mijn bak op aan het terugkomen omdat het bij mij nu enkel erg saai aan het worden is (bedoel ik niet jouw bak mee!)
Ik probeer nu meer kleur afwisseling in te brengen omdat het merendeel van mijn traag groeiers ook donkerbladerig was.
Zal er eens induiken, krijg alweer jeuk. Zit nu hier op te struinen https://modestfish.com/best-low-light-plants Misschien nog even en lichte felgroene plant er tussen. De cryptocoryne en de Bucephalandra zijn wat dezelfde kleur. Vond ik ook al. En ik dacht net, nu is de bak klaar hahaha
 
En ik dacht net, nu is de bak klaar hahaha
Haha, is een bak ooit klaar?! :D :D
Ach zo blijf ik ook bezig hoor.
Ik heb vandaag een groot onderhoud gedaan, binnenkort de boomtoppen veranderen en wellicht gaat deze scape toch op de schop :eek:
Wordt gek van alle losse onderdelen.
Maar ik ga eerst kijken wat plantenaanpassingen doen :thumbs:
Gelukkig heb ik boven ook nog een bakkie die wel op de schop gaat omdat ik de stenenscape niks vind en nu dit heb gevonden
 
Haha, is een bak ooit klaar?! :D :D
Ach zo blijf ik ook bezig hoor.
Ik heb vandaag een groot onderhoud gedaan, binnenkort de boomtoppen veranderen en wellicht gaat deze scape toch op de schop :eek:
Wordt gek van alle losse onderdelen.
Maar ik ga eerst kijken wat plantenaanpassingen doen :thumbs:
Gelukkig heb ik boven ook nog een bakkie die wel op de schop gaat omdat ik de stenenscape niks vind en nu dit heb gevonden

Erg mooi! en het mooie van die cubes is dat je ze ook zo weer op de kop gooit en er weer wat anders van maakt. Zoveel mogelijkheden in deze hobby maar ik zit zelf ook meer in de scapers hoek dan de vissen hoek. Vandaar lekker basic visjes. Moet ooit nog ergens eens een co2 brandblusser op de kop tikken. Dan kan ik jaren vooruit. Maar met die kleine wegwerpflessen geen doen en er is hier geen vulstation in de buurt.
 

Terug
Bovenaan