Gaatjes spraybar licht naar beneden


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,969
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Beste mensen.

Ik weet niet goed wat te denken.. Zet ik de gaatjes(buis) licht naar beneden dan zwemmen, hangen de vissen bovenin. Een vis gedraagt zich ook verkeerd. Buiteld, draait om zijn as. Vertrouw het niet.

Wat kan het zijn dat er bij mij fout gaat? Ik heb de spraybar al wat omhoog gedaan, gaatjes recht, uiteinde geeft een rimpeling van het oppervlak wat er eerst niet is.
 
Ik weet dat je al eerder ellende met de co2 hebt gehad en wat voor kleur heeft de dropchecker?
 
IMG20221012205258.jpg
 
Die lijkt behoorlijk geel André. Op hoeveel bellen zit je nu dan?
 
Geen idee omdat het snel gaat. Ik richt me op de dropchecker. Maar is dus niet goed.

Zal het minder instellen en een grote waterwissel doen.
 
:eek:

Duim op een goede afloop!
 
Ja die is echt geel Andre en dat betekent teveel co2. Het is even een uitgave maar een controller werkt dan denk ik veel veiliger.
 
Ik zet er dadelijk ook een luchtpompje op. Wel ff zoeken.
Laat het water maar lekker de bak in kletteren, evt. de stand van het water verlagen. Kan ook geen kwaad.
 
Eerst weer wat sparen. Recent al een bestelling gedaan voor mezelf. Eerst maar eens zorgen voor een betere instelling van CO2 en met de nieuwe atomizer zal ik imo nog beter hierop moeten letten.

CO2 lost echt stukken beter op met de atomizer pro van Planted box.
 
Gelukkig heb ik de jacuzzi gevonden in een Action bakje. Gelukkig dat ik het nagevraagd heb. :thumbs:
 
Ik denk dat water met co2 ook sneller zakt dan het water met o2 beetje mosterd na de maaltijd maar misschien dat dat mee kan helpen mocht je weer zo iets hebben en waterwisselt. Misschien dat je het water zo laag mogelijk hebt afgevoerd. Weet niet zo goed of dat ook enige verschil maakt maar you never know :S
 
Don, het is niet nodig om iets ingewikkelder te maken. Adequate maatregelen zijn dan beter. 👍
 
Dat is een prachtige bodem om er een levend onderwater schilderij mee te maken.
 
Don, het is niet nodig om iets ingewikkelder te maken. Adequate maatregelen zijn dan beter. 👍
Jaa ik denk ook niet dat het verschil heel groot zal zijn 😊
 

Terug
Bovenaan