Wat is er nieuw

Foto's PH verlagende bodems als voorbeeld...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
In mijn andere topic heb ik jullie al voorgesteld aan mijn nieuwe garnalenvriendjes.

Nu wil ik voor hun een Ph verlagende bodem gaan kopen, maar daar heb ik een paar vraagjes over. De garnalen zijn namelijk pikzwart met wat wit en die zie je dus amper op een zwarte bodem:

-wie heeft er een zwarte bodem die in het aquarium donker of licht grijs is?
-wie heeft er een licht gekleurde bodem die niet geel is?

Heb je voor eventueel een foto ervan?

Alvast bedankt!

In mijn FA kun je zien hoe de Enviroment album uitvalt. Deze is heel donkerbruin vindt ik en we houden daar de cb op waaronder ook de KK.
Natuurlijk zul je ze nog beter zien op een bruine bodem zoals ze die ook verkopen en die wat lichter is.

Oke thanks! Ik ga even kijken in je album!

Akadama, ADA Malaya en ADA Africana hebben een ander kleurtje.
Wat je ook kan doen is als bovenlaag wat grind nemen. Dennerle heeft onlangs heel mooie soorten grind uitgebracht.

Als je met een bovenlaag werkt moet je wel weer vaak oppassen dat de 2 bodems niet gaan mengen bij onderhoud 😉.

Stuurt die richting de goede pH?

Ik ga toch maar voor een middel bruine bodem denk ik. Zwart of donker bruin dat vind ik zonde omdat je ze dan amper ziet. Grijze bodems kan ik niet vinden. En die gelig vind ik niet echt mooi.

Die bruine van ADA lijken wel mooi.

Dit staat bij Mark op zijn site, Met de ph waarde afhankelijk van je water e.d.

Malaya
Malaya soil heeft een geel/oranje achtige kleur die is geinspireerd op Zuidoost Azi�. Deze bodem bevat weinig voedingsstoffen. Van alle beschikbare Ada soils heeft malaya soil de sterkste pH verlagende werking. Deze gaat tot 5,5

Africana
Africana soil is geinspireerd op de rode klei kleuren van Africa. Deze korrels is iets harder dan de amzonia soil en bevat ook minder voedingsstoffen en humuszuren dan de amzonia soil. Hierdoor groeien planten wat langzamer in de Africana soil. Deze bodem werkt ook pH verlagend maar doet dit iets minder sterk dan bij amzonia soil. Deze gaat tot 6,2

Amzonia
De amzonia soil van ada is geinspireerd op de natuurlijke bodem van de amzone. Deze soil bevat dan ook veel organische zuren en voedinsstoffen. Door de zwarte kleur komen kleuren van dieren mooi uit en krijgt het aquarium een natuurlijke, warme uitstraling. Deze gaat tot 6,0

Ik denk dat ik voor de Africana ga.
Bij de meeste sites geven ze aan dat de Tb het het beste doen op een ph tussen de 5,5 en 6,5

Dank jullie wel! Ik ga hem bestellen met nog wat andere spulletjes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan