Garnaaltjes en Kardinalen kruipen achter men 3D want

  • Onderwerp starter Tom Van Steenkiste
  • Startdatum

T

Tom Van Steenkiste

Guest
Hallo iedereen,

Sinds deze week ben ik verandert van een 60 l aquarium naar een 350 l aquarium. In mijn vorig aquarium had ik geen 3D want aangezien ik al niet zo veel plaats had maar nu heb ik dat wel en dus besloot ik een 3D want te plaatsen.... Eén probleem en dat is dat mijn garnalen en mijn Kardinalen zeer vaak achter men want kruipen.... is da normaal en het schadelijk? ook eten op het moment mijn mijn zalmen bijna niet maar ze zijn wel nog even actief....
 
Is best normaal dat vissen en garnalen achter of tussen dingen zwemmen maar handig is dat niet in dit geval natuurlijk.
Beste is om de ruimte af te sluiten.
 
Het probleem is volgens mij vaak dat als ze erachter zwemmen of kruipen, ze vaak te ver doorzwemmen en vast komen te zitten. Ik denk ook dat je het beste kan voorkomen dat ze daar kunnen komen, dus de ruimte afsluiten. Kijk wel uit dat je door het afsluiten geen stilstaand water achter je wand krijgt. Heb wel leden gezien die het daarom niet helemaal dichtmaken, maar het met iets van fijn gaas of spons afsluiten, zodat er nog wel iets van stroming achter kan komen.
 
Ik denk ook dat ze kunnen komen vast te zitten en er kan vuil in gaan zitten wat weer vergaat en je water vervuilt. Ik zou het zoals John ook al zegt gewoon proberen af te sluiten.
 
Oki merci heb nu echter gemerkt dat sinds vandaag de 3 kardinalen (van de twintig) terug vanvoor zitten.... keek toen eens achter mijn want en wat bleek heb en 15tal kardinalen bij :) allemaal kleintjes die zich voorlopig nog verstoppen achter de want... eventjes wachten dus denk ik met mijn naden volledig dicht te steken... merci voor de tips
 

Terug
Bovenaan