fundulopanchax sjoestedti 80cm bak


A

aquaman

Guest
Hallo allemaal,

kan de fundulopanchax sjoestedti in een 80cm bak?
zoja, in welke verhouding? 1m/2vf 2m/4v?
of word het afgeraden om de fundulopanchax sjoestedti te houden in 80 cm bak?

graag jullie raad

vr
 
Op seriously fish wordt minimaal 90cm aangeraden. Afhankelijk van de stam kunnen ze wel tot 15 cm worden. Dat is bijna de halve diepte van een 80cm bak. Ik zou ze dus liever in een grotere bak zetten.
Verder zou ik in geen geval 2 mannen doen. Ik heb GEEN ervaring met deze soort, maar meestal geeft een groep met meer mannen zorgt voor een betere verdeling van de aggressie. Bij twee mannetjes is het zwakste mannetje continu de klos. Echter: Een grotere groep is in deze bakmaat volgens mij geen optie. Als het dus al past, dan maximaal 1m/2v.
 
ik zie op verschillende websites verschillende aquarium maten;

http://www.inaquarium.com/aquarium-fish/fundulopanchax-sjoestedti (100L tank)
http://www.aquahobby.com/gallery/e_Fundulopanchax_sjostedti.php (60L tank)
http://killifische-bs.jimdo.com/fundulopanchax-sjoestedti/ ( 70x40x30 cm)
aquavisie 100cm aquarium

vandaar mijn vraag.
ik vind het prachtige vissen en wil ze graag in aquarium en kan een 80cm aquarium overnemen voor een prikkie. maar als het niet gaat in een 80 cm aquarium moet ik verder kijken voor een grotere aqua.

alvast bedankt
 
Er is altijd veel discussie over :)

Wat mij er aan tegenstaat is dat deze vis ongeveer 2x in de breedte van een 80cm bak past. Bij het inrichten moet er dan dus wel voldoende ruimte overblijven om te kunnen omkeren ;-P
Er is ook een verschil tussen in een bak passen en er in kunnen leven. Als ik op jouw link lees dat hij 13 cm wordt, dan kan ik me toch niet echt vinden in een minimum bakmaat van 60x30x30cm (= 60L). Maar de sleutel is hier:"
Even in large tanks it is best to keep the male and female separate, as the male is an aggressive driver."