Fusion van NicoleE


Nicole, wat verdrietig voor je dat je deze keuze hebt moeten maken. Bedankt voor al je adviezen hier op het forum :)
 
Pffff jongens.

Ik heb bewust een paar dagen afstand genomen van het forum omdat ik een belangrijke beslissing had te maken. En wel besloten dat ik genoodzaakt ben afstand te doen van deze mooie hobby, met heel veel pijn in mijn hart. Maar de huidige persoonlijke omstandigheden vragen er om.

Ik ben nu al een paar dagen aan het uitstellen dit hier te schrijven.

Ik kan me voorstellen dat dit topic dadelijk ontploft of dat er heel wat PM's in de mailbox landen. Neem niet kwalijk als ik niet reageer, het doet me ontzettend veel pijn en heb momenteel de fut niet om op dit soort berichtjes in te gaan al zijn ze nog zo goed bedoeld.

Bak staat al met toebehoren op marktplaats.
Jammer dat we je nu moet missen. Voor mij was en bén je een vakvrouw. Ik snap je gevoel precies. Ook ik heb mijn bak weg moeten doen om medische redenen. Veel mensen hier ben ik als vrienden gaan beschouwen hoewel ik sommigen nooit ontmoet en dus gezien heb. Vandaar dat ik met graagte op deze site ben om toch nog een beetje van deze hobby te kunnen genieten. Hopelijk blijf jij ook op deze site zichtbaar, een beetje dus ook als mijn vriendin! Maar ook en vooral om je kennis te delen. Bedankt voor alles wat je al deed. Het ga je hoe dan ook goed!!
 
Wat een lieve reacties allemaal.

Het valt me loodzwaar, ben nu door alle spullen heen aan het gaan, en mijn hemel, wat verzamelt een mens toch veel.

Ik denk dat de echte traantjes pas vallen als ik de bak leeg kan gaan trekken en al helemaal als hij door de deur verdwijnt. Ik denk dat ik me aardig onthand ga voelen. Zoals ik al iemand anders schreef. Na (dik?) 15 jaar adem je aquarium en leef je aquarium. Het zit in je vezels.
En het was niet al die jaren hobby gebleven zonder het forum dat zeer leerzaam is.


Ik zal later nog wel een linkje naar de MP advertenties plaatsen hier op het forum op de aangewezen plaats hiervoor. Er komen nog wat spulletjes bij, waarvan het belangrijkste op dit moment 2 JBL koelers zijn. Een 300 en een x200.
Veel mensen hier ben ik als vrienden gaan beschouwen hoewel ik sommigen nooit ontmoet en dus gezien heb. Vandaar dat ik met graagte op deze site ben om toch nog een beetje van deze hobby te kunnen genieten.
Ja en dat is 100% waar Ben. De tijd is hier gevlogen en het afscheid van jullie, na al die jaren, is iets wat ik heel moeilijk zou vinden. We hebben hiervoor te lang en te intensief met elkaar de tijd doorgebracht, voor en achter de schermen, om zomaar de deur achter me dicht te gooien. Ik zal dan ook zeker nog rond blijven hangen, jullie komen zo makkelijk niet van mij af ;)
Ik hoop hier toch nog de hobby te kunnen leven en ademen.
 
Wat een lieve reacties allemaal.

Het valt me loodzwaar, ben nu door alle spullen heen aan het gaan, en mijn hemel, wat verzamelt een mens toch veel.

Ik denk dat de echte traantjes pas vallen als ik de bak leeg kan gaan trekken en al helemaal als hij door de deur verdwijnt. Ik denk dat ik me aardig onthand ga voelen. Zoals ik al iemand anders schreef. Na (dik?) 15 jaar adem je aquarium en leef je aquarium. Het zit in je vezels.
En het was niet al die jaren hobby gebleven zonder het forum dat zeer leerzaam is.


Ik zal later nog wel een linkje naar de MP advertenties plaatsen hier op het forum op de aangewezen plaats hiervoor. Er komen nog wat spulletjes bij, waarvan het belangrijkste op dit moment 2 JBL koelers zijn. Een 300 en een x200.

Ja en dat is 100% waar Ben. De tijd is hier gevlogen en het afscheid van jullie, na al die jaren, is iets wat ik heel moeilijk zou vinden. We hebben hiervoor te lang en te intensief met elkaar de tijd doorgebracht, voor en achter de schermen, om zomaar de deur achter me dicht te gooien. Ik zal dan ook zeker nog rond blijven hangen, jullie komen zo makkelijk niet van mij af ;)
Ik hoop hier toch nog de hobby te kunnen leven en ademen.
Gelukkig, je verdwijnt niet helemaal! (y):):)
 
Veel sterkte Nicole!

Soms moet je keuzes maken, en ik weet er ook alles van.
Maar het belangrijkste is, dat jij (en alleen jij) achter je keuze staat.

Ik hoop je nog wel regelmatig hier op het forum te zien.
 
Het einde komt in zicht. Planten gaan vanavond weg en als het goed is de CO2 set ook.

planten.jpg
 
Mooi setje planten, een aanwinst voor de nieuwe eigenaar!
Dank je, ja ze zijn fris en fruitig. Alleen de Echinodorus heeft wat alg maar daar mag ik niet over mopperen. Het water in de bak is spontaan een cm of wat lager komen te staan na het verwijderen van de planten. Is dus flinke plantmassa.
 
Wat jammer dat we je moeten zien gaan Nicole, maar zoals andere ook zeggen:
Alleen jij kan deze beslissing maken en die is voor niemand makkelijk.
Al helemaal niet als je al zoveel jaren besmet bent geweest met het aquariumvirus.
Veel sterkte in wat je met je overgebleven tijd gaat doen. ;-)
Wellicht zien we je reacties en adviezen nog op het forum.
 
Wat jammer dat we je moeten zien gaan Nicole, maar zoals andere ook zeggen:
Alleen jij kan deze beslissing maken en die is voor niemand makkelijk.
Al helemaal niet als je al zoveel jaren besmet bent geweest met het aquariumvirus.
Veel sterkte in wat je met je overgebleven tijd gaat doen. ;-)
Wellicht zien we je reacties en adviezen nog op het forum.
Hoi Deesje,
ik zal op het forum blijven, snuffel beetje hier en beetje en zal dan af en toe wat van mij laten horen. Tja die overgebleven tijd :)
 
Ik heb het nu pas gelezen, wat jammer dat je gestopt bent met de hobby maar gelukkig blijf je nog wat op het forum.
Veel sterkte!
 
Zoals het er nu uit ziet ga ik vrijdag de bak leegtrekken en waarschijnlijk gaat hij tussen Kerst en Oud op Nieuw naar een nieuw baasje.
 
Laatst bewerkt:
Zoals het er nu uit ziet ga ik vrijdag de bak leegtrekken en waarschijnlijk gaat hij tussen Kerst en Oud op Nieuw naar een nieuwe baasje.
Succes en hopen dat ze woord houden.
 
Je zal het anders bedoelen maar voor vissen is het een voordeel wanneer ze achter het net vissen....:):);)
Ik zat nét op het net te vissen, en je zou het niet gissen, maar als vissen achter het net vissen. ze hun leven minder snel moeten missen! Ik denk ik zal me toch niet vergissen? Weer wat geleerd.. van die vissen!

Vervelend nieuws! Maar hopelijk ook weer plek voor wat nieuws! Hier heb je nog wat mostert voor na de maaltijd 😂 ik wens je het beste toe daar nicole! Wat fijn dat je wat hebt kunnen regelen. Marktplaats is tegenwoordig dichtbegroeid met aquariums zoals borneo was voor alles omgekapt werd 😅 wat warme wensen tegen deze koude dagen van mij hier zo naar jou daar!
 
Ja, dit gaat een enorme leegte nalaten. Letterlijk en figuurlijk.

Het duurde een tijd tot ik in de gaten had waarom ik wilde stoppen. Na een rekensommetje gemaakt te hebben kwam ik tot de conclusie dat de kosten ‘het’ me niet meer waard waren. Maar hoe zit dat dan?

Een paar maanden geleden er vol ingevlogen, misschien wel om mezelf te bewijzen dat ik het kon, maar het onderhoud kostte steeds meer moeite. Door de jaren heen werd dat onderhoud steeds lastiger voor mij. Het ging steeds meer energie kosten en de lol gaat er dan voor mij van af. Als onderhoud met hangen en wurgen gebeurd zit er toch iets goed fout.

En toen dus nóg eens het kostenplaatje bekeken. Ik vlieg met de bak erbij gigantisch over het prijsplafond. Nee, dat was het me écht niet meer waard. De lol was er teveel vanaf en met het geld wat overblijft kan ik zoveel andere leuke dingen doen.

Wat ik met die wand in de kamer ga doen? Ik weet het nog niet. Het aquarium was daar de blikvanger. Het eerste wat je zag als als de voordeur open ging. Door de hal, kamer in en dan stond je tegenover de bak. Je kon hem niet missen. De wand zal vrijwel leeg blijven onder het motto ‘more is less’.

Er is mij gevraagd of ik dan niet een klein bakje zou aanhouden. Misschien over een tijd een 60 cm, low tech maar voorlopig even niet. Al weet ik nu al wat ik ermee zou willen.

Hoe lang ik een bak heb gehad? Ik denk zo’n 15 jaar of langer. Of 17 jaar of langer. Ik weet het niet maar het was in elk geval lang. En nooit met spijt. En die jaren zijn om gevlogen.
 
Ja einde van een hoofdstuk Nicole maar ja het is een bewuste keuze geweest en dat is belangrijk. Er is meer in de wereld dan aquaria moet je maar denken.
 
Ja John, als ik diep in mijn hart kijk voelt dit al zo vanaf dat ik de Fusion zelf weer opstartte. Ik deed het denk ik tegen beter weten in.

Ruim de tijd dus gehad om hierover na te denken maar ook in mijn omgeving kwam dit onverwacht. Stille denker geweest al die tijd. Veel mensen reageerden dan ook vol ongeloof.
 
Ja je wil wat af en toe en dat is begrijpelijk maar soms valt het dan toch wat tegen.
 

Terug
Bovenaan