Wat is er nieuw

gaat dit overkill zijn of niet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
F

fishkeeper

Guest
Ik zit met de gedachte na een paar tegenslagen met mijn jbl e901 ( paar keer lek gegaan heb nu wel een nieuwe kop gekregen)om een eheim ecco pro 300 bij te plaatsen. Weet nog niet of ik ze samen op dezelfde leidingen of apart ga laten draaien.

Ben dan ook van plan om een externe co2 reactor (zelfbouw of am1000) te plaatsen er zit ook een hydor externe verwarming en een eheim uvc op de leiding

Mijn bak is een rio180 voor de moment werk ik met een spraybar op de zijkant

Nu is mijn vraag gaat dit gaan en hoe doe ik het het beste want persoonlijk denk ik dat het moet gaan want heb al op het forum rio180's zien paceren met zwaardere of ook 2 externe filters
Maar graag had ik jullie mening gehoord
 
Dus je wilt 2 filters laten draaien? Dit kan opzich wel, maar dan moet je wel vissen hebben die van een beetje stroming houden. Ik heb ook een Rio180 en heb hier een JBL 1500 op draaien (1500 liter per uur netto), dit gaat ook prima.
 
Ik pseudomugil furcatussen en het zijn toch hevige zwemmers
Maar hoe zou jij het aansluiten apart of te samen
 
Is verstandiger om ze apart van elkaar te laten draaien.
 
Dan dacht ik op mijn e901 een externe CO2 reactor en de verwarming en de uvc lamp aan te sluiten
En de eheim een beetje als hoofd filter te gebruiken
Of denken jullie dat dat niet aante raden is
Want mijn bak is de bedoeling een soort van Hollandse bak te maken
 
Ik heb geen verstand van reactors en uvc lampen dus kan het je niet zeggen verder.
 
hopelijk is er dan iemand die er verstand van heeft om mij nog meer tips te geven

niet slecht bedoelt even terzijde
 
Zijn er nog mensen die even hen tips willen geven
 
Heb op een 180L ook een eheim ecco pro 300, met een sera reactor.
Zou er zelf niets meer op aansluiten, nu is de stroming adequaat.

ipv nog een filter kan je misschien een pompje in het aquarium doen en daar alles op aansluiten.
 
Ik zou eigenlijk zo min mogelijk techniek in de bak hebben
 
fishkeeper zei:
Ik zou eigenlijk zo min mogelijk techniek in de bak hebben
Begrijpelijk...

echter:
fishkeeper zei:
(...) een eheim ecco pro 300 bij te plaatsem
backplay zei:
ipv nog een filter kan je misschien een pompje in het aquarium doen en daar alles op aansluiten.
Je eigen idee zou extra techniek in de bak betekenen, het alternatief dat backplay schetst net zo goed. Wat is dat het probleem van zijn (?) alternatief? Een pompje in de bak of een in- en uitstroom lijkt me geen wereldschokkend verschil maken namelijk. Dat soort techniek is ook best wat weg te werken met beplanting [en daar heb je met een hollandse bak een lading van ;-)].

Just a thought...

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan