Wat is er nieuw

Garnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum Startdatum
I

ijsbeervis

Guest
Misschien hebben jullie het door, maar hier zijn veel vragen. Ik heb al een tijdje een kleine bak, maar kijk er eigenlijk teweinig naar op. Daar gaan we nu verandering in brengen. Ik heb een nieuwe bak en nieuwe ideeën. Dus daar gaan we. Maar eerst is het belangrijk om te weten wat ik eigenlijk heb.
Dus vandaar, deze vragen. Ik weet al wat voor vissen ik heb, maar er zitten ook een stuk of wat garnalen in. Groot en klein, maar wel 1 soort. Dus welke soort garnaal is dit? Volgens mij is het een Japonica garnaal, klopt dat?
20170830_204154.jpg

Het lijkt er zeker wel op... Maar om zekerheid te krijgen zou je misschien een betere (grotere) foto kunnen uploaden?

De garnaal op de foto lijkt heel veel op een normale grote Japonica garnaal idd maar dan kunnen de kleinere garnalen niet van deze afstammen want nakweek van grote Japonica's kunnen in het begin enkel in water met een hoog zoutgehalte overleven.
Een foto van de andere garnalen zou mooi zijn om duidelijkheid te krijgen.

Die kweken inderdaad alleen in brakwater dus dat zou vreemd zijn zoals |John al aangeeft.

De kleinere zijn geen nakemelingen hoor. Gewoon nog niet volwassen. Ik heb ze in 2 keer gekocht. Ik zal proberen nog een foto te maken van de kleinere garnalen. Nu begrijp ik wel waarom ze zich maar niet voortplanten.... Kan ik ze bij wijze van spreken eruit halen, in zou water zetten en dan gaan ze wel voortplanten? Ik zou er wel wat meer willen hebben. Of kan ik dan beter andere garnalen halen. Zo ja, welke dan?

Ik zou dan voor een makkelijke soort gaan die wel in zoetwater zich voortplant.

Daar ging ik al vanuit ja, dus dat lijkt me dan geen optie. Ik zal het eens bekijken en dan er achterkomen of ik vrouwtjes hebt en dan wanneer ze zwanger zijn...

@jessicapilon Wat voor soort stel je voor? Ik ga binnen kort een nieuwe 1m bak beginnen en wil daar naast deze japonica ook wat andere garnalen hebben. Of in ieder geval een idee hebben wat ik eventueel ernaast kan houden.

EDIT: Nog een andere vraag, is deze garnaal zwanger? Als ik naar plaatjes/filmpjes kijk van de Japonica dan lijkt het alsof deze zwanger is. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Dan kan ik kijken of ik een brakwaterbakje kan maken om haar eitjes af te laten zetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er idd op dat ze eitjes draagt, maar de foto is niet heel duidelijk.

Wat voor vissen wil je in je 1 meter bak gaan houden?
Anders kan het namelijk zijn dat de garnalen voer worden voor je vissen.

Als je dus garnalen wilt gaan houden icm vissen, zul je moeten zorgen voor:
-heeeeeeeel veel schuilplekken in de vorm van mos, fijnbladerige planten EN drijfplanten
-een filter dat de garnalen niet naar binnen zuigt en weer uitspuugt als garnalengehakt
-houdt er rekening mee dat bijna alle vissen een groot deel de baby's zullen opeten.

Het voordeel van de japonica's is dat ze zo lekker groot zijn.
Nadeel is dat het heel moeilijk is om met ze te kweken.

@Sanneke80, I know 🙂. het gaat me dan neit echt op het kweken, maar het lijkt me leuk als het lukt. Als ze eitjes zou hebben, heeft ze ze al wel best lang. Kan het zo zijn dat ze wachten totdat ze in brak water zijn om de eitjes los te laten? Of misschien is ze weer zwanger, dat kan ook.
Ik ga eens kijken waar ik een klein bakje vandaan kan halen en of het lukt om ze te kweken. Alleen moet ik dan nog wat groen ergens vandaan halen, maar dat komt wel goed. Verder heb ik een ander topic gevondeno ver het kweken van deze dieren, dat ga ik ook even lezen. En natuurlijk youtube, altijd een mooi medium voor dit soort dingen.
Super bedankt allen!

Heel veel succes met de kweek!

Ja succes met de kweek en we horen het vervolg graag😉

Bij deze nog zoals beloofd de andere foto's. Een van de twee grotere, ik weet niet zeker of het dezelfde is als in de eerste foto. Verder ook een foto van een kleinere variant.
Is ze zwanger, want dan heb ik er volgens mij nog eentje.

Iemand dan in de buurt van Rotterdam nog een klein bakje wat ik mag gebruiken.......
20170831_213704.jpg
20170831_214149.jpg

De kleinere zijn geen nakemelingen hoor. Gewoon nog niet volwassen. Ik heb ze in 2 keer gekocht. Ik zal proberen nog een foto te maken van de kleinere garnalen. Nu begrijp ik wel waarom ze zich maar niet voortplanten.... Kan ik ze bij wijze van spreken eruit halen, in zou water zetten en dan gaan ze wel voortplanten? Ik zou er wel wat meer willen hebben. Of kan ik dan beter andere garnalen halen. Zo ja, welke dan?

Misschien heb je het zelf inmiddels al gezien maar er is ook een mini variant van deze garnaal en die kweken wel gewoon in zoetwater.

http://database.gek.nu/?id=72

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan