Galaxy Rasbora


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hi allemaal,

Ik heb een Galaxy Rasbora kweek opgezet. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het mislukt. Het ging eigenlijk al mis bij het vinden van de eitjes. Ik heb hier een andere manier voor gezocht en dit werkt erg goed. Het resultaat tussen de 30 en 50 speldenknopjes. Het lastigste gedeelte is ze aan het eten krijgen. Ik gebruik nu fry poeder, omdat ze zelfs voor net uitgekomen artemia te klein zijn. Mijn vraag is hoelang duurt het ongeveer voordat ik ze artemia kan geven?
 
Ik kan je vraag niet beantwoorden maar je hebt ook Liquifry wat vloeibaar is en wellicht makkelijker is.
 
probeer is azijnaaltjes en spirulina poeder (eerst oplossen in water, voertabletje voor corydoras fijmalen en oplossen werkt ook wel) en maar hele kleine beetjes. hier had ik ze als ze nog zo klein waren in kleine bakjes en ververste dagelijks 2/3 water. Voordat ze artemia eten ben je al heel wat weekjes verder
 
Ik kan je vraag niet beantwoorden maar je hebt ook Liquifry wat vloeibaar is en wellicht makkelijker is.
probeer is azijnaaltjes en spirulina poeder (eerst oplossen in water, voertabletje voor corydoras fijmalen en oplossen werkt ook wel) en maar hele kleine beetjes. hier had ik ze als ze nog zo klein waren in kleine bakjes en ververste dagelijks 2/3 water. Voordat ze artemia eten ben je al heel wat weekjes verder
Ik heb wel het idee dat ze het fry poeder eten. Ik kan een soort van zien dat de buikjes vol zitten. Het oplossen van een Spirulina tablet is wel een goede inderdaad. Ik heb ook dierlijke tabletten zou dit ook kunnen? Ik weet niet of Liquifry goed werkt ik ben er niet zo bekend mee..
 
als je gevulde buikjes ziet is het goed. Dierlijke tabletten werken ook goed zolang je er eerst poeder van kunt maken.
 
Ik heb hier een kweek zitten op Sera Micron, in het begin geen levend voer gegeven. Je hoeft pas te voeren als ze beginnen te zwemmen.
 
Ik kweek aan de lopende band de Galaxy Rasbora's en koop er geen speciaal voer voor.
Ik heb een elektrische koffiemaler die normaal gesproken voor koffiebonen gebruikt word.
Die stop ik vol met div. vlokvoer en dat vermaal ik tot poeder.
Dat gaat in een afsluitbaar potje (vocht en voer is niet fijn) en voer dat door een penceeltje in het potje te doen en dar aan de rand van het aquarium af te slaan.
Ik gebruik dit ook voor de Regenboogvis kweek.
Ze groeien er goed op :)
 

Terug
Bovenaan