Wat is er nieuw

Garnaal zwanger!!! Blue velvet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter xninaipskamp
  • Startdatum Startdatum
X

xninaipskamp

Guest
Hallo allemaal!
Ik ben nina! Heb sinds 3 maanden weer een aquarium! Ben begonnen met een bakje van 8 liter met endlers en guppen. Ook heb ik 5 garnaaltjes.
Nu heb ik een bak van 54 Liter! Ga bikinibroek van spongebob namaken! Geweldig!!!!

Ik heb nu een klein vraagje aan jullie allemaal!
Gister heb ik een nieuwe blue velvet garnaal gekregen! Alleen nu zag ík vanochtend allemaal balletjes onder haar hangen. Is ze zwanger??? Zoja, wat kan ik nu doen voor haar? Er zitten endlers in, dwergguppen, en coral platys. (alle vissen zijn mannen)

Heeft ze meer plekken nodig . Moet ik haar alleen zetten? Wat moet en kan ik doen voor haar!!! Het liefst wil ik gewoon levende babys!!!

heb fotos bijgevoegd van de bak en de garnaal!

Liefs nina

Bijlagen

• 66DAF21E-F05D-4E04-BE8F-89F76D2B2B5E.jpeg
    66DAF21E-F05D-4E04-BE8F-89F76D2B2B5E.jpeg
    43.3 KB · Weergaven: 525
  • 4891A79F-8471-4F68-97B8-5F94B328814F.jpeg
    4891A79F-8471-4F68-97B8-5F94B328814F.jpeg
    170.9 KB · Weergaven: 1,495
Ja die draagt eitjes en dat duurt gemiddeld 4 weken. Ik zou voor die tijd wat extra planten kopen en bv een stukje hout waar wat mos op kan want daar schuilen de kleintjes graag tussen. Ik zou haar niet uit de bak halen ivm stress.

Okee! Super! Ik weet niet wat de comby is! Geel of rood? Worden de babys gewoon blauw? Of hoe zit dit? Doen de mannetjes garnalen niks met de kleintjes? En de coral platys en andere vissen? Kan dit geen kwaad????? en hoe zit t als ze eruit zijn? Eten ze mee met het voer? Blijft de vrouw bevrucht worden? Of houd dit een keer op?

De jongen worden kleurloos geboren vaak en de mannetjes doen ze niks maar de vissen zien ze wel als een prooi. Vaak duurt het niet erg lang voordat een vrouwtje weer eitjes draagt bij de Neocaridina s. Ze zullen wel wat voer vinden wat in de bak achterblijft en vaak is bijvoeren niet nodig. Voor de volwassen garnalen kun je wel apart garnalenvoer kopen.

Okee, dus als ik meer planten zou kopen, waterpest. En een stronk hout. Heb ik meer kans ze overleven? wat voor kleur zouden ze kunnen krijgen? Ik kan 4/5 van die waterpest kopen. Helpt dat ? @jessicapilon

De jongen zullen graag in wat mos gaan kruipen wat ook als bescherming dient en dat kun je op een stukje hout binden. Waterpest kun je ook gerust in de bak nemen want garnalen zitten op alle planten.
Zet de nieuwe planten eerst 5 dagen te weken in een emmer ivm slakkengif en ververs dat dagelijks. Welke kleur ze gaan krijgen is nu niet te zeggen want dat heeft met de genen te maken.

[SUP]Weet je zeker dat dat blue velvet is? Ziet er niet echt blauw uit. [/SUP]

Jaa! Hij is heel donker van kleur! Zaten lichte en donkere in de bak en me vriend heeft de donkere gekozen. Met een lamp is hij wel blauw! Hij is heel donker dus snap de verwarring!

oke, ik ga morgen de coral platys terug brengen aangezien ze enorm achter mijn garnalen aan zitten en aan gezien er een eitjes draagt ik dit niet wil. Vind het erg zielig. Ook zitten mijn guppen achter de coral platys aan. Ook dit is zielig voor t beestje

Ik zie nu niet dat de guppen achter de garnalen aan zitten. Nooit gezien... Dus kan ik er dan vanuit gaan dat de baby’s goed zullen overleven?

Ik koop morgen wat extra verstop plekken!

Nog meer tips?????

Ze gaat nu steeds omhoog, en draait ze rondjes. Salto achtig? Betekent dat iets?

Ik heb een blue velvet garnaal zwanger. Ze is war verkleurd naar oranje maar dat schijnt normaal te zijn tijdens zwangerschap.

Alleen ze draait nu alleen maar rondjes. Morgen komen er verstopplekken voor haar in zoals mos enzo. Maar wat betekent het rondjes draaien?
Ze zit niet even rustig stil...
Ze is als het goed is sinds gisteren bevrucht
moet ik
me zorgen maken??? Zie het bijgevoegde filmpje

Bijlagen

• 29BCD7D6-EAAB-415A-9D04-E64C2079606D.jpeg
    29BCD7D6-EAAB-415A-9D04-E64C2079606D.jpeg
    142.6 KB · Weergaven: 842
  • IMG_7455.MOV
    8.6 MB
Op het filmpje zie ik de guppen er achteraan jagen en inderdaad niet enorm veel schuilmogelijkheden. Waarschijnlijk voelt de garnaal zich opgejaagd. Hoeveel garnalen heb je in het aquarium zitten?

Zijn je waterwaarden goed?

Hallo allemaal!
Ik ben nina! Heb sinds 3 maanden weer een aquarium! Ben begonnen met een bakje van 8 liter met endlers en guppen. Ook heb ik 5 garnaaltjes.
Nu heb ik een bak van 54 Liter! Ga bikinibroek van spongebob namaken! Geweldig!!!!

Ik heb nu een klein vraagje aan jullie allemaal!
Gister heb ik een nieuwe blue velvet garnaal gekregen! Alleen nu zag ík vanochtend allemaal balletjes onder haar hangen. Is ze zwanger??? Zoja, wat kan ik nu doen voor haar? Er zitten endlers in, dwergguppen, en coral platys. (alle vissen zijn mannen)

Heeft ze meer plekken nodig . Moet ik haar alleen zetten? Wat moet en kan ik doen voor haar!!! Het liefst wil ik gewoon levende babys!!!

heb fotos bijgevoegd van de bak en de garnaal!

Liefs nina
Hoi Nina, wat leuk dat je weer een aquarium hebt, welkom terug in de hobby! :petjeaf:
De balletjes onder de garnaal zijn inderdaad een teken van zwangerschap. Je vraagt je af wat je nu kunt doen? Goed voor haar zorgen en door alles zo optimaal mogelijk te krijgen voor de garnalen. Op die manier is de kans op een succesvolle zwangerschap, geboorte en het opgroeien het grootste. Denk hierbij aan de juiste waterwaardes, veel beschutting, goed voedsel en af en toe een water wissel. Voor de vissen in je bak geldt dat alles dat in de bek past dat eten ze. Dus baby garnalen kunnen weggesnoept worden door de vissen. Als je dit een beetje wilt voorkomen zonder alle vissen weg te doen is het heel sterk aan te raden om veel meer beplanting aan te brengen in je aquarium. Zoals John ook aangeeft is wat hout met mos een erg goed idee. Maar het toevoegen van flink wat extra planten is in het algemeen sterk aan te raden als je de garnalen een veilig thuis wilt bieden.

"Okee, dus als ik meer planten zou kopen, waterpest. En een stronk hout. Heb ik meer kans ze overleven?..."
Ja dat klopt zeker. :petjeaf:

"...wat voor kleur zouden ze kunnen krijgen?..."
Als we niet weten wie de vader is wordt het lastig om daar een uitspraak over te doen. :juggle:

"...Ik kan 4/5 van die waterpest kopen. Helpt dat ?..."
Wat bedoel je met 4/5 van die waterpest kopen? En alle extra beplanting is in dit geval welkom dus ja dat helpt voor een beter resultaat zou ik denken.

"...Dus kan ik er dan vanuit gaan dat de baby’s goed zullen overleven?

Ik koop morgen wat extra verstop plekken!

Nog meer tips?????"
Er vanuit gaan dat de baby's het allemaal zullen overleven zou ik niet doen. Er vallen er altijd wel wat uit en er kan natuurlijk altijd iets gebeuren dat je niet voorzien had. Ik had zelf een tijdje geleden een bijzonder lage GH waarde in mijn bak en gaf mogelijk te veel CO2. Waarschijnlijk heeft dat mij veel garnalen gekost. Momenteel gaat het beter maar het was weer een leerschool.

Ze gaat nu steeds omhoog, en draait ze rondjes. Salto achtig? Betekent dat iets?
Ik denk dat ze even de energie kwijt moest en lekker de beentje strekt. :DD
Nee, ik heb geen idee wat dit kan zijn. Maar een actieve garnaal is over het algemeen een vrolijke garnaal.

Ik maakte me al zorgen waarom ze zo bewoog haha! Dit doet ze namelijk steeds! gister avond zat ze wel stil toen de lamp uit was.

Ik heb in totaal 5 garnalen. Neocardinaal, (geel 1) En 3 rode. En de blue velvet. Helaas kan ik niet zien welke de man is. Ze zijn allemaal grof gebouwd. Dus lijken allemaal op vrouwen.

Ik ga straks direct meer spullen halen. Vind het leuk maar dood eng. ( de guppen leken er achter aan te zitten maar toevallig gingen ze die kant op. Zodra het vrouwtje omhoog vliegt, gaan ze dr niet heen.

Hopen dat dit goed komt.........

Je moet ze eigenlijk met minimaal 10 houden en met verschillende Neocaridina s heb je kans op kruisen wat de kleur vaak niet ten goede komt.

@jessicapilon

Ja, maar wil dus niet vaker baby’s anders zit me hele bak straks vol haha. Maar kan alleen niet zien wie vrouwen en mannen zijn.

Nadat ik die blauwe erin heb is ze direct zwanger. Heb dit nog niet bij andere gezien. Betekent dit dat ik dan alleen mannen heb??

Bijlagen

• 95A20646-E51A-4890-B41E-930D625FB7A6.jpeg
    95A20646-E51A-4890-B41E-930D625FB7A6.jpeg
    176.1 KB · Weergaven: 252
  • 5E0E895A-1845-49D5-BA93-E4F515C520AD.jpeg
    5E0E895A-1845-49D5-BA93-E4F515C520AD.jpeg
    103.2 KB · Weergaven: 218
  • 77F8B85A-33D6-442A-9F43-E2A8F3130BC4.jpeg
    77F8B85A-33D6-442A-9F43-E2A8F3130BC4.jpeg
    58.5 KB · Weergaven: 223
  • A89C63AE-4B45-486A-BABF-203AF7243189.jpeg
    A89C63AE-4B45-486A-BABF-203AF7243189.jpeg
    59.3 KB · Weergaven: 183
Ja dat dacht ik ook! Maar de rest lijken mij vrouwen? Ze zijn wat groffer gebouwd....

De rode en de gele, zaten al voor 3 maanden bij elkaar. Hoe kan het dan zijn dat ik de rest nog niet zwanger heb?

Hoe kan het dan zijn dat ik de rest nog niet zwanger heb?
Dat weet je met garnalen bijna nooit, ze doen het als alle omstandigheden in orde zijn en als ze er aan toe zijn, ik heb eens een groep van 30 TB garnalen gehad welke niet wilde kweken, toen ik er nog maar een stuk of 15 had begonnen ze opeens en ik heb er nu ongeveer een 150/200, maar dat heeft toen bijna 10 maanden stil gelegen.

Dat weet je met garnalen bijna nooit, ze doen het als alle omstandigheden in orde zijn en als ze er aan toe zijn, ik heb eens een groep van 30 TB garnalen gehad welke niet wilde kweken, toen ik er nog maar een stuk of 15 had begonnen ze opeens en ik heb er nu ongeveer een 150/200, maar dat heeft toen bijna 10 maanden stil gelegen.
Wel is het vaak zo hoe meer hoe sneller ze kweken.

Ja ik ben meer een liever hebben van kijken en een gezond en gezellige bak. Het gaat me niet om het kweken. Of het geld. Ik wil gewoon graag gezonde beestjes...

Wel is het vaak zo hoe meer hoe sneller ze kweken.

Ik heb juist de ervaring dat bij veel/teveel het kweken juist wat minder wordt. Dat doen ze denk ik als ze aanvoelen dat ze met teveel zijn maar ja dat is een persoonlijke ervaring.

Ik heb juist de ervaring dat bij veel/teveel het kweken juist wat minder wordt. Dat doen ze denk ik als ze aanvoelen dat ze met teveel zijn maar ja dat is een persoonlijke ervaring.
Tuurlijk zit er een verschil tussen 5 of 500 garnalen hoe snel ze kweken. 5 zijn ze waarschijnlijk te angstig om aan kweken te denken.

Heb dit voor de garnalen gekocht!
En een plantje...

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    100.3 KB · Weergaven: 185
Zijn ook voor garnalen wel leuke dingen maar zelf zou ik een stukje hout nemen en dat bekleden met echt mos.

Tuurlijk zit er een verschil tussen 5 of 500 garnalen hoe snel ze kweken. 5 zijn ze waarschijnlijk te angstig om aan kweken te denken.

Klopt meer ook in een aparte nano met alleen dus de garnalen heb ik gemerkt dat ze minder kweken als het aantal flink toeneemt in de bak.

ik heb gister op de site gezet dat mijn garnaal zwanger was. Ik zag het pas vanaf gister. Heb net speciaal dingetjes voor haar gehaald. Nu zie ik dat ze geen eitjes meer heeft....

HELP!! Wat is er aan de hand

Bijlagen

• 46B81691-1223-40B3-A600-CBF52B2E65F1.jpeg
    46B81691-1223-40B3-A600-CBF52B2E65F1.jpeg
    39.8 KB · Weergaven: 174
Kom ik thuis.... Zijn haar eitjes weg!!!???

Hoe kan dit?!! wat is er nu gaande?

Bijlagen

• 4828D3E1-39C1-4534-ACB1-E200C3B40637.jpeg
    4828D3E1-39C1-4534-ACB1-E200C3B40637.jpeg
    39.8 KB · Weergaven: 206
Ik heb je post even met dit topic samengevoegd want anders wordt het onoverzichtelijk. Ja wat de oorzaak is dat is lastig te zeggen en dat kan stress zijn.
Weet je niet of ze al eitjes droeg want theoretisch kan ze de kleintjes los hebben gelaten maar goed dat kan alleen als ze al eitjes droeg.

Woensdag middag heb ik haar gekregen. Savonds heb ik een foto van haar gemaakt. Dat is deze. Waarschijnlijk was ze al zwanger want hierop zijn de eitjes ook te zien

Bijlagen

• 575F130B-4816-41DF-936F-271E0EE883F6.jpeg
    575F130B-4816-41DF-936F-271E0EE883F6.jpeg
    115 KB · Weergaven: 208
Dan bestaat de kans dat er nu kleintjes in de bak zitten maar de eerste dagen zul je die heel moeilijk kunnen vinden.

Ik weet t niet, heb iemand anders gesproken. Die zegt omdat ze ook een andere kleur heeft. Dat ze ze misschien door de stress losgelaten heeft. En ze zich niet prettig voelt...

Ja dat kan ook heel goed hoor. De echte oorzaak is lastig te achterhalen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan