Wat is er nieuw

Frank's Lido 120 (Frankyman)

• Onderwerp starter Onderwerp starter frankyman
  • Startdatum Startdatum
F

frankyman

Guest
Goedenavond!

Onder het mom van oud wordt nieuw, vandaag een nieuwe lido 120 gekocht, deze bak komt ter vervanging van mijn 4 jaar oude record 600.

Ik stond voor de keuze, of de record opnieuw inrichten en nieuwe visjes kopen (veel zaten aan hun max leeftijd en soms verdween er een) of...een nieuw aquarium.

Dat laatste werd het dus!🙂

Heb nu wat meer ervaring met aquaria, en dan krijg je ook andere ideeen🙂

Hierbij vast een paar foto's van wat ik vandaag gekocht heb!
foto1_zpsfc589ba4.jpg

foto3_zpsf217dc49.jpg

foto2_zps1f49199a.jpg

Plannen:

Ik wil graag zo min mogelijk techniek in het aquarium... heb me bij mijn record toch wel erg zitten storen aan mijn interne filter.

IK zit te denken aan een eheim prof 3 2071, in combinatie met een externe verwarming.

Echter is 950 liter per uur niet wat te veel op een bak van 120 liter?

Ik heb al een co2 set, met een kleine diffusor welke te klein zal zijn voor deze bak, hier moet ik nog iets anders voor vinden.

Verlichting:

In de winkel werd mij aangeraden de standaard juwel lampen te vervangen omdat deze niet goed zouden zijn.

Toen kwam bij mij gelijk het idee op, om het voor led te vervangen, op het forum heb ik een beetje zitten zoeken en kwam ik bij kitelight uit!

Dit wordt misschien dus ook nog gedaan 😎

Voorlopig met de kerst dagen lekker uitzoeken wat ik wil, en het meubel in elkaar zetten en de achterwand er mooi inzetten 😛

Groeten!

Mooi. Mocht ik ooit mn kleine bakkie vervangen, en krijg accoord van mn ega, wil ik ook een lido120.
Vindt het een mooi formaat bak

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken succes!

Ben benieuwd naar het eindresultaat 🙂

Tnx! ik ga jullie op de hoogte houden!

Net even een topic geopend in het filter gedeelte over de keuze van het buitenfilter!

Wil bij deze bak eigenlijk zoveel mogelijk techniek buiten de bak houden🙂

Is idd beter een extern vind ik dan bespaar je weer wat liters.
Heb je al een idee van het visbestand?

Sowieso de vissen die nog over zijn van de record 600:
12 x rasbora hengeli
3x corydoras habrosus
3x otocinclus

+ een zooi vuurgarnalen!

Waar ik dit bestand mee aan wil gaan vullen weet ik nog niet echt... er is zoveel dat ik leuk vind!

Eerst wil ik deze lido mooi inrichten en goed indraaien🙂

Zo even een kleine update hier!

Vandaag even boodschappen gaan doen en terug gekomen met een eheim prof 3 2071

IMG_0596_zps785b8170.jpg

En een stuk hout

IMG_0598_zpsef6b66d0.jpg

Zoals op foto 2 is te zien is momenteel het binnenfilter er ook al uit!

De bak staat nu even vol met water, om te kijken of hij ook echt waterdicht is 😎

Als hij waterdicht is, gaat vd week de achterwand er in, en kan de techniek ge�nstalleerd gaan worden.

Ik heb nog wel wat vraagjes:

Een gaatje boren in de aanzuigbuis van het buitenfilter... is dit aan te raden als veiligheid?

Heeft er iemand ervaring met een externe verwarming van hydor? dit lijkt me toch wel erg mooi!

Groeten

Waarom gaatje boren in de aanzuigbuis

Verder goede aankoop

Kan niet wachten tot de volgende update 😀

Ronan12345 zei:
Waarom gaatje boren in de aanzuigbuis
Vermoed in geval van lekkage het overhevelen tegen te gaan. 🙂

Mooi formaat aquarium 🙂
Ik kan dat gaatje in die aanzuigbuis niet goed voor me zien.
Waar moet die dan komen?
Boven of onder water?

Tnx!

Een gaatje in de aanzuig buis net onder het water oppervlak moet overhevelen tegen gaan mocht er een lekkage zijn... Op een bovenverdieping met parket vloeren leek me dit wel handig...

Succes met inrichten,ben benieuwd.
Mooi filter,kan ook nog mee naar de volgende opschaling als je voor een 80cm gaat bv 😉

Haha dan zal ik toch eerst op mezelf moeten gaan wonen :juggle:

Maar voorlopig kan ik hier weer aardig mee uit de voeten🙂

Wij hebben een hydor hangen aan de slang die weer omhoog het aquarium ingaat. Werkt prima.

Kijk dat wou ik graag even weten!

Hebben jullie hem horizontaal of verticaal hangen?

Moet het plankje in het kastje nog even gaan verplaatsen ivm hoogte van de pomp, misschien kan ik de hydor gelijk een plaatsje aan de zijkant van het kastje geven

Ik heb hem verticaal op de filter uitgang.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken frankyman! 😀

Ga ik dat ook doen 😉

Vanavond waarschijnlijk de achterwand er in kitten, daarna zal er weer een update komen!

Wel even een tegenslag, ik had een co2 set van aquatic nature met een 0,5 kg fles... blijkt het magneet ventiel stuk te zijn... kost 90 euro :stom:

Nieuw magneet ventiel bestellen? of hebben jullie tips voor een betaalbare druk regelaar met magneet ventiel?

Zo,

hierbij weer even een update!

Wat is er gedaan:

- Achterwand geplaatst
- Stopcontact in kastje gemaakt
- Zak Filterzand gehaald
- Plantjes Besteld.

Natuurlijk even wat plaatjes erbij 😉

IMG_0708_zps7f6f9462.jpg

IMG_0710_zps293145e4.jpg

Dat stuk hout is ook nieuw, nog geen idee of ik hem zo ga laten liggen... moet ik nog kijken.

Ik heb nog een stukje garnalen hout, misschien komt die er ook bij :petjeaf:

Begint er op te lijken

zeker! hoop vrijdag up and running te zijn 😉

Zo,

Afgelopen vrijdag de bak gevuld en net nog even de co2 geinstalleerd 🙂

Hierbij even wat foto's

Plantjes moeten nog flink gaan groeien!

Vrijdag:
IMG_07651_zpsa5786c94.jpg

Vandaag:

IMG_07881_zpsd3c5ffec.jpg

Techniek:

IMG_07891_zps2b391b0a.jpg

Groet🙂

Hoe zat het ook al weer? tijdens het indraaien nou wel of niet water wisselen?

De voorgrond plantjes, lees ik over dat je ze moet snoeien, hebben jullie daar ervaring mee?

Wil het graag een beetje dicht tegen de grond aan laten groeien!

Grt🙂

Voorgrondplanten gaan vanzelf spreiden bij genoeg licht, bij te weinig kruipen ze omhoog Dus ik zou ze gewoon even laten groeien en wachten met snoeien. Ik heb zelf in de opstart wel 20% per week vervangen bij een waterwissel maar of dit de goeie manier durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wel een leuk bakkie kan je mooi in de hoogte werken, ik hou het in de gaten suuces!

Tnx voor je antwoord! ik weet niet zeker meer of ik bij mijn andere bak water ververste tijdens het indraaien! 😉

Ik wacht nog even met snoeien, zondag nog 2 reflectoren op de buizen gezet dus ze hebben nu al meer licht :thumbs:

De hoogte in gaan werken wil ik ook zeker wel, wil dit eigenlijk ook mooi gaan verdelen qua visbestand, elke laag een eigen bewoner...

Sommige mensen verversen tijdens het indraaien en andere niet.
Doe het zelf ook nooit.

Heb je nog wat foto's? 😉

Foto's zal ik vrijdag waarschijnlijk even maken als hij 1 week draait 😎

Zit nu eigenlijk te studeren, maar dan kijk je naar links.... en dan kijk je zo in je aqua... en dan is de studie gedachte snel weg :juggle:

Netjes hoor.
Heb ook een Lido 120 gehad en ben benieuwd wat jij ervan gaat maken!

Hierbij even een kleine foto update!

Bak staat nu een week, en sommige planten beginnen al lekker te groeien!

IMG_08921_zps49e4e39d.jpg

IMG_08931_zps55160117.jpg

IMG_08951_zps21a3ee7c.jpg

Groet!

Tnx!

Zag gister avond dat er wat alg ontstaat op en rond het hout, en wat op de bodem...

Straks even water verversen denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan