Fusion van NicoleE


Ook voor schoonmaken en ijken is er een eerste keer.

E6D381D2-9035-4B17-9508-928065391DB1.jpeg


Demi water achter de hand, niet op foto
 
Altijd een vervelend werkje vindt ik.
Oh dat vond ik wel meevallen. Filteronderhoud vind ik pas echt vervelend. Veel meer koppie erbij,

Was wel goed dat ik het deed. Had een verloop van .2 terwijl ik de procedure volgens mij echt goed heb uitgevoerd. Mogelijk vorige keer niet nauwkeurig genoeg geweest (eerste keer).

Nu zou de bak +/- 6.8 zijn en die was voor kalibreren 7.0 na de waterwissel.
De controller schakelt van 7.1 naar 7.2 en terug, dat vond ik op zich wel vreemd, bij zo'n "hoge" pH.
Het gaat dus heel lang duren tot de bak daar op zit dus ik vermoed dat tegen die tijd de dropchecker wel blauw is, hangt hij nu al tegenaan.

Leerpunt: Waterwissel en ijken van electrode van de pH controller niet op dezelfde dag!
 
Heb mijn bak ook gwn op een intern filter draaien (Juwel), dit gaat prima naar mijn idee zolang je geen grote vervuilers hebt.

Gr
Stefan
 
Heb mijn bak ook gwn op een intern filter draaien (Juwel), dit gaat prima naar mijn idee zolang je geen grote vervuilers hebt.

Gr
Stefan
Oh benieuwd! Ik ken je bak niet geloof ik, dadelijk even neuzen, zie ik gelijk wat meer over je filter. Mijn tweede bak was een Rio 125, leuke maat vond ik dat trouwens, en die draaide ook op het interne filter. Geen problemen ondervonden.
 
Heel mooi. Geslaagde inrichting. Plantjes groeien mooi en mooie combinatie van vissen. De tetra’s komen heel mooi tot hun recht op die manier. Succes verder.
 
Een foto update en gelijk een vraag.


IMG-2950.jpg


Wat natuurlijk ook meteen opvalt is de rode lotus, die gaat als de brandweer! Ik vind da hij nu al te hoog wordt. Als ik nu de grootste bladeren terug knip, helpt dat hem compacter te houden, dat is wat ik meen ik er steeds over lees?

Alles lijkt als kool te groeien, behalve de Hygrophila links. Dit gaat tergend langzaam maar blijf wel mooi compact en fris groen. Alleen ben ik ongeduldig omdat dat kersenblad voor die lellukke buis moet groeien.

Om de quote in mijn handtekening maar aan te halen: Adopt the pace of nature, her secret is patience...

Rechts, de Echinodorus uruguayensis doet het goed, laat me denken aan Valisneria met die lange smalle bladeren. Het filter daar achter zal wel 'gauw' aan het zicht onttrokken zijn. Ik ben erg blij met deze plant.

De Ambulia links van het midden heb ik terug geknipt want het nam de Bacopa rechts ervan compleet het licht weg en ik wil die laatste graag de hoogte in. Die Ambulia is mooi en hij komt wel weer in volle glorie terug in de toekomst, maar de Bacopa moet nog even wat meer kansen krijgen

Ook werd de net aangeplante Alternanthera verstikt. Ik zag dat deze ook draadalg op de bladeren had. De slechtste stekken uit de bak gehaald en de andere verder uit elkaar gezet op een manier waarop ze hopelijk meer ruimte krijgen. Ik denk dat op die plek de distributie van CO2 niet goed is geweest en dat daarom draadalg ontstond?

Rechts is de bak naar mijn zin, links blijft hij nog wat achter, maar het gaat wel komen.
 
Alles lijkt als kool te groeien, behalve de Hygrophila links. Dit gaat tergend langzaam maar blijf wel mooi compact en fris groen. Alleen ben ik ongeduldig omdat dat kersenblad voor die lellukke buis moet groeien.
Hij doet het erom:deal::DD
Ziet er goed uit hoor!
 
Mooi. Het gaat vooruit !
 
Mooi jongedame. Idd, van die Lotus heb ik dat ook vaak gelezen. Het is mij nooit gelukt om hem compact en laag te houden. Misschien was ik niet consequent genoeg met de schaar.
 
Mooi jongedame. Idd, van die Lotus heb ik dat ook vaak gelezen. Het is mij nooit gelukt om hem compact en laag te houden. Misschien was ik niet consequent genoeg met de schaar

Senk Joe Albert. Ik geloof dat @benvo de lotus mooi compact wist te houden. Maar hoe. Bij mij zit hij nu al halverwege of zelfs hover. De laatste paar dagen enorm omhoog geschoten. Hieronder twee dagen terug voor het onderhoud. Zie je ook dat het sonde was de Ambulia te snoeien, maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.

394FE87C-918B-4699-B62D-8D73B7AB1B8A.jpeg


Overigens kreeg ik lotus nooit aan de praat maar nu… ik klaag niet hoor maar ik moet wel gaan temmen. Al heb ik bij de LFS een bak gezien die echt vol stond met lotus, niks anders. Water was theewater en er zwommen gewoon guppen in, en ik vond de bak prachtig.
 
Een lotus moet je "plagen". D.w.z. je plukt telkens een paar langste stelen eruit. Je zal zien dat de Lotus jonge steeltjes creëert. Zodra je die tot ontwikkeling ziet komen pak je weer een paar langste stelen die je dicht bij de wortels afplukt. Zorg er altijd voor dat je een blad of drie vier laat staan! Overigens, een kleibolletje onder je lotus is prima!
Kijkend naar je Alternanthera, als deze in mijn bak zou staan zou ik de lichtsterkte verhogen want de onderbladen en een bovenblad zijn groenig. De internodiën en nodiën zijn eigenlijk te ruim. Kortom de plant moet wel hoger worden maar compact hoger, als ik mij nu duidelijk genoeg uitdruk. Dat kan ook betekenen dat je CO2 level en mogelijk overige (bodem/?) voeding ook mee omhoog moet. 't Is gewoon een advies hoor, het is jouw bak, jij beslist!
 
Dankjewel Ben voor het delen van je visie.

Zorg er altijd voor dat je een blad of drie vier laat staan! Overigens, een kleibolletje onder je lotus is prima!
Dan ga ik deze week eens wat blad verwijderen want het gaat nu wel erg hard. Neemt het zicht op de achtergrond van de bak ook weg.
Alternanthera, als deze in mijn bak zou staan zou ik de lichtsterkte verhogen want de onderbladen en een bovenblad zijn groenig. De internodiën en nodiën zijn eigenlijk te ruim.
Dit is nog hoe ik hem kocht. Lange internodiën en groen blad erbij. Dit zijn slechts de toppen van de plant die ik kocht. De internodiën zijn inderdaad veel en veel te lang. Dat was trouwens ook bij de Bacopa amplexicaulis die ik kocht. Net alsof de planten zoals het ook met verse kruiden uit de supermarkt gaat, opgejaagd zijn.
Dat was ook de reden dat ik bij de Bacopa enkel toppen had geplant want oh wat vielen die 2 planten tegen!

Ik kijk het nog aan met de Alternanthera. Als die niet compacter gaat groeien omdat het licht niet sterk genoeg is of hij groeit anders niet mooi, dan is het geen plant voor mijn bak. en ga ik naar iets anders roods/oranje op zoek. Want voor de rest draait de bak rustig en is hij algvrij. Enkel wat op de Windelov maar daar zat al klein beetje op, maar het mag niets heten.
Blijkbaar is wat betreft voeding, en dan tel ik licht en CO2 even mee, de bak vrij goed in balans en daar wil ik niet aan tornen. Maar ik denk dat je wel begrijpt dat ik niet voor 1 plant mijn hele licht/voeding/co2 op de schop wil nu de rest het prima doet.

Er ligt blad van de Echino uruguayensis recht voor de uitstroom van het filter en op dat blad verwacht ik toch wel alg - zelfs dat nog niet. /klopt af op blank hout.


Kortom de plant moet wel hoger worden maar compact hoger, als ik mij nu duidelijk genoeg uitdruk.
Ja ik snap precies wat je bedoelt. Zie boven ;) Maar eens zien hoe hoe deze er einde van de week bij staat, of ik überhaupt groei kan waarnemen.
Oja, wat betreft klei bolletjes er zit er een links en een rechts van de lotus.
 

Deze heb ik met slechts 20 lumen licht en de blaadjes kleuren best vanaf de helft bruin/rood zoals je kan zien in mn fototopic. Om de 14 dagen moet ik ze snoeien en ze groeien zo n 10cm per week.
Hij zou nog roder zijn met meer licht maar ik vindt dit voldoende en ben tevreden over de plant.
 

Deze heb ik met slechts 20 lumen licht en de blaadjes kleuren best vanaf de helft bruin/rood zoals je kan zien in mn fototopic. Om de 14 dagen moet ik ze snoeien en ze groeien zo n 10cm per week.
Hij zou nog roder zijn met meer licht maar ik vindt dit voldoende en ben tevreden over de plant.
Nou ik heb nu dus ook zo'n 21-22 lumen boven de bak staan, max wat ik hier kan geven is 27 lumen. Heel royaal is dat beiden niet.
Ik heb de naam van de Ludwigia opgeschreven, want ik heb het gevoel dat de Alternanthera het niet gaat worden. Dat zal de komende anderhalve week wel duidelijk worden.
Kijken of ik dan 'jouw' Ludwigia ergens kan bestellen waar ook de drijfbamboe te krijgen is. Of eerst mijn LFS vragen want die bestellen ook op verzoek planten voor me.

Bedankt voor de tip!
 
Dankjewel Ben voor het delen van je visie.


Dan ga ik deze week eens wat blad verwijderen want het gaat nu wel erg hard. Neemt het zicht op de achtergrond van de bak ook weg.

Dit is nog hoe ik hem kocht. Lange internodiën en groen blad erbij. Dit zijn slechts de toppen van de plant die ik kocht. De internodiën zijn inderdaad veel en veel te lang. Dat was trouwens ook bij de Bacopa amplexicaulis die ik kocht. Net alsof de planten zoals het ook met verse kruiden uit de supermarkt gaat, opgejaagd zijn.
Dat was ook de reden dat ik bij de Bacopa enkel toppen had geplant want oh wat vielen die 2 planten tegen!

Ik kijk het nog aan met de Alternanthera. Als die niet compacter gaat groeien omdat het licht niet sterk genoeg is of hij groeit anders niet mooi, dan is het geen plant voor mijn bak. en ga ik naar iets anders roods/oranje op zoek. Want voor de rest draait de bak rustig en is hij algvrij. Enkel wat op de Windelov maar daar zat al klein beetje op, maar het mag niets heten.
Blijkbaar is wat betreft voeding, en dan tel ik licht en CO2 even mee, de bak vrij goed in balans en daar wil ik niet aan tornen. Maar ik denk dat je wel begrijpt dat ik niet voor 1 plant mijn hele licht/voeding/co2 op de schop wil nu de rest het prima doet.

Er ligt blad van de Echino uruguayensis recht voor de uitstroom van het filter en op dat blad verwacht ik toch wel alg - zelfs dat nog niet. /klopt af op blank hout.



Ja ik snap precies wat je bedoelt. Zie boven ;) Maar eens zien hoe hoe deze er einde van de week bij staat, of ik überhaupt groei kan waarnemen.
Oja, wat betreft klei bolletjes er zit er een links en een rechts van de lotus.
Omdat je behoort tot de vakvrouwen in onze hobby vermoed ik maar zo dat je dit wel weet; versterking van je licht in een overigens al goed draaiende bak betekend niet dat dit dan ook meteen tot het verleden behoort na het opdraaien van je licht. Kijkend naar je planten zie je reacties, afhankelijk van de plantensoort, tot op zo'n veertien daagse duur. Maar algen zie je bijna meteen! In dit geval is dit dan ook een voordeel want algen wijzen op tekorten t.o.v. je lichtsterkte. De soort alg vertelt je bovendien om welk tekort het gaat. Dus, je kan meteen sturen én eventueel bijsturen. Een eigenlijke angst voor algen die ik toch wel eens meen op te merken is m.i. helemaal niet nodig. Om te beginnen zit er in elke gezonde bak altijd alg! Je zou er alleen voor moeten zorgen dat het geen probleem wordt! En om het voorgaande wat ik al schreef te onderstrepen; je bent er zelf bij en kan meteen op beginnende alg reageren! Voor de duidelijkheid, boven mijn bak hing 49+ lumen per liter lichtsterkte zonder algproblemen! Met superrode Alternanthera's maar ook Ludwigia soorten.
 
Kijken of ik dan 'jouw' Ludwigia ergens kan bestellen waar ook de drijfbamboe te krijgen is
Kijk wel eerst ff in mn FA voor het straks tegenvalt hoe ze erbij staan;)


Op deze pagina kun je wel een indruk krijgen. Des temeer ze naar het oppervlak gaan des te meer kleur ze krijgen.
 
Groene tijgerlotus, die IS minder wellicht bewaardeerd als de rode, maar is wel een hele mooie die iets meer makkelijk te onderhouden is, omdat ze easier groeit.
Ook wil ik madagascar gaasplant en veel meer aponogetonplanten, overal zien graag
😀
 
Echt heh ,hoe krijg ik zoveel mogelijk niet drijfblaadjes uit zon knol.
Door hem te stressen natuurlijk, dit plantje wil wil graag drijfbladeren om de bloemetjes eruit te laten zo is haar plantenwezentje.
 
Dankjewel, de Cory's zijn inderdaad prachtig. En hiermee ook een nieuw soortje leren kennen, de surinamensis. Ik weet niet hoe oud hij is maar hij is op leeftijd en hij heeft dan ook al de naam 'opaatje' gekregen.
het blijft toch altijd leuk om je visjes namen te geven, ik blijft het ook doen :)
 
Omdat je behoort tot de vakvrouwen in onze hobby vermoed ik maar zo dat je dit wel weet
Dankjewel ;)
Ben, maar ik leer nog in een raptempo bij, en hoe meer ik leer hoe meer ik weet en hoe meer ik weet hoe meer ik vergeet :DD


versterking van je licht in een overigens al goed draaiende bak betekend niet dat dit dan ook meteen tot het verleden behoort na het opdraaien van je licht. Kijkend naar je planten zie je reacties, afhankelijk van de plantensoort, tot op zo'n veertien daagse duur. Maar algen zie je bijna meteen! In dit geval is dit dan ook een voordeel want algen wijzen op tekorten t.o.v. je lichtsterkte. De
Daar zal je helemaal gelijk in hebben maar op dit moment heb ik de wens nog niet planten te kiezen die het onder de huidige verlichtingssterkte niet goed doen, al kriebelt het wel hoor. Mocht ik die keuze maken, dan gaat alles erom heen een tandje hoger.


Om te beginnen zit er in elke gezonde bak altijd alg! Je zou er alleen voor moeten zorgen dat het geen probleem wordt!
Dat is een wijze les!


Voor de duidelijkheid, boven mijn bak hing 49+ lumen per liter lichtsterkte zonder algproblemen! Met superrode Alternanthera's maar ook Ludwigia soorten.
Dat is een smak licht, maar ik denk dat het met alle planten niet echt eruit ziet alsof je een bom licht erboven had, toch?
Ik heb het idee dat met planten het licht veel minder fel oogt dan in een kale bak.


Kijk wel eerst ff in mn FA voor het straks tegenvalt hoe ze erbij staan;)
Ja ik kende hem, was mijn oog als eens op gevallen. :)

Groene tijgerlotus, die IS minder wellicht bewaardeerd als de rode, maar is wel een hele mooie die iets meer makkelijk te onderhouden is, omdat ze easier groeit.
Jawel hoor, ik vind de groene ook mooi, maar ging nu voor het contrast.
madagascar gaasplant
Yes! Die is mooi! Wellicht nog wel iets ipv de Alternanthera als die het niet goed wil doen.


Echt heh ,hoe krijg ik zoveel mogelijk niet drijfblaadjes uit zon knol.
Door hem te stressen natuurlijk, dit plantje wil wil graag drijfbladeren om de bloemetjes eruit te laten zo is haar plantenwezentje.
:sorry:
 
Omdat ik een keer die knol tot bloei had gekregen, die bloemen gingen alleen s,nachts open, het leek hier de efteling wel.
Zat met 8×39watt t5highoutput
16643696915841878885425.jpg
op 2m akva, nou dat is nu wel ff gedimpt zie gaande.🐒desculpen.
 
Die zijn dan ook bijna museumwaardig in deze tijden.
Maar zo ook oogstrelend al ware slechts 1 uurtje per dag of per week.
Zeg ik weggooien dient mezelf niet.
 
Vandaag was eigenlijk onderhoudsdagje voor de Fusion maar ik kom in tijdnood vandaag. Dus uitgesteld naar morgen.
Wel net NO3 en PO4 gemeten.

Al een paar weken ligt het NO3 verbruik, dan tel ik even niet mee wat aan nitriet aan nitraat wordt omgezet, op 20 ppm per week.

Fosfaatverbruik ligt zo rond de 0,5 ppm per week.

Geeft me wel de gelegenheid vanavond nog een 'voor' foto te maken en morgen de 'na' foto te plaatsen. Even wachten tot het donker is ingevallen.
 
Wat over het gestoei met de filters. Ik liep tegen een aanzienlijk probleem aan. Ik vind dat ik dit toch uit moet leggen want het is vreemd om de filters tegenover elkaar te plaatsen.

Het gaat om 2 x Aquael Turbo 2000 met voor beiden een extra filterkamer. Intern filteren waar ik bewust voor had gekozen.

Ik was voornemens ze allebei aan 1 kant te hangen, naast elkaar, hetzij in de hoek, hetzij aan een korte kant. Van een koude kermis kwam ik thuis want dit was niet mogelijk, tenzij ik een van filters ongeveer tegen de voorruit zou hangen, de bak open zou laten en meer van dat soort oplossingen. Een open bak met de huidige energieprijzen zag ik echt niet zitten.

Dus 1 filter moest min of meer wel naar links, en het andere rechts.

Een probleem waar ik geen rekening mee had gehouden en ik had juist 2 filters gekozen ivm de hoeveelheid filtermateriaal en de distributie die me anders problematisch leek. Dat dat tweede filter wilde ik echt installeren.

Ik ben een hele tijd bezig geweest de distributie, oa die van CO2, goed te krijgen. Uiteindelijk heb ik dat voor elkaar gekregen met 1 filter in de hoek linksachter en de andere rechtsachter.

Hiertoe heb ik met een knietje links een buis bevestigd die schuin naar beneden en naar voeren loopt en recht op de diffusor blaast. Zo gaat de stroming tegen de ruit en dan over de bodem naar rechts.
Het rechter filter blaast gewoon vooruit, bewust niet met de spraybar want die zou laag en daarmee erg in het zicht hangen. De uitstroom van deze filters ligt namelijk vrij laag in het water.

Ik mis nog 1 knietje om die uitstroom van het rechter filter wat hoger te kunnen leggen en een beetje een andere kant op te richten, dus donderdag a.s. even naar de LFS

Testjes met VMF van Easy Life laten nu zien dat de distributie OK is en ik denk dat ik op deze manier beide filters vrij goed weg kan werken, al zal er aan de linkerkant altijd een klein stukje buis zichtbaar blijven.

Oude situatie links:
Bekijk bijlage 348510


Nieuwe situatie links waar de Hygrophila siamensis hopelijk het filter en de buis voor het grootste deel aan het zicht gaan onttrekken. Zonder de verlengde buis zou dat amper mogelijk zijn omdat het filter dan vol op de plant zou blazen.
Bekijk bijlage 348509

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik zoals we hier zeggen, "gefispernuld" ofwel geknutseld heb. Tijd zal het leren.
Aan je plantengroei te zien, werkt het uitstekend!
Dus dat heb je goed gefixed!
 
Zo dat is een flink nitraatverbruik zeg.
Ja dat is inderdaad behoorlijk. Dat is de reden dat ik nog steeds wekelijks meet. Maar John, ik denk dat het met jouw bak ook niet te vergelijken is. Jij hebt de manen zwemmen die samen met de andere bewoners veel meer vervuilen dan die 'paar' kleine vissen die hier zwemmen. Dus wellicht ligt jouw verbruik heel wat hoger dan je denkt?


Aan je plantengroei te zien, werkt het uitstekend!
Dus dat heb je goed gefixed!
Dankjewel Marcel. Moet zeggen dat het toch flink wat gevloek heeft gekost voordat ik het zo ver had, mede omdat het linker filter zoveel lucht bleef spugen dat ik continue de bak vol had met heel veel kleine belletjes.

Op verzoek van de verkoper van alles geprobeerd, filter meerdere keren per dag verhangen, andere hoogte, andere kant van de bak etc. Uiteindelijk een dikke week verder, het filter van ellende maar weer terug gehangen in die hoek want het maakte helemaal niet uit waar het hing. Het was mij in elk geval duidelijk dat het niet kwam omdat het filter bv CO2 lag te happen.

Uiteindelijk is de filterkop omgeruild door de verkoper en toen was dat probleem in elk geval opgelost. Eind goed, al goed ;)
 
Foto van vanavond. Morgen gaat de schaar in de lotus en doe ik wat ander onderhoud, dan volgt in de avond weer een foto. Als de lotus terug geknipt wordt krijg de Crypto erachter ook wat meer licht.

Wat betreft de Alternanthera (brrrrr), die is heel erg langzaam gegroeid en het nieuwe blad dat eraan komt lijkt geen groene tint te hebben, maar ik denk dat pas volgende week of de week erop te zien is of de groei ook compact genoeg wordt.


CBC0CCE0-D9AF-4442-84C1-26FF3C80A78C.jpeg
 
De beloofde na-foto.

57E027DE-84CA-4F95-981B-B7F4861B3DC4.jpeg


Mijn gebruikelijke zelf kritiek 😁

Drijvend kersenblad linksboven weggehaald om de plant zelf meer licht te geven. Hij moet omhoog! Maar groeit zo langzaam, zucht. Ik vind hem wel mooi, daar niet van maar hij mag nu eindelijk wel eens het lelukke filter afschermen.

Lotus terug geknipt, best zonde 😬, hij zal denk ik wel snel weer de hoogte in gaan. Volgende keer wat minder enthousiast met de schaar aan de gang :LOL:

De Echinodorus uruguayensis (rechts), nieuwe bladeren te licht van kleur. Zouden de kleibolletjes dan nu al uitgewerkt zijn? Bolletjes erbij gestoken.

Linkerkant gaat binnenkort op de schop. Alternanthera eruit en Hydrocleys nymphoides erin. Probeer tegelijk Aponogeton madagascariensis. Beiden gewoon uitproberen en zien wat wint in mijn ogen. Hydrocleys kan snel licht wegnemen en woekert dus of dat een gelukkig huwelijk wordt?

Andere drijver, Limnobium laevigatum wilde niet echt, eruit gehaald. Komt om te proberen Hygroryza arista voor in de plaats.

Ook dit is misschien met de Madagascar gaasplant niet zo’n beste combinatie, we gaan zien wat het gaat worden.

Als ik dan toch ga bestellen dan maar alle drie de plantjes tegelijk, want de verzendkosten wil ik niet 3 keer betalen.
 
Staat er om te zien mooi bij en het is even kijken welke planten goed aanslaan denk ik.
 
De beloofde na-foto.

Bekijk bijlage 349295

Mijn gebruikelijke zelf kritiek 😁

Drijvend kersenblad linksboven weggehaald om de plant zelf meer licht te geven. Hij moet omhoog! Maar groeit zo langzaam, zucht. Ik vind hem wel mooi, daar niet van maar hij mag nu eindelijk wel eens het lelukke filter afschermen.

Lotus terug geknipt, best zonde 😬, hij zal denk ik wel snel weer de hoogte in gaan. Volgende keer wat minder enthousiast met de schaar aan de gang :LOL:

De Echinodorus uruguayensis (rechts), nieuwe bladeren te licht van kleur. Zouden de kleibolletjes dan nu al uitgewerkt zijn? Bolletjes erbij gestoken.

Linkerkant gaat binnenkort op de schop. Alternanthera eruit en Hydrocleys nymphoides erin. Probeer tegelijk Aponogeton madagascariensis. Beiden gewoon uitproberen en zien wat wint in mijn ogen. Hydrocleys kan snel licht wegnemen en woekert dus of dat een gelukkig huwelijk wordt?

Andere drijver, Limnobium laevigatum wilde niet echt, eruit gehaald. Komt om te proberen Hygroryza arista voor in de plaats.

Ook dit is misschien met de Madagascar gaasplant niet zo’n beste combinatie, we gaan zien wat het gaat worden.

Als ik dan toch ga bestellen dan maar alle drie de plantjes tegelijk, want de verzendkosten wil ik niet 3 keer betalen.
Een plaatje !
 
I’m just a jealous Guy zong Brian Ferry eens….. geloof dat ik dat ook kan zeggen als ik dit onderwater landschap zie
 
Wat een mooi en goed uitziende bak,
ook je plantjes zien er prachtig uit,
wou dat ik mijn (toekomstige) bak ook zo mooi kon maken/krijgen.
Maar dat is ervaring he,en die heb jij duidelijk wel (y)
 

Terug
Bovenaan