Wat is er nieuw

foute siliconekit in een fabrieksbak?

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Geen idee of dit de juiste plek is en anders zie ik wel waarnaar die verhuisd word.,

Mijn vraag: we hebben een dennerle 60 cube en dat is een echte probleembak, ongeacht welke garnalensoort we erin doen, ze leggen stuk voor stuk het loodje verspreid over enkele maanden, doen we er visjes in (pygmeaus toentertijd gedaan wegens een mosseldiertjesprobleem) en die hadden nergens last van en kweekten als een malle. Laatst een gezonde groep crystalredgarnalen gekocht en nu 1,5 maand later begint de uitval weer.
Nu was er vandaag een klant die in de chemie werkt en die kon mij vertellen dat niet iedere siliconekit goed gefabriceerd word en dat er soms tijdens dat proces fouten gemaakt worden waardoor er soms verkeerde chemicaliën in terecht komen. En die klant denkt dat dat weleens de oorzaak zou kunnen zijn van onze probleembak.
Meer mensen hier een theorie over/ervaring mee?

Lijkt mij niet dat het aan de kit ligt.

uitgeharde kit geeft nog maar weinig stoffen af, daarnaast hoe vaak is er in die tussentijd al water ververst …. dan zou je verwachten dat na zoveel tijd toch alles is weggespoeld

uitgeharde kit geeft nog maar weinig stoffen af, daarnaast hoe vaak is er in die tussentijd al water ververst …. dan zou je verwachten dat na zoveel tijd toch alles is weggespoeld
Ja dat zou je denken inderdaad en die bak hebben we inmiddels al ruim 1,5 jaar

Een aquarium wat wij zelf lijmen moet een behoorlijke tijd drogen,een ieder die wel eens een bak gelijmd heeft weet wel van het feit dat er een zure lucht vanaf komt,door het aquarium een week te laten drogen is de kit uitgehard en is de zure lucht weg.
Aangezien jou bak al meer dan 1,5 jaar oud is,is de "giftigheid" van de kit inmiddels niet meer van toepassing.Zeker niet omdat het een nieuwe Dennerle bak gaat,die kit was al heel lang uitgehard voordat deze bak bij jou in huis stond.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan