Wat is er nieuw

Garnaal

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Hallo
Ik heb 5 crystalred en 10 vuurgarnalen maar nu beginnen ze te kweken en nu zag ik een andere soort hoe kan dit hij staat hieronder ik zou graag willen weten welke soort het is en hoe hij er in is gekomen.
6cebe4bf17a4e10a7d9999ebc94903fd_zps5d24eb41.jpg

Hoe kan dat?
Ik weet dat waar ik hem heb gehaald dat die er snow white bij had zitten kunnen die dan kruisen?

Kan best, het is precies dezelfde alleen een hoge gradatie 😛

Snow white or golden bee. Mogelijk dat diegene waar je de garnalen vandaan hebt deze bij elkaar heeft zitten? Deze garnalen kruisen namlijk en dan kan er dus zoiets uitkomen. Hetzelfde als je bijvoorbeeld cr en cb bij elkaar zet. Als je na een paar generaties bijv de cb weghaalt, kunnen deze genen nog wel in de cr zitten. Na een tijdje kan er dus in de bak waar alleen nog cr in zitten, een cb uit komen

edit: er had al iemand anders gereageerd

Ik heb zelfs nakomelingen van CR/CB F1 gehad die daarna zwanger raakte van andere CR/CR vervolgens kregen die ook snowhites/golden bee's ik was stomverbaasd want waren er best veel!! bijna de helft van de baby's!

Killerfish zei:
Hetzelfde als je bijvoorbeeld cr en cb bij elkaar zet. Als je na een paar generaties bijv de cb weghaalt, kunnen deze genen nog wel in de cr zitten. Na een tijdje kan er dus in de bak waar alleen nog cr in zitten, een cb uit komen

Het is net iets anders.
Uit een gemengde groep ( cb en cr) zal na verloop van tijd de cb de overhand nemen.
Maar als je ze gaat selecteren op rood en zwart nadat ze bij elkaar hebben gezeten komt uit de zwarte groep wel weer rood maar uit de rode groep geen zwart.
569387erna_esmeijer_0_82_mendelian_inheritance_for_red_and_black_bee_shrimp_zps9ca8a5c1.jpg

Door dit plaatje zie je ook meteen waarom uit rood enkel rood kan komen, omdat Rode garnalen geen zwart gen kunnen hebben. Hadden ze dit wel, dan waren ze zwart geweest omdat zwart dominant is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan