Wat is er nieuw

GarField aka Marc

GarField

New member
Lid geworden
1 oktober 2024
Berichten
2
Leeftijd
55
Hallo Allemaal.
Ik zal me even kort voorstellen. Ik heb me hier aangemeld omdat ik nog van de oude stempel ben en ik een forum stukken fijner vind dan al die faceboekgroepen waar je niks op onderwerp kan lezen of terug vinden.

Ik ben Marc. 55 jaren jong. Ik heb veel ervaring met reptielen maar in het bijzonder slangen en vogelspinnen.

In mijn jongere jeugd jaren had mijn opa en mijn oom een gigantisch mooi aquarium. Heel lang met van die grote maanvissen erin. Mijn opa had een meer gezelschaps aquarium. Altijd erg mooi gevonden maar nooit 'geleerd' hoe dit moet. Alleen kijken en ontspannen.

20 jaar terug heb ik voor het eerst zelf een aquarium genomen. Met 0,0 ervaring ben ik naar een winkel gestapt en die hebben me alles verkocht wat ik nodig had incl. vissen ???
Het was een Juwel van 80cm breed met onderkast. Omdat toen nog weinig internet was ging ik uit van hun advies.
Long story short .... mislukt avontuur en dan vooral de planten. Ik kreeg ze niet groeiend of zelfs groen 🙂. De vissen ging nog wel, maar de planten gingen niet.
Na een jaar de boel verkocht want het was niet leuk. Kale bak met vissen is niet wat ik in gedachten had. Misschien had ik toen wat meer research moeten doen.
5 jaar terug heb ik een nano bakje gekocht. Ik denk 15x15x15. Hier had ik op advies kleine enderguppen in gedaan. Op zich ging het redelijk maar o jee wat kreeg ik veel guppen. Ik kon ze aan de straatstenen niet meer kwijt.
IPV wat anders erin doen heb ik alle dieren maar weg gedaan. Er zit nu een Six Eyed Sand Spider in (Sicarius thomisoides). Dat is een spin die een gat graaft, erin gaat liggen en dan zand over hemzelf gooit. Ofwel ik zie alleen een zandbak 😀.

Paar weken terug ben ik gaan verdiepen in garnalen. Ik wil toch weer een aquarium. Maar dan geen mini bakje, maar ook geen 120cm groot aquarium.
Maar leuk klein, planten erin, wat slakjes en garnalen.
Op het moment heb ik een SuperFish Caper 60 draaien (50x35x35). Hij is nu een week aan het draaien dus het duurt nog wel even voordat ik leven in kan.

Ik zal straks even kijken of er een soort van blog sectie is waar ik alles kan post en waar jullie advies en tips en tricks kunnen geven.

Als er vragen zijn roep maar. De naam GarField komt van de strip kat GarFied. We are the same. I hate mondays. Ik heb overgewicht. Altijd ruzie met de weegschaal. Ik hou van Pizza en Lasagna. Ik heb thuis 3 rode katten (1 poes 2 katers). En uiteraard diverse slangen en vogelspinnen.
 
Welkom Garfield, sympathieke naam!
Er zijn verschillende afdelingen waar je een topic kunt openen en dan krijg je wel het een en ander aan advies. En je kunt gebruik maken ven de zoekfunctie, maar dat kan weleens een heleboel opleveren waar je in jouw situatie net niet of net wel iets aan hebt.
Kortom we zien je vragen wel verschijnen!
 
Welkom op het AF.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan