Gaatjes in planten


haha jup een S.0. ! Tenzij je, je cijfer voor bio nog op moet krikken dan telt hij zwaarder;)
 
Fosfaat kan prima zo hoor. Bij zoetwater is de verhouding minder belangrijk zolang je maar voldoende voeding in je bak hebt zitten. Ik voeg met de EI wekelijks al 2 mg fosfaat toe en heb dan rond de 3-4 mg.
 
Fosfaat kan prima zo hoor. Bij zoetwater is de verhouding minder belangrijk zolang je maar voldoende voeding in je bak hebt zitten. Ik voeg met de EI wekelijks al 2 mg fosfaat toe en heb dan rond de 3-4 mg.
Oooooh, ik dacht dat het erg was, want in het boekje stond dat onder de 1 goed was.;)
 
Alex bedoeld je no3 tot 20mg verhogen zodat het 1:10 is. Maar op zich is dat niet nodig zolang je geen tekorten hebt. De RR is in dat opzicht al wat achterhaald:)
 
Dat waag ik te betwijfelen John,maar dat is een andere discussie.Als Ruben zich er beter bij voelt dan idd nitraat opvoeren.
 
Ik haal hier de info weg (zie link) en heb het al van meer kanten vernomen. Op zich vindt ik het minder interessant want zolang je voldoende doseert krijg je geen algen ook al is de verhouding geen 1:10. Ik merk dat tenminste in beide EI bakken. De nitraat gaat hier harder dan de fosfaat en dan heb ik lang geen verhouding meer van 1:10 maar toch geen algen;). Vandaar dat je beter kunt stellen dat je geen algen krijgt zolang je voldoende voeding ter beschikking hebt.

http://www.aquascaping-blog.com/157/redfield-ratio
 
Dat zal wel en ik heb je bakken gezien,die staan er prachtig bij.Maar voor mij is EI geen aquarium houden,naast planten houden we ook vissen.Je gaf zelf als eens aan geen dwergcicliden te kunnen houden ivm EI.Maar dat is mijn mening.
 
Daar heb je gelijk in Alex. Het is inderdaad kijken wat wel goed bij de EI past en gelukkig hebben verreweg de meeste vissen daar geen moeite mee. Je zou altijd kunnen overwegen om de hoeveelheid te halveren als je weet dat je bak daar voldoende aan heeft. Kleine aanpassingen kun je zelf natuurlijk invullen;).
 

Terug
Bovenaan