Wat is er nieuw

Galaxy Rasbora ziek en sterven

Walterb

Member
Lid geworden
11 april 2020
Leeftijd
47
Hi,

Ik ben sinds februari begonnen met een aquarium en ondanks wat kleine algen problemen gaat het verder prima. Garnalen doen het goed, Otocinclus affinis (4 stuks) doen het goed.
De Galaxy Rasborra niet. Ik heb er 9 gekocht en elke maand gaat er wel een dood. Soms mis ik er opeens een, dan hebben de garnalen hem in de nacht al opgeruimd, soms zwemmen ze een tijd doeloes rond, of hangen op hun zijn.

Nu weer een geval: https://www.dropbox.com/s/dcaaoivureonyno/IMG_4657.MOV?dl=0

Wat zou er aan de hand zijn en wat kan ik doen?

Ik heb de vis voor nu apart gezet in een ander bakje.

Alvast dank!

hoe groot is je aquarium
temp
waterwaarden
wat is het totale visbestand?
foto van je aquarium zelf?

vis ziet er mooi uit, maar lijkt inderdaad op sterven na dood.
geen duidelijke tekens van schimmel, vinrot of stip

1610383377803.png

Dank voor jullie snelle reacties!
De waterwaarden zijn goed (strip test).
Ik doe welke week een waterwissel van 40/50%

het is een 60P ILA (60*40*40)
de temperatuur is tussen 22.5 C
Er zitten 4 Otocinclus affinis en 8 gouden tetra's.

Bijlagen

• 1610382908455.png
    1610382908455.png
    76.4 KB · Weergaven: 108
Ik vermoed ook een zwemblaasprobleem, maar of t nu door een infectie, dieet of watertemperatuur komt is lastig te zeggen. Wat voer je ze precies?
Ik heb ze zelf ook ooit gehad - ging heel lang goed en toen in ene ging de een na de ander.

Het ging vanavond helaas nog sneller slechter en de vis lag stil op z'n zei en schokte nog een beetje. Dat was het moment dat ik dacht dit is zinloos lijden. 🙁

Direct een waterwissel gedaan en de monte carlo schoongemaakt.

Dank voor alle feedback!

1610396673424.png

Het zijn vrijwel altijd wildvangvisjes en dus niet gewend aan plantenvoeding zoals co2, kan best zijn dat dat de oorzaak is want co2 hoort niet in een aquarium en is een kunstmatig toegevoegd stofje

Dit is het menu van de bak. Het meest geef ik de rechter twee en af en toe vriesvoer. (of spaghetti sliertje)

1610397053617.png

Spaghetti si slecht voor vissen omdat het veel teveel zetmeel bevat, kan ook zijn dat dat d eoorzaak is, ik zou starten met stoppen van spaghetti voeren en dan een maandje aankijken, heb je dan nog steeds doden een maandje geen co2 en dat aankijken, maar niet alles tegelijk want dan weet je nog steeds niks

Wat is het formaat van het granulaat. Mijn ervaring is dat ze geen grote korrels kunnen hebben.

Ik vind de kleur van je dropchecker een aparte kleur hebben.

@Steef34 Hi, deze foto is na de waterwissel gemaakt in de avond. CO2 staat al een tijd uit dan zodat de kleur weer blauw is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan