Funkycorsa's Juwel rio 450 LED


F

Funkycorsa

Guest
Hallo Allemaal, omdat ik het zelf zo leuk vind om de bakken van leden te volgen, heb ik zelf ook maar weer een topic aangemaakt.

Mocht je Tips en Tricks voor mij hebben dan hoor ik het graag!
Mocht je het niets vinden, dat mag natuurlijk ook, al kan ik daar niet zoveel mee, ik heb de bak in eerste instantie voor mezelf :)


Update:
18-11-2018,
Zojuist de bak en kast opgehaald en neergezet, Filterzand van Wildkamp erin (Korrel 0,71 - 1,25 mm) mooie grote stukken kienhout erin en vullen maar!
een hoop werk maar hij is er, en nu: Indraaien!

26-11-2018, het grote stuk is al gezonken, dus de plantjes al iets verplaatst:



27-11-2018,

Via facebook bood iemand een flinke kluit crypto gratis aan, dus deze ook opgehaald en links naast het hout geplaatst.

 
Hoeveel zakken zand heb je erin liggen?
3x25 kg?
 
Hallo Tiny_25, het zijn 2 zakken van 25kg. aan de voorkant tot net onder waar het glas begint en oplopend naar achter tot ongeveer 8cm.

ondertussen had ik al een paar dagen een nitriet van 0 dus zijn de Hyphessobrycon amandae (13x) naar deze bak verhuist. (ik weet het als de maanvissen komen zien ze ze wss als voer...)

en mijn 5 l nummers vermaken zich al druk in en op het hout.

Plaatje bij het praatje:

IMG-20181214-WA0022_zpsx2glytdf.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie :)
Dan heb ik even een idee van hoe of wat :)
 
het is alweer een tijdje wat stil in dit topic, ik ben druk en ziek geweest :S.
Momenteel nog geen uitval gehad in de bak, en inmiddels ook 10 mooie maanvissen (koi) in zitten, en 4 Apistogramma cacatuoides (1 man en 3 vrouwen)

echter heb ik erg veel last van een co2 te kort, doordat de planten zo hard willen groeien door de led verlichting.
hierdoor ook veel alg en een beetje een sneu uitziende bak.

vanaf nu dus maar vloeibare co2 toevoegen elke ochtend en afwachten maar!
 
Wat voor alg heb je want niet alle alg komt enkel door een tekort aan co2.
 
Of de verlichting meer dimmen.
ik begreep dat de standaard led verlichting niet dimbaar is, ik ga sparen voor de Juwel Helialux zodat ik daar een controller op kan aansluiten en de zons op en ondergang kan toevoegen.
@jessicapilon ik heb last van een bruine alg aanslag op de ruiten, en de planten.
ik begreep dat bruinalg komt door rottend blad?
 

Terug
Bovenaan