Gamer kletshoek 2.0

Discussie in 'Babbelbox' gestart door JurgenD, 2 sep 2015.

View Users: View Users
  1. JurgenD

JurgenD

Lid geworden:
    31 aug 2015
    Hier kan er gekeuveld worden over Games en alles wat er rond hangt.
    Echter, dit is geen discussietopic.

Laten we het netjes houden en onze ervaringen delen over een leuke hobby.

2. Mascha&Ivo

Mascha&Ivo

Lid geworden:
    16 aug 2012
    Telt sudoku op de smartphone ook? :D :D

3. TS
    TS
    JurgenD

JurgenD

Lid geworden:
    31 aug 2015
    Jawel, ook dat valt onder games.
    Velen denken bij games aan software die lijkt op een oorlogssimulatie. Echter is dit slechts een heel klein deel van wat er bestaat. :)

Al speel ik zelf toch liever in virtuele spelwerelden zoals de moderne spellen.

4. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Waarom niet :) Spelletje is een spelletje.

5. q&q

q&q

Lid geworden:
    22 mei 2011
    Ohww ok...

Hahaha dan game ik ook..lol

Nee kasteeltje bouwen niet.

6. Rikkert

Rikkert

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Ik speel(de) vooral racegames. NfS, Gran Tourismo, Driver, GTA e.d.

7. de marte

de marte

Lid geworden:
    24 aug 2013
    Ik ook. 2 dagen en dan was ik het beu haha. Heb toch en nog steeds het meeste rpg gespeeld

8. lbakker

lbakker

Lid geworden:
    30 jun 2014
    ik speel zo af en toe mee met m'n zoontje op de Xbox en dan vooral verschillende race spellen en skylanders.

En elke maand een avond op de ouderwetse manier Risk spellen met een aantal vrienden.

9. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Strategy kan me het langst vermaken, maar RPG blijf ik altijd proberen. Meestal na een paar uur en de zoveelste "Haal dit" of "Ik ben mijn geit kwijt" (Dragon Age Inquisition) heb ik het meestal wel gezien. Ik hoop dat er nog eens een optie: "Zoek het maar lekker uit, ga zelf maar zoeken" komt :deal: . Uitzondering hierop waren (zijn, hoop ik) de TES series en de Fallout series.

10. de marte

de marte

Lid geworden:
    24 aug 2013
    Die ik dus speel haha

11. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Dus jij zoekt graag geiten :D Heb je daar tijd voor dan, als je de wereld moet redden :deal:

12. de marte

de marte

Lid geworden:
    24 aug 2013
    Nope. Fall out en tes. Iemand een blinkende bijl in zijn schedel planten is ook mensen helpen :)

13. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008
    Heb nog de oude Texas instruments, Ti 99. met spellen. Packman. Tombstone. enz. 2 laden vol.

14. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Ja, en het helpt tegen de frustratie en ergernissen die je in het dagelijks leven op doet ;)
    Ik ben voorstander van de kruisboog trouwens

15. de marte

de marte

Lid geworden:
    24 aug 2013
    Ik maak het graag persoonlijk :)

16. Rikkert

Rikkert

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Oh ja, ik heb ook nog een periode heel veel Red Alert: C & C gespeeld.

17. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
  18. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Dat was echt geweldig. Die Tesla's had ik enorme lol mee.

19. TS
    TS
    JurgenD

JurgenD

Lid geworden:
    31 aug 2015
    Zelf hou ik me op dit moment vooral bezig met ark:evolution evolved, Mad max en cities skylines.

20. kaylee_D

kaylee_D

Lid geworden:
    31 jan 2014
    Geef mij in Skyrim maar bogen en zwaarden. Verder gebruik ik echt een stapel mods, o.a. graphical mods. Helaas kan ik skyrim op dit moment niet spelen :( Was net een new game begonnen, en dan kan ik niet verder :(

21. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Eerst twee staan op mijn lijstje voor als het weer wat rustiger wordt hier en Cities Skylines was ik echt lyrisch over. Wat de laatst Simcity had moeten zijn :)

Savegame bloat? Ik gebruik Mod Organizer, als je daarmee leert werken samen met TESVEdit en Wrye Bash gaat het een stuk beter. Of zeg ik nu iets dat je al weet.

22. kaylee_D

kaylee_D

Lid geworden:
    31 jan 2014
    Ik gebruik altijd TESVEdit en Wrye Bash ;) en was een new game begonnen, aangezien ik al een tijdje skyrim niet meer had gespeeld en dat "en dan kan ik niet verder" bedoel ik vanwege m'n pols kan ik niet verder, ook al wil ik dat wel graag.

23. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Verkeerd begrepen dus, sorry ;) Hoop dat het snel beter gaat.

24. kaylee_D

kaylee_D

Lid geworden:
    31 jan 2014
    Ik hoop het ook, maar weet het niet. Heb sinds vrijdag alleen maar facebook spelletjes gespeeld, omdat dat met 1 hand kan. De rest lukt niet.

25. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Het is natuurlijk al een heel oud spel maar PacMan vond ik ook super. Die speel ik nog weleens op de Smartphone tegenwoordig.
    Ja dat soort games kun je niet vergelijken met de huidige generatie.

26. Herbstnebel

Herbstnebel

Lid geworden:
    26 jan 2015
    Ik speel al sinds 2011 World of Tanks, een spel dat je gratis kan spelen. Ingame zijn er dingen die je alleen kan kopen met echt geld zoals bepaald types van tanks die je meer credits opleveren in het spel maar daarin is je keuze geheel vrij.

World of Tanks 9.10 update

Het spel speel ik vooral in clanverband zonder enige verplichtingen met enkel Vlaamse en Nederlandse spelers. Als jullie interesse hebben kom maar gerust eens piepen :)

27. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Dat is iets wat ik wel jammer vind aan veel games die je ook op de foon gratis kan spelen. Soms moet je wachten voor je verder kunt of je moet munten of wat dan ook kopen.
    Natuurlijk is dat de opzet van de bedenkers maar het verpest wel op zo n moment het plezier.
    Coin mania is hier ook een voorbeeld van. Maar goed de game is dan verder wel gratis natuurlijk.

28. Herbstnebel

Herbstnebel

Lid geworden:
    26 jan 2015
    In WoT valt dat mee. Je kan enkel premium tanks met echt geld kopen maar die tanks zijn pers� niet beter dan tanks die je koopt met ingame geld dat je verdient.
    Na elke battle krijg je silver credits naargelang je goed of slecht hebt gespeeld. Met die credits kan je de meeste tanks kopen en uitbouwen.
    Het voordeel van een premiumtank is dat je er meer credits mee verdient per battle dan met een gewone tank zodat je sneller nieuwe duurdere tanks kan kopen.
    Je kan ook een premium account kopen voor ��n dag, een week, een maand of langer. Met je premium account verdien je per battle 50% meer credits dan met een standaard account.
    Het hangt gewoon van jezelf af of je het geduld hebt om met standaard account te spelen of niet :)

29. Herbstnebel

Herbstnebel

Lid geworden:
    26 jan 2015
    Kijk op onderstaande screenshot zie je dat ik met standaard account speel en hoeveel ik verdien, daarnaast zie je hoeveel ik zou verdiend hebben met een premium account.

Een combinatie van premiumtank en premiumaccount tikt goed aan :)

30. MelissaDylan

MelissaDylan

Lid geworden:
    30 mei 2013
    Mijn vriend Dylan heeft zijn eigen Game-kamer... Mancave... Breedbeeld tv en twee luie stoelen. Dus als ik hem zoek vind ik hem vaak wel daar. Hij wil uiteindelijk ook een grote piranha bak op die kamer. Maar ik denk zelf dat die piranha's dat geflits van de tv niet zo prettig vinden haha.

Hij heeft een PS sppeelt voornamelijk battlefield, assasins creed, GTA etc.

Ik zelf kijk veel netflix op de xbox en speel af en toe Call of duty. Er staat ook een wii, maar die gebruiken we eigenlijk alleen met visite. Naja en af en toe speel ik nog sims ook :p

31. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    De kans is groot dat de vissen dat niet echt waarderen in een kleine ruimte.

Weet iemand hier toevallig nu Netflix wordt genoemd hoeveel aan data een film kijken kost??
    We hebben Tele 2 en wel onbeperkt internet maar volgens de fait use policy. Vandaar dat ik mij afvraag hoe het met het dataverbruik zit bij films kijken.

32. Dennis_89

Dennis_89

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Dat streamen hoort er gewoon bij tegenwoordig, als ze daarover gaan zeuren dan mag je je hockeystick weer tevoorschijn gaan halen. Maar uit mijn hoofd zal een aflevering van een serie zo'n 300Mb zijn, afhankelijk van welke kwaliteit je streamt. Een film zo rond de gig.

Overigens nog nooit gehoord dat een bedrijf kritiek heeft op dataverbuik i.v.m Netflix. Denk dat je wel heel bizar moet gaan doen willen ze zich beroepen op hun Fair use policy. Anders gewoon een belletje?

33. immixronnie

immixronnie

Lid geworden:
    1 jan 2010
    @ John met fair policy overschrijden bedoelen ze meer de mensen die 24/7 films downloaden en dan op meerdere apparaten tegelijk. als jij gewoon een film streamt is er niets aan de hand hoor...
    Dennis 89 ik denk dat ze wel zwaarder zijn want het is wel een vrij hoge kwaliteit bij netflix toch..maar nog steeds geen probleem zoals jij ook al aangaf.

34. TS
    TS
    JurgenD

JurgenD

Lid geworden:
    31 aug 2015
    Netflix is 3,5gb per uur in 1080p.

35. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ok dat is duidelijk. Nu verbruiken we gemiddeld zo n 25Gb met internetten maar als je dagelijks dan 1 film kijkt die zo n 3,5 Gb neemt dan zal dat behoorlijk stijgen. Maar goed dat moet dus geen probleem zijn :)