Wat is er nieuw

Frame

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Goedemiddag,

In december wordt mijn nieuwe aquarium geleverd met een houten plaat eronder. Het aquarium heeft een oppervlakte van 180x60 en mijn frame is 180x50.

De bedoeling is om voor de voorste 10cm met hout een frame te maken die het gewicht opvangt. Moet ik dan nog ergens opletten?

Gr. Nick

Dat is mooi. kan je een mooi voorfront met deurtjes voor maken,met zijwangen dan ook 80 cm.

Is gelijk het front gekoppelt. tussen de zijwangen.

Allereerst gefeliciteerd!

Op basis van jou verhaal ga ik er vanuit dat het om een volglas bak gaat, deze kan het best over de hele bodem ondersteund worden.

Of en hoe de ondersteuning van het overstek het beste gemaakt kan worden hangt af van de rest van het frame. Is er in dwarsrichting ondersteuning aanwezig, dan zal het blad daar niet doorbuigen maar het overstek wel. Heb je in dwarsrichting geen ondersteuning dan zal het blad daar doorbuigen en het overstek juist opwippen.

Voor meer tips/advies is er dus meer info over het frame nodig!

Dankjewel!

20151203_074537_zpsj92xixrn.jpg

20151203_074553_001_zpssdddvjyl.jpg

�
20151203_074601_zpscul0uvyb.jpg

Dit is het idee. Achterste 50cm wordt door het metalen frame opgevangen. De voorste 10 cm door een frame van hout.
Op het houten frame bevestig ik de deurtjes zodat ze de onderkant van het aquarium bedekken en ik dus niet tegen een laag zand aan kijk.

Aan het nieuwe topic te zien ben je niet meer van plan het stalen frame het te gebruiken. Het is goed haalbaar om het aquarium hier op te zetten, zonder toepassing van een houten frame. Alleen een multiplex plaat van voldoende dikte met daarop een laag tempex is voldoende.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan